Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:33
Beste Tweakers,

Ik heb gisteravond mijn pc geformatteerd en sindsdien wordt mijn netwerkkaart niet meer herkend. De netwerkkaart die ik heb is de tp-link tg-3269. Toen ik deze een maand geleden kocht bij MyCom hoefde ik alleen mijn kast op te schroeven, kaart er in te klikken en klaar. Reden van aanschaf was dat de interne netwerkkaart van mijn moederbord (die zit daar op toch?) kapot is. Mijn pc had toen nog wel Windows 10, mocht dat er iets mee te maken hebben. Nu is dat Windows 7 (ik heb alleen windows 7 64 bit, heb destijds gebruik gemaakt van gratis upgrade).

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Als ik zoek op drivers voor windows 7 64 bit tp-link tg-3269 kom ik bij een zip bestand uit waar enkele dll's en .sys bestanden in zitten. Deze heb ik in de win32 system map geplaatst. Ook heb ik via Device Manager -> Network adapters handmatig de TP-Link toegevoegd. Hierbij blijft een geel uitroepteken met "device cannot start".

Van wat ik online kan vinden zijn de drivers niet juist geinstalleerd, maar ik loop vast hoe ik dit moet doen. Ik heb dit stappenplan gevolgd:

http://nl.tp-link.com/faq-228.html

Heel beschamend; ik ben zo dom geweest om het doosje, boekje en cd weg te gooien omdat ik dacht dat de netwerkkaart toch plug and play was en ik deze niet nodig had. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 25-08-2017 07:02 ]

Beste antwoord (via Piet_Piraat7 op 25-08-2017 09:39)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:42
Wel vaker gezien met dergelijke kaartjes. Kijk eens bij realtek zelf: http://www.realtek.com.tw...Down=false&Downloads=true

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote gok dat je de drivers voor je moederbord niet allemaal en/of correct hebt geinstalleerd.

Gooi de TPLink uit Device Manager. Gooi de TPLink fysiek uit je PC. Zet die ZIP met "drivers" eens uncompressed op je desktop. Installeer/controleer alle drivers voor je moederbord. Plaats de TPLink weer. Indien er om drivers wordt gevraagd, verwijs naar de directory op je desktop.

Zomaar meuk in %SYSTEMROOT% plaatsen kan voor meer problemen zorgen dan je lief is; doe dat dan ook niet ;)

/edit: de drivers die ik vind: http://www.tp-link.com/us/download/TG-3269.html#Driver en daar zit gewoon een INF-file in. Dat is degene die nodig is om een driver normaal te installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2017 07:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
MAX3400 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:08:
Grote gok dat je de drivers voor je moederbord niet allemaal en/of correct hebt geinstalleerd.

Gooi de TPLink uit Device Manager. Gooi de TPLink fysiek uit je PC. Zet die ZIP met "drivers" eens uncompressed op je desktop. Installeer/controleer alle drivers voor je moederbord. Plaats de TPLink weer. Indien er om drivers wordt gevraagd, verwijs naar de directory op je desktop.

Zomaar meuk in %SYSTEMROOT% plaatsen kan voor meer problemen zorgen dan je lief is; doe dat dan ook niet ;)

/edit: de drivers die ik vind: http://www.tp-link.com/us/download/TG-3269.html#Driver en daar zit gewoon een INF-file in. Dat is degene die nodig is om een driver normaal te installeren.
Ik heb even uitgezocht welk moederbord ik heb, maar daar staan een hoop drivers die ik kan downloaden. Enig idee welke ik nodig heb? https://www.gigabyte.com/...77X-D3H-rev-10#support-dl

Als ik het INF bestand open dan krijg ik alleen een kladblok met een hoop leestekens. Als ik rechtermuisknop er op doe en dan Install dan krijg ik de foutmelding "does not support this method of installation".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:23:
[...]

Ik heb even uitgezocht welk moederbord ik heb, maar daar staan een hoop drivers die ik kan downloaden. Enig idee welke ik nodig heb? https://www.gigabyte.com/...77X-D3H-rev-10#support-dl
Allen?
Als ik het INF bestand open dan krijg ik alleen een kladblok met een hoop leestekens. Als ik rechtermuisknop er op doe en dan Install dan krijg ik de foutmelding "does not support this method of installation".
Lezen is niet je sterkste punt? Zowel de FAQ van TPLink (uit je startpost) als mijn vorige post hebben het erg nergens over dat je op de INF moet klikken maar bij de driver-installatie wel moet verwijzen naar de directory waar de INF in staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
MAX3400 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:25:
[...]
Lezen is niet je sterkste punt? Zowel de FAQ van TPLink (uit je startpost) als mijn vorige post hebben het erg nergens over dat je op de INF moet klikken maar bij de driver-installatie wel moet verwijzen naar de directory waar de INF in staat.
Dezelfde fout, code-10, device cannot start. "Windows found driver software for your device but encountered an error while attempting to install it."

Ik ga alle drivers dan maar eens installeren van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 17:40
Vanwaar de downgrade naar Win7? Tijdelijk?

Als het goed is is je Win7 keybgeüpgrade naar een Win10 key. Kun je downloaden en gelijk installeren en activeren als ik het goed heb.

Na de gratis upgrade deed ik standaard een fresh install. Windows upgraden naar een nieuwe versie met alle oude drivers is soms echt een ramp. Straks heb je het aan de praat, ga je upgraden en begint het feest opnieuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Qlimaxxx schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:21:
Vanwaar de downgrade naar Win7? Tijdelijk?

Als het goed is is je Win7 keybgeüpgrade naar een Win10 key. Kun je downloaden en gelijk installeren en activeren als ik het goed heb.
Daar had ik op gehoopt, maar toen ik mijn key invoerde bij de Win10 installatie zei die de key niet te herkennen. Bij de Win7 installatie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Daar had ik op gehoopt, maar toen ik mijn key invoerde bij de Win10 installatie zei die de key niet te herkennen. Bij de Win7 installatie wel.
Ik heb even gegoogled voor je:
If you’ve ever installed and activated Windows 10 on this computer before, click “I don’t have a product key”. Windows will automatically activate once it’s installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Qlimaxxx schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:33:
[...]

Ik heb even gegoogled voor je:

[...]
Ik wil niet te ver off topic gaan, maar geen key is geen optie. Ik moet een key invullen en verder zijn er alleen de knoppen Back en Next. Deze zijn uitgegrijsd zolang ik niks invul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Ik wil niet te ver off topic gaan, maar geen key is geen optie. Ik moet een key invullen en verder zijn er alleen de knoppen Back en Next. Deze zijn uitgegrijsd zolang ik niks invul.
Vreemd. Ik herinner me dat er helemaal niet om een key gevraagd werd bij een herinstallatie.

Nou werk ik tegenwoordig vooral met MacOS, en m'n laatste Win10 install is al even geleden.

Ontopic dan maar:
Heb je die bestanden die je handmatig in de system32 map hebt geplaatst eerst verwijderen voordat je de drivers ge-update hebt? Vervolgens via apparaatbeheer de drivers installeren en dan verwijzen naar de map waar ze staan?

Als je nog een USB Wi-fi dongle hebt liggen kun je ook Windows update proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je opstart van een windows 10 installatie USB stick (kan je zelf downloaden en op een USB stick zetten) kan je die installeren en wordt er niet om een key gevraagd. Gebeurt automatisch als je al eerder al W10 erop hebt gehad.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:42
Wel vaker gezien met dergelijke kaartjes. Kijk eens bij realtek zelf: http://www.realtek.com.tw...Down=false&Downloads=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
_JGC_ schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:25:
Held :) gefixt
Pagina: 1