• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 11:11
hoi,

ik wil voordat volgend schooljaar begint een Palm kopen. ik zit te denken aan de m100, of iets in die zelfde prijsbuurt..

nou vroeg ik mij af hoe dat nou werkt met de text invoeren. ik heb al ies gelezen over textherkenning., kan iemand wat meer info geven? thnx

-

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Download gewoon de Palm Emulator en een PDF van de manual. Je kunt dan alles uitproberen als op een echte Palm :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 09:04

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Tekstinvoer kan op 3 verschillende manieren:

1. Met een pennetje het "graffity handschrift" gebruiken. Je kunt de letters niet op het complete scherm maken, maar op het stukje onderaan het scherm.

2. Je kunt een plaatje van een toetsenbord laten weergeven en dan kun je gewoon de letters op het toetsenbord aantikken met je pennetje.

3. Gebruik maken van de desktopmangager op je PC (= meegeleverd programma, met de belangrijkste functies: datebook, memo, to-do, adress, etc.) Je typt dan de tekst op je PC en vervolgens laat je je Palm synchroniseren met de PC en de tekst staat daarna ook in je Palm.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 13:53
Op zondag 08 juli 2001 20:38 schreef Ruud2001 het volgende:
Tekstinvoer kan op 3 verschillende manieren:

1. Met een pennetje het "graffity handschrift" gebruiken. Je kunt de letters niet op het complete scherm maken, maar op het stukje onderaan het scherm.

2. Je kunt een plaatje van een toetsenbord laten weergeven en dan kun je gewoon de letters op het toetsenbord aantikken met je pennetje.

3. Gebruik maken van de desktopmangager op je PC (= meegeleverd programma, met de belangrijkste functies: datebook, memo, to-do, adress, etc.) Je typt dan de tekst op je PC en vervolgens laat je je Palm synchroniseren met de PC en de tekst staat daarna ook in je Palm.
Je vergeet nummer 4, namelijk met een opvouwbaar toetsenbord. Hij is in uitgeklapte toestand even groot als een notebook toetsenbord en opgevouwen (in drieën) is ie even groot (wel iets dikker) dan een palm. Ik heb er namelijk zelf ook één :)

The difference between men and boys is the size of their toys

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 20:20 schreef Exirion het volgende:
Download gewoon de Palm Emulator en een PDF van de manual. Je kunt dan alles uitproberen als op een echte Palm :)
Ja dit heb ik dus gedaan maar dan begint ie te zeiken dat ie die roms moet hebben (ja logisch eigenlijk) Maar ik krijg die niet zomaar gedownload van die website! Weet iemand waar je die roms wel krijgt?

Verwijderd

Ik weet wel waar je ze kan krijgen (zoektocht doet wonderen) maar denk helaas niet dat het legaal is om die hier te plaatsen :?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 23:16 schreef weetikveel18 het volgende:
Ik weet wel waar je ze kan krijgen (zoektocht doet wonderen) maar denk helaas niet dat het legaal is om die hier te plaatsen :?
Ik weet wel zeker dat dat niet legaal is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Arshia
  • Laatst online: 05-03 12:14
Op zondag 08 juli 2001 22:21 schreef Dennis_dude het volgende:

[..]

Je vergeet nummer 4, namelijk met een opvouwbaar toetsenbord. Hij is in uitgeklapte toestand even groot als een notebook toetsenbord en opgevouwen (in drieën) is ie even groot (wel iets dikker) dan een palm. Ik heb er namelijk zelf ook één :)
kewl :)
is wel makkelijker met tekst invoeren

die pendingen gaan zooow langzaam :{

\o/

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Gebruik van pendingen (Graffiti, of PocketPC stijl schriftherkenning) moet je oefenen. Ik ben net niet even snel en net niet even foutloos als met een uitklapbaar keyboard (ja, ik heb er wel een :)) maar het scheelt niet veel. Maakt zo weinig uit voor het soort schrijven dat je gemiddeld met een Palm doet (even een afspraakje, even een adresje) dat het niet erg is.

Als je grote lappen tekst doet (college aantekeningen etc) dan is het weer wel handig...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• xonide
bedankt voor de reacties, ik zal eens zoeken naar die emulator, en ff kijken of ik dan ie roms kan vinden. ik las ergens dat je er ook een gameboy emulator voor kon vinden! is dat wat of is dat gewoon nep?

-

• wzzrd
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Btw, voor straks, als je hem hebt :)
Ik heb hier op mijn iiic een proggie dat TealEcho heet (freeware) waarmee je realtime kunt zijn wat je aan het schrijven bent. Het geeft een klein venstertje waarin wordt weergegeven welke beweging je maakt met je stylus. Resultaat: ik graffiti nu foutloos :)

• Acolyte57

Acolyte57

Palmboy en Liberty zijn de 2 gameboy emu's die er voor bestaan. Leuke dingetjes, maar je Palm is inherent wat te traag en moet daarom overklokt worden om degelijk de emu's te draaien. En dat zuipt batterijen, en dat is weer kut als je batterijen moet betalen op een M-10x serie :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• xonide
thnx wzzrd. ff zoeken en kijke of die het in die emulator doet.

(hij toet het ziet er leuk uit)
allen hij is niet grats
TealEcho previews your Graffiti stroke by overlaying it onto the display area whenever you write, allowing you to see exactly what your organizer sees and improving speed and accuracy.

Version 2.30 adds white-text mode and compatibility with Visor Platinum.

Note: The registration fee is $11.95. There is a 30-day trial period. This program requires the HackMaster extension.
maar batterijen? die gaan niet lang mee? (overclocken trekt meer stroom?)

-

• JsB
  • Niet online

JsB

Ik heb gemerkt dat als je een stukje 3m scotch magic tape op de grafitti area plakt de tekstherkenning veel beter is doordat het lekkerder schrijft. Bovendien krast je palm daar nu ook niet meer. Dat scherm krast echt veels te snel door gewoon schrijven, hebben die compaq dingen daar ook last van btw?

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

allen hij is niet grats
Niet? lolz, dan heb ik vast een 'andere' versie... :P
maar batterijen? die gaan niet lang mee?
Batterijen echt niet overklokken, dan issie zo leeg. Als je wil oc'en moet je echt een IIIc of een Vx, of eem m505 oid hebben: daar zit een accu in *D

• Artcore
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 08:41 schreef Acolyte57 het volgende:
Palmboy en Liberty zijn de 2 gameboy emu's die er voor bestaan. Leuke dingetjes, maar je Palm is inherent wat te traag en moet daarom overklokt worden om degelijk de emu's te draaien. En dat zuipt batterijen, en dat is weer kut als je batterijen moet betalen op een M-10x serie :)
Of je neemt een Handspring Visor Platinum, die heeft een brute 33 mhz proc 8-)

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Overigens is het ook niet echt bien voor je hardkeys om daarmee te gaan GameBoy'en

• Acolyte57

Acolyte57

Die van mij zijn nog steeds niet kapot :)

• xonide
hehe. klinkt allemaal leuk.

Die emulator is ook gaaf!. allen krijg heel vaak errors. als ik bijv liberty opstart. zeurt ie iets met dat het niet goed zal werke op de ECHTE palm enzo... soms blijft ie daardoor ook hangen.. naja. zal wel. binnenkort heb ik hem zelf. ik ga denkik voor de M105. heb hem zien liggen voor 500 piekjes.

-

Pagina: 1