USB > SATA 3.5" adapter.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik wil graag mijn pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB via USB koppelen aan mijn laptop (USB 2.0) en ik heb daar wel een aantal adapters voor gevonden, maar geen enkele straalt betrouwbaardhout uit en komen met een externe adapter voor het stroom.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld met een dubbele USB aansluiting wel genoeg stroom te leveren voor een 3.5" HDD?

Deze bijvoorbeeld: http://www.phonestore.nl/...EeE0s3aeO8fMaAglBEALw_wcB

Heeft iemand anders nog suggesties/oplossingen hoe ik mijn HDD via USB aan mijn laptop kan koppelen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-12-2025
2,5" disks kunnen op stroom via USB. Maar bij 3,5" disks ontkom je niet aan een externe voeding...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44
Een 3.5" schijf is naast 5V ook 12V nodig, welke een standaard USB poort niet levert. Theoretisch zou je deze kunnen maken met een step-up converter, maar dan nog levert de USB poort daar lang niet genoeg stroom voor. Soms is het voor een 2.5" schijfje al krap aan voldoende, vandaar soms die dubbele USB aansluiting.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Andere suggesties? Ik gebruik zelf een Sharkoon DriveLink voor hobbydingetjes als ik iets moet koppelen. Is wel extern gevoed.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik weet niet of dat je het voor de snelheid of voor de extra opslag doet, maar anders kijk of je hem aan je router kunt hangen (of een goedkope NAS-behuizing). Dan ligt dat lelijke kastje met die rottige externe voeding mooi uit zicht in de meterkast :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Oekiejoekie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:04:
Ik weet niet of dat je het voor de snelheid of voor de extra opslag doet, maar anders kijk of je hem aan je router kunt hangen (of een goedkope NAS-behuizing). Dan ligt dat lelijke kastje met die rottige externe voeding mooi uit zicht in de meterkast :D
Ik wil van mijn laptop een dedicated plex/download server maken, vandaar via de laptop :)

https://www.bol.com/nl/p/...lxsz1738WY1IaApsREALw_wcB

Dit is wel wat.

pricewatch: Fantec DB-ALU3 Zwart Deze denk ik dan maar.

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 24-08-2017 20:28 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• sebastian2211
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-10-2023
Hoe zit het eigenlijk als je een diskdrive extern wilt aansluiten, zou dat werken? Ik zie daar niets over en ook geen kabels, voor de voeding tenminste niet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44
Bedoel je een 3.5" diskdrive? Een interne variant heeft 5V en 12V nodig, maar net als bij externe dvd drives heb je ook externe floppy drives die direct op de 5V van een USB poort werken.

• sebastian2211
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-10-2023
ok. Niet zo'n eenvoudige oplossing geloof ik (zou dan zeker stekker moeten solderen?)

Heb een blu ray speler (brander zelfs) nooit gebruikt en vind het zonde nog een externe te kopen. Dus zou mooit zijn als ik deze een nieuw leven kan geven.

[ Voor 48% gewijzigd door sebastian2211 op 24-09-2017 08:16 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Desktop componenten om het maar zo te zeggen hebben bijna altijd 5 en 12V nodig..
Laptop componenten hebben vaak genoeg aan 5V

404 Signature not found

Pagina: 1