Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Voor mijn studie heb ik alleen een windows (of chromebook mochten de voordelen heel groot zijn) laptop nodig die word, powerpoint en chrome kunnen draaien. En waarmee ik een snelle presentatie kan geven zonder problemen.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liever niet meer dan 900 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja er wordt veel mee gereisd, het moet wel een laptopje met lef zijn
hij gaat namelijk in de tas mee op de motor. Daardoor heb ik de voorkeur aan een licht model.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
ik heb absoluut geen merk voorkeuren.
Na de standaard vragen heb ik verschillende opties waarmee ik twijfel:
1. elke 2 jaar een goedkope laptop
2. één laptop waarmee ik 4 jaar kan doen ( houd de batterij dit vol?)
3. één laptop met tunderbold waar ik later een gpu dock aan kan zetten om nog te kunnen gamen thuis.
(eigenlijk een vervanger van mijn huidige pc en deze in onderdelen verkopen)
Die opties zijn mijn grootste twijfelpunten, aangezien er weer concurrentie op de CPU markt is verwacht ik dat ik over 2 jaar voor hetzelfde bedrag een aardige upgrade kan doen. Van de andere kant betaal je 2x voor een scherm enzovoort. En of het slim is als ik dan gelijk een goede koop om mijn PC van de hand te doen en met een dock te werk ga.
Hierom graag jullie mening, en misschien nog wat goede tips
.
misschien relevant dat mijn pc bestaat uit:
mobo: X79 asrock Fatal1ty
cpu: xeon 2660 op 3ghz
ram: 8gb 1600mhz
gpu: gtx 760
shhd: 1 tb
wat ik zelf al heb gevonden als opties:
1 .https://tweakers.net/pricewatch/815817/hp-15-bs062nd/specificaties/
Als 2/3 jarig model.
2. pricewatch: Medion Akoya S6421S (30022654, Qwerty)
Als vier jarig model waar ik hopelijk mijn hele studie mee kan afronden.
3. pricewatch: HP Pavilion 15-au175nb (Belgisch model)
Met tunderbold voor een eventueel dock uiteindelijk ter vervanging van mijn (outdated) game pc.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Voor mijn studie heb ik alleen een windows (of chromebook mochten de voordelen heel groot zijn) laptop nodig die word, powerpoint en chrome kunnen draaien. En waarmee ik een snelle presentatie kan geven zonder problemen.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liever niet meer dan 900 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja er wordt veel mee gereisd, het moet wel een laptopje met lef zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
ik heb absoluut geen merk voorkeuren.
Na de standaard vragen heb ik verschillende opties waarmee ik twijfel:
1. elke 2 jaar een goedkope laptop
2. één laptop waarmee ik 4 jaar kan doen ( houd de batterij dit vol?)
3. één laptop met tunderbold waar ik later een gpu dock aan kan zetten om nog te kunnen gamen thuis.
(eigenlijk een vervanger van mijn huidige pc en deze in onderdelen verkopen)
Die opties zijn mijn grootste twijfelpunten, aangezien er weer concurrentie op de CPU markt is verwacht ik dat ik over 2 jaar voor hetzelfde bedrag een aardige upgrade kan doen. Van de andere kant betaal je 2x voor een scherm enzovoort. En of het slim is als ik dan gelijk een goede koop om mijn PC van de hand te doen en met een dock te werk ga.
Hierom graag jullie mening, en misschien nog wat goede tips
misschien relevant dat mijn pc bestaat uit:
mobo: X79 asrock Fatal1ty
cpu: xeon 2660 op 3ghz
ram: 8gb 1600mhz
gpu: gtx 760
shhd: 1 tb
wat ik zelf al heb gevonden als opties:
1 .https://tweakers.net/pricewatch/815817/hp-15-bs062nd/specificaties/
Als 2/3 jarig model.
2. pricewatch: Medion Akoya S6421S (30022654, Qwerty)
Als vier jarig model waar ik hopelijk mijn hele studie mee kan afronden.
3. pricewatch: HP Pavilion 15-au175nb (Belgisch model)
Met tunderbold voor een eventueel dock uiteindelijk ter vervanging van mijn (outdated) game pc.