Geluid filter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuF
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 18:26
Zoals veel van jullie, kom je waarschijnelijk op naar tweakers voor een pc samen te stellen of ander tech related subjects.

Maar waar het voor mij vooral om gaat is het samen stellen van een PC, alhoewel er al heel veel filters zijn waar ik op kan sorteren mis ik een feature die vrij handig kan zijn voor veel van de PC building enthousiasten en dat is een optie om te filter van geluid/noise die bepaalde parts maken idle en onder load.

Deze feature bestaat al bij fans en andere onderdelen maar ontbreekt wel bij een van de cruciale componenten GPU's (en waarschijenlijk nog andere). Dit vind ik vooral spijtig want als jullie bepaalde GPU's of ... reviewen steken jullie dat er wel bij op je review maar niet op de part specification.

Dit is een feature die ik en waarschijnelijk andere twaekers zeker zullen apprecieren

TLDR: Filter voor noise level idle/load voor componenten als GPU's,... en/of een extra lijntje bij de spec sheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weinig nut.

Als jij een GPU met een geluidsdruk van 61dB aanschaft bij full load, hoor je geen 61dB tenzij je je hoofd op de GPU legt tijdens het gamen.

Daarnaast zit je dan met de relatieve demping per case; op basis van de Pricewatch heb je dan ineens 2456784 combinaties van alleen als GPU & case om door te meten.

En verder lijken een aantal fabriekswaarden anders te zijn dan praktijk-waarden; je kan niet verwachten dat elk component in Pricewatch nog eens door 2 of 3 "onafhankelijke" partijen wordt doorgemeten en dat er dan een gemiddelde geluidsdruk wordt gepubliceerd.

Denk helaas dat je het met reviews (op T.net of elders) moet doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuF
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 18:26
MAX3400 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:47:
Weinig nut.

Als jij een GPU met een geluidsdruk van 61dB aanschaft bij full load, hoor je geen 61dB tenzij je je hoofd op de GPU legt tijdens het gamen.

Daarnaast zit je dan met de relatieve demping per case; op basis van de Pricewatch heb je dan ineens 2456784 combinaties van alleen als GPU & case om door te meten.

En verder lijken een aantal fabriekswaarden anders te zijn dan praktijk-waarden; je kan niet verwachten dat elk component in Pricewatch nog eens door 2 of 3 "onafhankelijke" partijen wordt doorgemeten en dat er dan een gemiddelde geluidsdruk wordt gepubliceerd.

Denk helaas dat je het met reviews (op T.net of elders) moet doen.
Ik denk dat het toch wel wat kan uitmaken, dat je makkelijk kan zien of een bv GPU 90Dd of 60Db noise maakt in een case waar je al de ander onderdelen tussen de 30-40Db hebt dan koop ik persoonelijk liever een GPU (of ...) aan een guildsterkte die dichter ligt bij het gemiddelde :)

Maar zoals ik zei het mag ook gewoon tussen de spec list staan want ze testen het sowiso toch al bij hun revieuws