Toon posts:

Upgrade cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik wil graag mijn processor upgraden en nog 8GB ram erbij, Ik weet dat mn huidige power supply misschien te weinig Watt heeft en dat een stock intel cooler niet voor goeie cooling kan zorgen. Dus mijn vraag is wat kan ik aan m'n specs kan veranderen om een i7-7700(k) in m'n pc te kunnen hebben?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is al wat ik heb:

GPU: GeForce GTX 1060 MSI Gaming 3GB
CPU: Intel I5-6400
CPU Cooler: Intel stock (die ik bij mn cpu kreeg)
Power supply: Cooler Master G550M (550 Watt)
Moederbord: Asrock H110M-HDS
RAM: 8GB 2133mHz DDR4

Als je nog meer informatie nodig heeft vraag maar raak :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 20:34 . Reden: Spelling :S ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Voeding redt het wel denk ik. 7700 non k draait gewoon als je je bios update (erg belangrijk!)

De k ook wel, maar die kan je niet overclocken dus dat heeft geen zin.

categorie: Processorkoeling

Deze koelers volstaan allemaal

[ Voor 41% gewijzigd door 418O2 op 24-08-2017 20:39 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01
Je voeding is krachtig genoeg, maak je daar maar geen zorgen over.

Ik zou willen adviseren om nog te wachten met upgraden. Intel's volgende generatie processoren (Coffee Lake, 8000 serie) zit er aan te komen en omdat de i5's daarvan 6 cores hebben, zullen de prijzen van Skylake (6000 serie) en Kaby Lake (7000 serie) gaan kelderen op de tweedehands markt. Een twedehands i7-6700 zou je dan _misschien_ wel voor ongeveer €150 kunnen krijgen.

Helaas zullen die i7's nieuw niet in prijs dalen (zie nu ook oudere generaties in de pricewatch die nog voor nieuwprijzen te koop staan terwijl ze dat niet meer waard zijn).

In het kort, wacht op Kaby Lake en koop dan een tweedehands i7-6700 voor een stuk minder dan nu.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:55:
Je voeding is krachtig genoeg, maak je daar maar geen zorgen over.

Ik zou willen adviseren om nog te wachten met upgraden. Intel's volgende generatie processoren (Coffee Lake, 8000 serie) zit er aan te komen en omdat de i5's daarvan 6 cores hebben, zullen de prijzen van Skylake (6000 serie) en Kaby Lake (7000 serie) gaan kelderen op de tweedehands markt. Een twedehands i7-6700 zou je dan _misschien_ wel voor ongeveer €150 kunnen krijgen.

Helaas zullen die i7's nieuw niet in prijs dalen (zie nu ook oudere generaties in de pricewatch die nog voor nieuwprijzen te koop staan terwijl ze dat niet meer waard zijn).

In het kort, wacht op Kaby Lake en koop dan een tweedehands i7-6700 voor een stuk minder dan nu.
Past zo'n nieuwe cpu wel in mn moederbord???

• 418O2
Die 8xxx niet. Of althans, past wel, gaat niet werken. Maar een tweedehands 7xxx wordt wel goedkoper

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

Past zo'n nieuwe cpu wel in mn moederbord???
Coffee Lake heeft een nieuw moederbord nodig. Ik raad dan ook geen Coffee Lake cpu aan maar een tweedehands Skylake of Kaby Lake i7 omdat die dan een stuk goedkoper zullen zijn wanneer Coffee Lake te koop is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:18
418O2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:35:
De k ook wel, maar die kan je niet overclocken dus dat heeft geen zin maar dat geeft je wel een 10% snellere processor voor een paar tientjes.

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

Coffee Lake heeft een nieuw moederbord nodig. Ik raad dan ook geen Coffee Lake cpu aan maar een tweedehands Skylake of Kaby Lake i7 omdat die dan een stuk goedkoper zullen zijn wanneer Coffee Lake te koop is.
De prijs maakt mij niet uit, dus ik kan een i7 7700 nemen (als ik dat wil). maar moet ik dan ook nog cooling erbij gaan kopen ja of nee.

• 418O2
Ik zou eerst 8Gb er bij nemen.

Waarom wil je een betere cpu?

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:56:
Ik zou eerst 8Gb er bij nemen.

Waarom wil je een betere cpu?
Ik wil een betere omdat ik dan games beter kan runnen op hogere settings etc. En volgens mij "bottleneck" mijn CPU mijn videokaart qua sterkte.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:16
Dat ligt er vooral aan welke games je speelt en welke resolutie, ik denk eigenlijk dat je, uitgaande van full HD, bij 95% van de games nog wel een gpu bottleneck hebt.

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-01 00:04
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Ik wil een betere omdat ik dan games beter kan runnen op hogere settings etc. En volgens mij "bottleneck" mijn CPU mijn videokaart qua sterkte.
Hoe heb je die bottleneck vastgesteld dan? Draait je GPU op 70% terwijl je processor continu op 100% maxt? Op wat voor resolutie speel je? En welke games? Het lijkt me dat je alle games met jouw setup op max settings op 1080p wel moet kunnen draaien rond de 60 FPS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel op 1920x1080. Games die ik veel speel zijn onder andere PUBG, Squad, GTAV en arma 3.
Als ik deze games speel zijn m'n settings medium-high rond 50-70 fps met uitzondering op squad waar ik 40-50 fps haal op medium (ik update m'n drivers).

• 418O2
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:36:
Ik speel op 1920x1080. Games die ik veel speel zijn onder andere PUBG, Squad, GTAV en arma 3.
Als ik deze games speel zijn m'n settings medium-high rond 50-70 fps met uitzondering op squad waar ik 40-50 fps haal op medium (ik update m'n drivers).
Pubg en GTA v zijn ook heel matig geoptimaliseerd.

Maar hou je cpu gebruik eens in de gaten. En je geheugen ook. Denk dat je geheugen en gpu op hun limiet zitten.

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:49:
[...]

Pubg en GTA v zijn ook heel matig geoptimaliseerd.

Maar hou je cpu gebruik eens in de gaten. En je geheugen ook. Denk dat je geheugen en gpu op hun limiet zitten.
Heb net ff squad gespeeld met msi afterburner op de achtergrond. De cpu zit tussen 70-80% in en de videokaart 30-50% en ram 6gb-7gb

• 418O2
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:57:
[...]

Heb net ff squad gespeeld met msi afterburner op de achtergrond. De cpu zit tussen 70-80% in en de videokaart 30-50% en ram 6gb-7gb
Ik denk dat je Ram al aan het swappen is. Zou dat eerst upgraden en dan weer kijken.

Pubg schaalt echt slecht naar meerdere cores, dus je gaat niet per se FPS winnen met meer threads
Pagina: 1