Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 11:20
Mijn vraag
Ik heb 2 sticks van 8GB Crucial Ballistix 1.2V 2666Mhz. Deze wil ik graag dual channel draaien op een MSI H110M PRO-D moederboard. Helaas wilt de pc alleen booten met 1 ram stick.

Wat ik zelf al gedaan/geprobeerd heb:

Bios update
Voltages veranderen

Helaas werkt beide niet, hebben jullie nog suggesties?

Alle reacties

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-11 23:32
Beide sticks apart geprobeerd? Ander geheugenslot? Sluit even uit dat 1/vd 2 slots of geheugen kapot is!

• The Frys
Beide sticks werken. Helaas werkt 1 van de 2 slots niet.

Verwijderd

Clear cmos geprobeerd?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Socket niet verneukt? Koeler die in de pcb prikt?
Heb je een volledige lijst onderdelen, fotos noem maar op?

• The Frys
Ik heb een costum loop met hard tubing. Kan zo geen foto's van de socket maken. Dit zal echt een laatste optie zijn aangezien deze lastig te drainen is.

Helaas heb ik wel het vermoeden dat de socket "verneukt" is..

• The Frys
Ja de stekker en de cmos batterij al eens er uit gehad

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Oei, dat zou wel zuur zijn ja, desnoods nog een keertje opnieuw in elkaar prikken (behalve de cpu dan) geheugen wil er nog wel eens strak in gaan

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn recente aankoop van mijn pc. Deze had ik zelf in elkaar gezet en wat bleek, na lange tijd proberen/testen/enz, het moederbord stond soort krom in de kast. Dit heeft een computerwinkel ontdekt en gerepareerd.
Ze hebben de boel opnieuw gemonteerd en toen werkte het wel.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Wel een dure hardline setup maar bezuinigen op een moederbord. Tja....

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Zolang je niet overklokt is een moederbord tegenwoordig geen heel spannende keuze meer.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Boot de PC alleen in 1 specifiek slot :?
Of gewoon alleen als je er 1 reepje in drukt ?

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18
The Frys schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:34:
Beide sticks werken. Helaas werkt 1 van de 2 slots niet.
Hier heb je het antwoord.
nelizmastr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:08:
Dus als je een goedkoop moederbord koopt dan is het acceptabel dat er defecten aanwezig zijn?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54

nelizmastr

Goed wies kapot

com2,1ghz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:00:
[...]

Hier heb je het antwoord.

[...]

Dus als je een goedkoop moederbord koopt dan is het acceptabel dat er defecten aanwezig zijn?
Nee, dat staat buiten kijf, alleen is een featureloos moederbord met weinig uitbreidingsmogelijkheden combineren met een immense dure custom waterloop mijns inziens scheef.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
nelizmastr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:08:
:X

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18
nelizmastr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

Nee, dat staat buiten kijf, alleen is een featureloos moederbord met weinig uitbreidingsmogelijkheden combineren met een immense dure custom waterloop mijns inziens scheef.
Hoeveel mensen breiden het daadwerkelijk uit? Als je niet gaat overclocken, geen 4 ram slots nodig hebt, geen SLI/Crossfire nodig hebt, of genoeg hebt aan 1 of 2 sata drives, dan is het zinloos om een duur moederbord te kopen. Je schiet er niets mee op.
Als de fabrikant garandeert dat de CPU ondersteund wordt, dan is er niets mis mee.

Een custom watercooling system is ook iets voor de leuk. Dat geld die je daar in steekt kan je ook steken in betere hardware. Ieder zijn eigen keus.

• The Frys
com2,1ghz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:47:
[...]
Een custom watercooling system is ook iets voor de leuk. Dat geld die je daar in steekt kan je ook steken in betere hardware. Ieder zijn eigen keus.
+1

Anyway. Ik ga maar eens kijken naar een nieuw moederboard. Ik denk dat de pins verbogen zijn.

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Heb je nog een foto, met een beetje geluk en geduld is er soms nog wel wat van te maken

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:10

Nemesizz

Untouchable

com2,1ghz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Hoeveel mensen breiden het daadwerkelijk uit? Als je niet gaat overclocken, geen 4 ram slots nodig hebt, geen SLI/Crossfire nodig hebt, of genoeg hebt aan 1 of 2 sata drives, dan is het zinloos om een duur moederbord te kopen. Je schiet er niets mee op.
Als de fabrikant garandeert dat de CPU ondersteund wordt, dan is er niets mis mee.
Gaat helaas lang niet altijd op, zat goedkope bordjes met CPU's op de support lijst die wel last krijgen van thermal throttle. Bij AM3 borden heel berucht, maar bij budget Intel borden komt het ook voor (gaan i5 en i7's op stocksnelheid onder volle load wel throttelen).
Pagina: 1