CD-/Bluray-speler automatisch inschakelen met Denon receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ramborabs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-01-2021
Mijn vraag
Is er de mogelijkheid om een cd/blue-ray speler op mijn versterker aan te sluiten zonder dat ik daarbij een extra afstandsbediening nodig heb (dus dat die reageert zodra ik het desbetreffende kanaal kies)? zo ja wat voor een?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Versterker = denon avr-x1300w
- Audio = 2x klipsch RP-150m

BVD

Daniël

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als beide over CEC beschikken waarschijnlijk wel. Zo kan je met de afstandsbediening van een tv ook een AV-receiver van Marantz bedienen als beide dit ondersteunen. Voordat je zomaar iets koopt, zou ik het even in de winkel navragen of uitproberen. Andere optie is om een universele afstandsbediening te kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 11:25
Je receiver kan het voor zover ik even snel kan zien prima aan, en de moderne BD-spelers hebben er over het algemeen ook geen moeite mee. Probeer indien mogelijk alles binnen 1 merk te houden voor minimale kans op problemen. In principe moet elk merk met elkaar overweg kunnen, maar theorie en praktijk blijken soms niet altijd in overeenstemming te zijn.

Universele afstandsbediening (zoals een Harmony) kan ook, maar bedenk wel dat je dan dus voor alle 2 de apparaten een 'line-of-sight' nodig hebt. Je kan dus niet je BD-speler in een gesloten kast zetten en toch bedienen. Met CEC gaat dat wel aangezien je de IR-ontvanger van je receiver gebruikt en de BD-speler over de HDMI-bekabeling aanstuurt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vertel eerst maar eens welke cd/BR speler je hebt; zonder dat is er geen zinnig woord over te zeggen namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)