Mijn Windows installatie loopt vast...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LarsvanWijk
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik loop mijn Windows 10 installatie door (moest opnieuw installeren omdat updates niet geïnstalleerd konden worden. Moest partities verwijderen). Nu heb ik alles geïnstalleerd en ben ik bezig met de account setup ed. Na het instellen van een (optionele) pincode, loopt tijdens het laden de setup vast (zie afbeelding).

Wat kan ik het beste doen? Ik weet namelijk niet zeker of een reset via reset-knop op computerkast verstandig is. Kan ik dit gewoon doen of kan ik beter iets anders doen?

Alvast bedankt.

Afbeelding invoegen lukt niet, dus hierbij een link naar de afbeelding op Dropbox: https://www.dropbox.com/s...p/Setup%20freeze.jpg?dl=0

[ Voor 16% gewijzigd door LarsvanWijk op 24-08-2017 20:47 . Reden: Afbeelding vergeten... ]

Alle reacties

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik zie geen afbeelding?

• LarsvanWijk
Toegevoegd. Was het vergeten.

• Halfwas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08-2021
Hoelang zie je dit scherm al? Het kan ook nog gewoon een normaal onderdeel zijn van de installatie.

[ Voor 54% gewijzigd door Halfwas op 24-08-2017 20:50 ]

• LarsvanWijk
Halfwas schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:49:
Hoelang zie je dit scherm al? Het kan ook nog gewoon een normaal onderdeel zijn van de installatie.
Nu, ruim een half uur.

• Halfwas
Dat is wel vrij lang inderdaad. Begrijp ik het goed dat er eerder al Windows 10 opstond en de computer dus wel de juiste hardware/specificaties heeft?

Als ik jou was zal ik voor de zekerheid toch nog even iets langer wachten. Ik weet niet meer precies hoe de installatie van Windows 10 in zijn werk gaat, maar mogelijk worden er tijdens de installatie ook updates gedownload en geïnstalleerd. Heb je tijdens de installatie verbinding gemaakt met je WiFi-netwerk of zit er een UTP-kabel in je PC?

• LarsvanWijk
Halfwas schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Dat is wel vrij lang inderdaad. Begrijp ik het goed dat er eerder al Windows 10 opstond en de computer dus wel de juiste hardware/specificaties heeft?

Als ik jou was zal ik voor de zekerheid toch nog even iets langer wachten. Ik weet niet meer precies hoe de installatie van Windows 10 in zijn werk gaat, maar mogelijk worden er tijdens de installatie ook updates gedownload en geïnstalleerd. Heb je tijdens de installatie verbinding gemaakt met je WiFi-netwerk of zit er een UTP-kabel in je PC?
Klopt. Windows 10 staat er al vanaf het begin op. Alles voldoet aan de eisen.

Er is al een venster gekomen dat aangaf te zoeken naar updates. Deze zijn ook geïnstalleerd. Verbinding met mijn WiFi-netwerk heb ik ook gedaan. Kabel zag hij niet. Ook heeft hij al gevraagd om met mijn Microsoft account in te loggen.

• LarsvanWijk
Nu, een kleine twee uur later, nog steeds geen veranderingen. Ik denk dat ik hem dan maar toch via de reset-knop ga resetten, mocht niemand meer een andere mogelijkheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfwas
Hoi Lars,

Ik ben nu, een paar dagen later, eigenlijk wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan (gereset of iets anders) en wat het resultaat was. Hopelijk werkt het allemaal weer naar behoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Halfwas op 27-08-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 22:22
ook benieuwd. Resetten en opnieuw proberen te herinstalleren, maar zeker dan ook eens de harde schijf uittesten of deze geen problemen begint te vertonen.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Het lijkt erop alsof je pc de creators update niet heel erg leuk vind (gezien de nieuwe account layout bovenin).

probeer eens een versie voor de creator update.

[ Voor 81% gewijzigd door Aionicus op 31-08-2017 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsvanWijk
Bedankt voor de reacties.

Ik heb de pc inderdaad gereset. Ik heb meerdere keren geprobeerd om her-
en herstelinstallaties uit te voeren, maar zonder resultaat. Ook heb ik Microsoft Support opnieuw gecontacteerd en die hebben zowel de Creators Update, als de Anniversary Update geprobeerd.

Hun conclusie luidt dat mijn hardware de updates van Windows 10 niet aan kan (ik kreeg meerdere malen de stopcode 'MACHINE CHECK EXCEPTION').

Ze raadde mij aan om Windows 7 te herinstalleren (die op de pc stond toen ik hem kocht). Volgens hen heb ik een sticker met activatiecode.... Maarja, dat was vier jaar geleden. Ik zou dus echt niet weten of en waar die sticker/code kan zijn...

Ik kan nog steeds niet echt begrijpen dat mijn hardware te slecht is voor Windows 10. Ik heb een Intel Core I3-3220 3.3GHz. Zeker niet de beste/nieuwste, maar volgens de systeemeisen meer dan genoeg. Met een 3Gb videokaart een 8Gb RAM moet het toch goed zijn, lijkt mij...

Heeft iemand, op basis van deze informatie, nog suggesties?

Alvast bedankt.
Pagina: 1