Nieuwe stekker aan gesealde utp kabel?

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:07
Is het mogelijk / verstandig om een nieuwe rj45 stekker aan een utp kabel te maken? Ik heb namelijk een zwik van die kabels liggen die bij modems geleverd werden (15m oid) maar die hebben uiteraard aan beide kanten gewoon een stekker.

Ik wil een kabel door een muur heen trekken en dan natuurlijk weer een nieuw stekkertje er aan, vroeg me alleen af of ik dan per se een rol utp zonder stekkers ergens vandaan moet halen of dat ik net zo goed een van de kabels die Ik al heb liggen kan gebruiken.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:22
gewoon stekkertje eraf knippen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

opletter dat je 4 aderparen hebt ipv 2, ja die zijn er

Iperf

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan prima een connector afknippen en later een nieuwe er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 21:04
Fish schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:37:
Ook daar kun je een RJ45 plug van vervangen. Moet de TS wel opletten dat hij 1,2,3 en 6 gebruikt. Zeker met (zeer) soepele kabels kan dat echt een lastig klusje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Qlimaxxx schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:26:
[...]

Ook daar kun je een RJ45 plug van vervangen. Moet de TS wel opletten dat hij 1,2,3 en 6 gebruikt. Zeker met (zeer) soepele kabels kan dat echt een lastig klusje zijn.
ja en die zitten er dan ook van origine aan aangezien het oude kant en klare kabels zijn,

je haalt alleen niet meer dan 100mbit over die kabel dan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 21:04
Fish schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:33:
[...]

ja en die zitten er dan ook van origine aan aangezien het oude kant en klare kabels zijn,

je haalt alleen niet meer dan 100mbit over die kabel dan
Klopt. Ik mis alleen het deel waar TS zegt dat ie een 2x2 heeft i.p.v. een 4x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 08:02
Om het helemaal netjes te doen maak je in je knooppunt (meterkast) een patchbox. En bij je aansluitingen een RJ45 wandcontactdoos.

Maar bij zo'n kant-en-klare kabel kun je gewoon een nieuw stekertje erop knijpen (moet je wel een speciale tang voor hebben). Goed opletten dat je dezelfde volgorde hebt als het afgeknipte stekertje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Fish schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:37:
Gebeurt niet (heel veel?) meer aangezien er op veel adressen tegenwoordig een >100Mbit internetverbinding beschikbaar is. Ik weet van de installatiepakketten van Telfort en NLEx dat er een goede netwerkkabel in zit, volgens mij CAT6. Zal bij Ziggo vermoedelijk ook zo zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ThinkPadd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:49:
[...]
Zal bij Ziggo vermoedelijk ook zo zijn.
Ziggo levert inderdaad hele mooie dikke spierwitte bekabeling mee (niet heel soepel) bij hun installatie-pakketten. Heb er zelf ook eentje "verknipt" en opnieuw gepatched.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Qlimaxxx schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Klopt. Ik mis alleen het deel waar TS zegt dat ie een 2x2 heeft i.p.v. een 4x2
ik waarchuw er alleen voor ->"opletten"

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

1nsane schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:35:
Is het mogelijk / verstandig om...
Mogelijk wel. Verstandig niet.
Stranded (soepele) kabels kunnen slecht tegen trekkrachten; je trekt ze heel gemakkelijk kapot.
Verstandiger is het om een rol stugge kabel te kopen en die aan weerszijden te termineren met een WCD

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:16
gaat goed bestel wel de rj45 voor soepele aders als ze soepel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
ik zeg niet doen..
zeker als je kleinere aderdoorsnedes hebt (awg26/27) is je kans op slecht contact best groter

als je over 15m spreekt , kan je vaak overschotten op marktplaats vinden voor zeer weinig
electriciens gebruiken zeer vaak dozen van 305m en 15m zijn overschotjes voor de grote jongens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:30
Gaatje van 18mm in de muur maken en daar de stekker doorheen duwen, beetje plamuur en het zit weer dicht.

Niet moeilijker maken dan het is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:07
roches schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:27:
Gaatje van 18mm in de muur maken en daar de stekker doorheen duwen, beetje plamuur en het zit weer dicht.

Niet moeilijker maken dan het is....
Sorry maar dat vind ik in mn mooie apartement te beun. In mn studentenhuis hakte ik gewoon een hoek uit een plafondplaat :-P

Daarbij wil ik het gewoon netjes doen, de wand contactdoos met coax die in de woonkamer zit (aan de andere kant van de muur van de meterkast) heeft 2 coax gaten en in het midden er net onder een dopje wat je eruit kan halen (en ook weer terug kan doen) voor een 3e gat maar daar past een rj45 niet doorheen, hoezo moeilijk doen? Stekkertje aanknijpen is zo gepiept..

Waar het mij om ging is of het prima is om aan een kant en klaar utp snoer een nieuw stekkertje te maken, just checking ;-)

Dacht zelf wel dat het geen verschil zou maken maar beter checken voordat ik zelf zou gaan beunen.

De kabels die ik van providers heb liggen zijn allemaal cat6 en 1 cat5e dus ik gok dat het kabels met volledige aantal aderparen zijn :-)

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1