Winroute pro heeft een hele mooie handleiding, daarin staat een duidelijk voorbeeld waarmee het volgends mij wel moet lukken.
Je kunt de handleiding gratis downloaden op de homepage van winroute.
Wees heel voorzichtig met het opzetten van een eigen mailserver. Bij sommige providers (@home weet ik zeker) kun je er grote problemen mee krijgen.
Is al lange tijd geleden dat ik het las, maar het had er mee te maken dat als jij bijvoorbeeld die mailserver gebruikt om spam te versturen je IP er ook instaat. Dan gaan ze klagen bij je provider en daar is die weer niet zo blij mee.
* MOL hersenen werken op zondag nooit zo hard
Is al lange tijd geleden dat ik het las, maar het had er mee te maken dat als jij bijvoorbeeld die mailserver gebruikt om spam te versturen je IP er ook instaat. Dan gaan ze klagen bij je provider en daar is die weer niet zo blij mee.
* MOL hersenen werken op zondag nooit zo hard
Ja maar ik heb een nederlandse winroute pro en een engelse handleiding, en trouwens die handleiding zit in winroute zelf ook.Op zondag 08 juli 2001 20:30 schreef Negotiator het volgende:
Winroute pro heeft een hele mooie handleiding, daarin staat een duidelijk voorbeeld waarmee het volgends mij wel moet lukken.
Hebbes! Lees dit maar eens:
http://groups.google.com/groups?hl=nl&lr=lang_nl&safe=off&th=b0e090320210e377,22&start=0&ic=1
Het komt hier op neer:
http://groups.google.com/groups?hl=nl&lr=lang_nl&safe=off&th=b0e090320210e377,22&start=0&ic=1
Het komt hier op neer:
Hmmz ben nooit een goede leraar geweest maar ikzal het proberen
Je gebruikt een server om mail te verzenden en te ontvangen. Check je
instellingen van @home maar... een pop3 mailserver en een smtp... wel nu
alles van dit verhaaltje betreft de smtp server, die je gebruikt om mail te
verzenden.
Een smtp server kan relayable zijn, of non-relayable... het verschil tussen
de twee is het volgende :
Relayable - Iedereen kan mail via die mailserver sturen
Non-Relayable - Alleen gebruikers op het interne netwerk (dus wij bij de
smtp van @home bijvoorbeeld) kunnen die mailserver gebruiken.
Waarom asen spammers op relayable servers??? Heel simpel, als ze een
anonieme mailserver pakken, zijn ze veel moeilijker te achterhalen. @home
heeft zijn mailservers ook non-relayable draaien. Dit is bijna al verplicht
in de ISP wereld.
Dit betekend dus dat gebruikers van Het Net bijvoorbeeld NIET via @home mail
kunnen verzenden. Zouden ze dat wel kunnen, dan zou @home een hele lading
met klachten binnenkrijgen omdat de mailtjes van hun server vandaan komen.
In een Email kan je zien via welke mailserver hij is gestuurd... en welke
host, meer niet. @home zou dus weer verder kunnen gaan zoeken naar de
daders, wat bijna altijd in niets opleverd lijkt me... iemand kan zichzelf
goed verbergen...
Ik heb geen @home dus ik heb dit probleem niet!!Op zondag 08 juli 2001 20:33 schreef MOL het volgende:
Wees heel voorzichtig met het opzetten van een eigen mailserver. Bij sommige providers (@home weet ik zeker) kun je er grote problemen mee krijgen.
* Mavvie hersenen werken op zondag nooit zo hard
Beetje naief Maverikje. Iedereen die zijn smtp naar buiten open heeft staan zonder restricties heeft dit probleem in principe. Gelukkig kun je dit in winroute ondervangen door je smtp-server zo in te stellen dat hij alleen relayt voor mail binnen je eigen netwerk, of aleen relay voor users die inloggen. Heb ik ook, werkt perfect. Mijn vriendin mailt via mijn smtp.
Pagina: 1