SSD en HDD instellen

Pagina: 1
Acties:

• StatusDown
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07-2023
Hoi Tweakers,

Tijdens het installeren van programma's, krijg ik namelijk niet de keuze om te kiezen of ik het op SSD (bij mij is het C: schijf) of op HDD ( D: schijf). Ik vind het nogal raar want op me Google Chrome kan ik dat wel instellen maar bij de schijven kan ik die optie nergens vinden :/

Heeft iemand oplossingen voor deze kwestie?
Bedankt alvast :D

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Geef eens wat meer info over de programma's die je wilt installeren. Om wat voor programma's gaat het?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snap de vraag sowieso niet helemaal; wat stel je wel in op Chrome en welke optie kan je niet vinden op je schijven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
ik vermoed dat TS zijn SSD voor alleen het besturingssysteem wilt gebruiken en dat programma's en data op de HDD geïnstalleerd moeten worden.

Alleen als de installer van de software een andere bestandslocatie toelaat tijdens installatie kan je een andere locatie opgeven (bij sommige eenvoudige programma's kan je de geïnstalleerde map of .exe verplaatsen naar een andere locatie, maar bij andere weer niet)

Dus: tijdens installatie een andere locatie aangeven, anders uit de default installatiemap het programma verplaatsen of soms een register aanpassing doen, als dit niet lukt dan heb je pech

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• StatusDown
MAX3400 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 06:58:
Snap de vraag sowieso niet helemaal; wat stel je wel in op Chrome en welke optie kan je niet vinden op je schijven?
Als je bijv programma's wilt downloaden zoals LOL, komen de "setups"van de games altijd in me D: folder. Dat heb ik namelijk zelf ingesteld. Alleen tijdens het installeren, kan je altijd kiezen waar je dat programma opslaat.

• StatusDown
_Rayman_ schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 05:47:
Geef eens wat meer info over de programma's die je wilt installeren. Om wat voor programma's gaat het?
Ik zet windows 10 op me ssd, en 2 of 3 games. En de "rest" op me HDD.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
We snappen er niks van zo!

windows installeren 10 kies je schijf 0
programmas instaleren kies je in de setup van dat programma de d: of c: of e:
in Chorme(browser) moet je bij de download instellingen zijn en daar je locatie kiezen, een map op een schijf, of op de schijf (in de root) gewoon
Dus wat ben je aan het doen, of heb je nu je antwoord al?

[ Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 25-08-2017 11:06 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1