[Pricewatch-Muizen] Nieuw filter: sensortype (héél simpel)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Simpeler kan ik het niet maken: voeg een filteroptie toe in de muizenpricewatch waarin de specifieke sensor kan worden toegevoegd.

Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe muis en het viel mij op dat toch een van de, al dan niet dé meest cruciale eigenschap(pen) van een muis niet kan worden gefilterd. "Bewegingsdetector" als filter is leuk, maar niet elke optische sensor is hetzelfde, net als dat niet elke mechanische switch van een toetsenbord hetzelfde is (daar is dan wél een filter voor).
Met sensortype doel ik op bijvoorbeeld een Pixart PMW3366, een sensor die als ik reviews mag geloven het beste bied qua prestaties op dit moment.

Lijkt mij weinig moeite, maar maakt zoeken wel véél aangenamer.

Groet,
Martijn

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als ik bij de bovenste, meest populaire muis kijk, zie ik geen sensortype ingevuld. Ik ga er dan ook maar vanuit dat dat nergens is gebeurd. Dat betekend dat dit voor alle 1779 actuele producten uitgezocht en ingevuld zou moeten worden... Niet echt simpel. ;)

Verder hoeven de devvers hier niet naar te kijken, dit kunnen de Pricewatch-mensen zelf oplossen. :)

Mooie Features => Pricewatch

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:28

InFamous

excommunicado

Niet direct een oplossing voor de PW maar wel voor jou als je momenteel zoekt: http://on-winning.com/flawless-sensor-mouse-list-perfect/

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Dirk schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:17:
...
Dat betekend dat dit voor alle 1779 actuele producten uitgezocht en ingevuld zou moeten worden... Niet echt simpel. ;)
...
Daar heb je toch een community en een mooie "Verbeter productgegevens" knop voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Met deze aantallen begint dat op werk te lijken... En dan haakt een community meestal rap af...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Dirk schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:09:
Met deze aantallen begint dat op werk te lijken... En dan haakt een community meestal rap af...
Het gaat natuurlijk vooral om populaire game-muizen, voor een supermarkt-achtige muis van €10 is sensor niet echt van belang.
Van die 1779 muizen blijft dan een zeer klein deel over. :)

Zodra het filter er is zal het langzaam maar zeker vanzelf wel vullen voor die selectie muizen waar sensor er écht toe doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Jou ga ik duidelijk niet overtuigen. Dan is het wachten op de Pricewatch-crew om 'nee' (of 'ja' :P ) te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik wens je alvast heel veel plezier met vullen @TheTinusNL ;)

Wel een concrete vraag aan dev en FP crews: zijn dit soort dingen niet met een stukje AI / machine learning / big data technieken aan te vullen?
Twitterbotje dat van een product met missende details een tweet aan de support van betreffende fabrikant stuurt en dan aanvult, kan toch niet zo lastig wezen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Het gaat er niet om dat er voor elke beschikbare muis in de Pricewatch per se een sensor moet komen te staan. Niet voor nu (i.v.m. "werk" zoals eerder benoemd), maar ook niet voor de toekomst (i.v.m. "supermarkt-achtige" muizen).
Als de optie er is zal deze langzaam worden aangevuld voor de populairste muizen. Is de sensor bekend, dan heeft de pricewatchgebruiker daar baat bij, anders moet hij/zij dat zelf opzoeken (zoals nu bij iedereen het geval is). Besluit diegene de sensor toe te voegen, dan heeft de volgende daar weer baat bij.

Om dezelfde reden is er bij bijvoorbeeld smartphones naast een "Aantal cores" of "Processorsnelheid" toch ook een "CPU/SoC"?
Immers zegt het aantal cores en/of de snelheid daarvan niet alles. Daar zit een architectuur achter.
Op dezelfde manier zegt alleen "Bewegingsdetector" of "DPI" bij een muis ook niets als de achterliggende sensor niet bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:28

InFamous

excommunicado

Ik denk dat mijn lijstje hierboven redelijk acuraat is voor de meest populaire muizen. Dat zijn 55 entries en dat is niet heel veel werk.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

In theorie leuk, 100% voor.

In de praktijk een draak. Even los van bovengenoemde suggesties dat het nogal 'werk' is om het in te vullen, soms is het ook een drama om het exact te achterhalen. Daarbij is een sensor ook niet alles, de implementatie (lens, firmware, etc) kan ook verschil maken. Nu heb ik nog geen slechte 336X ervaren (3366 is Logitech-only, 3360 is de open variant, andere fabrikanten plakken er marginaal andere firmware aan en verkopen het als 'special custom unique bla bla 3361'), maar bij de 3310 bijvoorbeeld heb je nogal wat verschil.

Daarnaast heb je nog de vraag hoe belangrijk het is. 3988 muizen (of 3989 want Razer wil een special snowflake zijn) zijn ook top.

Praktisch dus.. ik zie meer misinformatie dan echte toegevoegde waarde.
Pagina: 1