Windows 10 Creators Update installeert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rockstar6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11-2018
Hey,

Ik heb 2 jaar geleden een custom pc gekocht met Windows 10. In het begin had ik geen problemen met het update van Windows 10 maar met de eerste anniversary update liep mijn pc vast gedurende het proces. Na over-en-weer chatten met Microsoft bleek het om een USB issue te gaan - in apparaat beheer staat inderdaad "Unknown USB Device - Device Descriptor Request Failed".

Als gevolg had ik geprobeerd 'Remove Device' en toen opnieuw windows geupdate, dit keer was het een succes maar bij de laatste update kwam dit probleem weer terug - 'remove device' was ook geen succes meer - maar Windows 10 volledig herinstalleren. Eerst geen issues maar nu is het probleem terug en krijg wel kleine updates maar de grote updates lopen steeds vast door deze USB issue.

Het probleem in deze situatie is, ik weet niet welk USB device/poort het kan zijn. Ik heb geprobeerd alles USB related te disconnecten en een voor een aan te sluiten maar dat maakt ook geen verschil. Als eenmaal de issue is gekomen is het moeilijk te backtracken waarvan deze komt. Iemand suggesties? Weet ook niet of het perse software of hardware matig is (sorry als dit niet de juiste plek is om te posten).

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt! :)

edit:
Specs:
Asrock z170 Extreme 7+
i7-6700k
G.SKILL F4-2400C15D-16G
MSI GTX970 4GB
1x SSD 500GB Samsung 850 evo
2x 1TB

[ Voor 5% gewijzigd door Rockstar6 op 24-08-2017 23:24 . Reden: toevoegen van computerspecs ]

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
Als het mogelijk hardwarematig is dan is het wel handig als je een uitgebreide lijst van je hardware in je ts zet..

Heb je ook al een clean install geprobeerd, en is bv je bios up to date?

• Rockstar6
Nielson schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:51:
Als het mogelijk hardwarematig is dan is het wel handig als je een uitgebreide lijst van je hardware in je ts zet..

Heb je ook al een clean install geprobeerd, en is bv je bios up to date?
Heb de specs toegevoegd!

Ja, had een clean install geprobeerd - eerst geen problemen maar opeens kwam het USB probleem terug.
Heb ook de BIOS volledig ge-update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
Heb je ook de interne headers op je moederbord (tijdelijk) losgehaald, en heeft je behuizing misschien nog extra USB devices zoals bv een kaartlezer of fancontroller?

Aangezien je moederbord naast de Intel chipset ook meerdere Asmedia USB controllers en hubs heeft zou je misschien met deze tool wat duidelijker de locatie van het afwijkende device kunnen zien:

http://www.uwe-sieber.de/usbtreeview_e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het Hardware-id van het appraat al eens opgezocht op google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 10:18

Dograver

>> Insert Title Here <<

In aanvulling op @Alphix

https://www.drivereasy.co...-issue-in-device-manager/

http://pcidatabase.com/index.php

Zo kun je net even verder zoeken en dan de juiste hardwareleverancier opzoeken en daarvan de drivers downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door Dograver op 25-08-2017 13:00 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockstar6
Heel erg bedankt voor de hulp!

Ik heb via USB Device Tree Viewer gekeken welke port exact de issues geeft. Bij Device ID staat USB\VID_0000&PID_0002\5&C94D647&0&13 en Hardware ID USB\DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE.

Maar ik zie wel dat het onder de tree van de Intel USB 3.0 controller valt.. terwijl deze is geupdate moet ik de controller misschien handmatig updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockstar6
Ik heb vandaag het BIOS opnieuw geupdate, eerst was er geen issue met de USB poort maar toen ik de Creators Update probeerde te installeren faalde dezen. Nadat windows was teruggezet naar de laatste versie kwam het USB probleem weer terug.

Had ook nog alle intel drivers, etc opnieuw geinstalleerd maar maakte ook geen verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AXrU09w6to5C9ZeEkgg2If7C/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Als je echt alle drivers heb gedownload en geïnstalleerd (handmatig) en het wil niet werken lijkt het op hardware die kapot is.

Probeer nog is wat updates na te lopen met Snappy Driver Installer
Pagina: 1