• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 21:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem is voornamelijk voor office-gerelateerde dingen bedoeld. En af en toe zal ik er een klein beetje mee gamen (Starcraft II).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb geen vaste prijs in gedachte, ergens rondom 700-800€ (ex BTW)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm (Samsung Syncmaster 2443 met dvi), toetsenbord en muis neem ik mee. En daarnaast gaat deze ook mee: Western Digital Caviar SE16 640GB uit 2009 (met SATA)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga graag voor de underdog, dus het liefst met AMD aan de slag.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst is hij een best stil, en zuinig. Ik geef liever wat meer geld aan zodat het degelijke componenten zijn. Naar verwachting ga ik er weer 6 jaar mee doen (net als mijn Athlon X2 4850e uit 2008).

Ga je overklokken?
nope

Waarom deze lijst componenten?
  • Om op de toekomst voorbereid te zijn, wil ik graag een 6-core. De eenvoudigste volstaat.
  • Een gpu van 120-150 vind ik goed genoeg. Hopelijk een stille, maar ik kon weinig reviews van 4GB 560’s vinden..
  • Cooler Master 352 Silencio: stil, goed uitgerust.
  • voeding: 400W is ruim genoeg, en deze is heel stil.
  • Moederbord: MSI B350M MORTAR. Heb semi-willekeurig een mATX B350 bordje van een A-merk aangeklikt. (zie volgende vraag).
Wat verwacht je van ons?
  • Zie ik dingen over het hoofd?
  • En welk mATX-moederbord is het beste? Ik wil een B350-chipset. Met 2 4pins-casefanheaders. 2 DDR4-sloten zijn voldoende (ik investeer nu in een flinke sloot ram). Qua toekomst is USB-C en USB 3.1 Gen2 leuk, maar niet noodzakelijk. Moet ik op zoek naar een bord met ALC1150-audiochip, om meer plezier van mijn nieuwe BOSE-boxjes te hebben (ipv de Realtek ALC892-chip)? En combineert dit bord met mijn ram? Ik heb het idee dat de ernstigste problemen met Ryzen en 3000MHz-ram over zijn..
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 199,-€ 199,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,95€ 135,95
1Asus Radeon RX560 4GB€ 137,-€ 137,-
1Cooler Master Silencio 352€ 55,04€ 55,04
1Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 13,95€ 13,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 148,-€ 148,-
1Bose Companion 2 Series III€ 99,-€ 99,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 29,95€ 29,95
1MSI B350M MORTAR€ 88,95€ 88,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
Sorry voor de kick..

Mag ik uit de hoeveelheid reacties concluderen dat mijn configuratie er goed uit ziet?

Het gekozen ram staat niet in de lijst van ondersteund ram (https://www.msi.com/Mothe...MORTAR.html#support-mem-2), wel heel veel andere van Corsair. Wordt het dan ook echt niet ondersteund?

[ Voor 3% gewijzigd door Moons op 29-08-2017 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RAM staat hier wel op de lijst als zijnde geschikt. http://www.corsair.com/en-us/landing/ryzen

Verder ziet het er netjes uit. Je zou de videokaart nog kunnen vervangen door een GTX1050Ti.

Ik ben persoonlijk geen fan van de kast die je hebt gekozen. pricewatch: Fractal Design Focus G Mini Dit is kwalitatief gezien een betere kast.

Moet er persé een DVD speler in?

Je zou de speakers nog kunnen vervangen voor deze: pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II Ik heb hier zelf goede ervaringen mee.

Verder een prima lijst lijkt me.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
Top, die lijst had ik nog niet gezien!
Verder ziet het er netjes uit. Je zou de videokaart nog kunnen vervangen door een GTX1050Ti.
Tnx, al blijf ik liever bij AMD.. Als er in de toekomst eventueel meer gegamed gaat worden, kan ik die altijd nog upgraden.
Ik ben persoonlijk geen fan van de kast die je hebt gekozen. pricewatch: Fractal Design Focus G Mini Dit is kwalitatief gezien een betere kast.
Waarom vind je die beter? Ik vind hem er juist wat onrustiger uitzien (zonder deurtje voor dvd-drive)
Terwijl de Silencio juist erg stil schijnt te zijn, en er degelijk uitziet. (beiden hebben front-audio, en usb 3.0 aan de voorkant)
Moet er persé een DVD speler in?
Ja, die is eens in de zoveel maanden toch nodig. En ik heb geen zin om dan elders in huis een usb-drive te moeten zoeken.
Je zou de speakers nog kunnen vervangen voor deze: pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II Ik heb hier zelf goede ervaringen mee.
Volgens wat reviews hebben die een merkbare inschakelvertraging. En dat is vervelend als je tijdens je werk de notificaties mist, of de eerst paar tellen van een filmpje.
Verder een prima lijst lijkt me.
Top! Bedankt voor je meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
o2h schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Waarom vind je die beter? Ik vind hem er juist wat onrustiger uitzien (zonder deurtje voor dvd-drive)
Terwijl de Silencio juist erg stil schijnt te zijn, en er degelijk uitziet. (beiden hebben front-audio, en usb 3.0 aan de voorkant)
Ik heb deze kast gebruikt voor een build voor mijn oom. Kabels wegstoppen aan de achterzijde is best een uitdaging en op termijn komt er erg veel stof in de kast. Ik vond de afwerking ook niet erg mooi. Als alles er eenmaal inzit werkt het verder prima, dus laat het geen dealbreaker voor je zijn. Als een DVD speler noodzakelijk is dan is de keuze wat beperkt qua behuizingen.

• Moons
BillSpaarbank schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Ik heb deze kast gebruikt voor een build voor mijn oom. Kabels wegstoppen aan de achterzijde is best een uitdaging en op termijn komt er erg veel stof in de kast. Ik vond de afwerking ook niet erg mooi. Als alles er eenmaal inzit werkt het verder prima, dus laat het geen dealbreaker voor je zijn. Als een DVD speler noodzakelijk is dan is de keuze wat beperkt qua behuizingen.
Je hebt me toch aan het denken gezet over de kast.. Het is nu een pricewatch: Fractal Design Define Mini geworden. Die heeft nog steeds een deurtje, degelijke uitstraling, stil, en aansluitingen bovenop (eigenlijk beter dan de Silencio die ze laag aan de zijkant heeft).

En de gpu is een de ROG strix (niet-OC) geworden, heeft een beter koelblok, en kan dus langer werken zonder dat de fan aanslaat.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 199,60€ 199,60
1MSI B350M MORTAR€ 90,-€ 90,-
1Asus ROG-STRIX-RX560-4G-GAMING€ 141,50€ 141,50
1Fractal Design Define Mini€ 83,50€ 83,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 29,95€ 29,95
1Bose Companion 2 Series III€ 99,-€ 99,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,95€ 139,95
1Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 13,95€ 13,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 71,-€ 71,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 146,95€ 146,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.015,40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Ik heb er vrij weinig aan toe te voegen. Hoewel een beetje overkill voor office-taken ;) lijkt het allemaal prima bij elkaar te passen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Moons
Nat-Water schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:52:
Ik heb er vrij weinig aan toe te voegen. Hoewel een beetje overkill voor office-taken ;) lijkt het allemaal prima bij elkaar te passen.
Haha, helemaal waar. Maar zo kunnen we er weer een flinke tijd tegenaan. Al weet ik niet of ik mijn record (9 jaar) van de vorige pc ga verbreken? Dat was een AMD Athlon X2 4850e met een Sapphire HD 4670 512MB. Daar is alleen wat ram, een monitor en opslag aan veranderd.

• BillSpaarbank
  • Niet online
o2h schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

Je hebt me toch aan het denken gezet over de kast.. Het is nu een pricewatch: Fractal Design Define Mini geworden. Die heeft nog steeds een deurtje, degelijke uitstraling, stil, en aansluitingen bovenop (eigenlijk beter dan de Silencio die ze laag aan de zijkant heeft).
Goeie keuze voor de kast, inderdaad wat duurder, maar Fractal maakt mooi spul :) Veel plezier met bestellen en bouwen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
Je zou nog een voeding kunnen nemen met een hogere energie efficiëntie certificering zoals deze: pricewatch: Super Flower Platinum King 450W

Voor de rest hardstikke krachtig systeem voor voornamelijk office taken :p

In vino veritas, in aqua sanitas

• Moons
JohanNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:24:
Je zou nog een voeding kunnen nemen met een hogere energie efficiëntie certificering zoals deze: pricewatch: Super Flower Platinum King 450W
Dank voor je suggestie. Ik vond 400W al overkill voor dit systeem (gaat max 200W trekken volgens de TDP's..) Dus ik denk dat ik maar geen 450W erin moet gaan stoppen. En: de Straight Power staat wel als superstil bekend, da's voor mij een pre.
BillSpaarbank schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Goeie keuze voor de kast, inderdaad wat duurder, maar Fractal maakt mooi spul :) Veel plezier met bestellen en bouwen.
Thnx! Nu al zin in :)
Pagina: 1