Vraag

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Hoi allemaal.

Mijn Onda V975M heeft de laatste tijd steeds meer moeite met de grafische prestaties en ook het geheugen is niet meer wat het ooit is geweest. Het geheugen wordt steeds langzamer en soms raken bestanden corrupted. Nu zoek ik een vervanger voor deze (destijds) geweldige tablet.

Ik zoek een?
Ik zoek een tablet van maximaal 300 euro met een goed scherm. Minimaal 7 inch en het liefst 4:3. Daarnaast moet de tablet de grafisch krachtigere games van het heden kunnen spelen, maar het hoeft niet op de hoogste settings. Het geheugen moet minimaal 16 GB zijn, maar 32 GB heeft mijn voorkeur wanneer er geen micro-SD kaart slot in zit. 3G/4G is geen noodzaak. Een lange accuduur onder high load is wenselijk. De accuduur met standby maakt mij niet heel veel uit.

Wat is je budget?
Ik wil maximaal 300 euro uitgeven, maar iets erboven mag altijd als het écht bang for your buck is. Minder is natuurlijk ook altijd welkom.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals hierboven uitgelegd, wil ik voornamelijk games spelen op de tablet. Deze hoeven niet in "high" settings te zijn, maar ze moeten wel speelbaar zijn. Een goed scherm voor Netflix/e-books is ook welkom.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf een oogje op de Xiaomi MiPad 3. Voor 180 euro is dit een leuke tablet, maar ik hoopte toch iets krachtigers te vinden. Ik zoek eigenlijk meer richting de Pixel C, alleen dan betaalbaarder. Ook heb ik gekeken naar diverse Samsung tablets, maar de bloatware houdt me voorlopig tegen deze te bestellen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag meer reacties horen over de Xiaomi MiPad 3 en eventueel de MiPad 2. Is deze tablet goed in dagelijks gebruik? Hoe draaien games hier op? Hoe goed is de touch-response tijd? Eventuele ervaringen met andere (Chinese) tablets zijn ook zeer welkom!

Ik sta open voor importeren via AliExpress/Banggood, maar in dat geval zou ik eventuele importkosten wel berekend willen zien in die max. 300 euro budget :)

Alle reacties

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 13:18
Ik heb zelf een Samsung tablet. Valt me heel erg mee met de bloatware.

Er staan wel wat apps voorgeïnstalleerd, maar de meesten zijn gewoon uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
Check het Mi Pad 3 forum. Kan wat meer vers bloed gebruiken. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee. Prachtig scherm, werkt heerlijk soepel. 4GB RAM en 64GB opslag, wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ossi schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:53:
Check het Mi Pad 3 forum. Kan wat meer vers bloed gebruiken. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee. Prachtig scherm, werkt heerlijk soepel. 4GB RAM en 64GB opslag, wat wil je nog meer?
Ik heb het gezien, maar het gebrek aan een (officiële) multilanguage ROM en een nét iets te kleine schermgrootte lieten me toch twijfelen. Ik gebruik de tablet vooral voor games en films, en bij films krijg je al snel balken door het 4:3 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
msnguy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Ik heb het gezien, maar het gebrek aan een (officiële) multilanguage ROM en een nét iets te kleine schermgrootte lieten me toch twijfelen. Ik gebruik de tablet vooral voor games en films, en bij films krijg je al snel balken door het 4:3 formaat.
Ja, voor films misschien niet de meest logische keuze. Qua scherm-scherpte vergelijkbaar met retina schermen van Apple en de Samsung TAB S2 en die hebben allemaal deze verhouding. Zou dan ook niet weten waar je dan wel naar moet kijken. Succes! :)