iOS widgets en notificatiescherm zijn in de war :?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:53
Al enige maanden zien mijn widgets en notificatiescherm er niet goed uit. Vaak wordt er niks weergegeven. Soms staat alles door elkaar (onleesbaar). Heel soms werkt het gewoon zoals het hoort....

Het probleem kan eventjes worden verholpen door een herstart. Dan ziet alles er tijdelijk weer netjes uit, maar na een kwartiertje of uurtje komt het probleem weer terug.

Nu zit ik hier al een hele tijd mee, en hoop ik steeds dat het met een iOS update verholpen zal worden. Maar helaas...

Heeft iemand een idee hoe dit verholpen zou kunnen worden?
Ik werk met een iPhone7 128

Afbeelding 1: widgets...
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hoxCwk/fullsizeoutput_5b1.jpg

Afbeelding 2: notificatiescherm
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hYdkGk/fullsizeoutput_5b6.jpg

Afbeelding 3: vanuit lockscreen naar widgets swipen: klok beweegt een beetje mee en that's it.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mCqXwk/fullsizeoutput_5b5.jpg

Afbeelding 4: vanuit lockscreen naar notificatiecentrum
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/nPb5Gk/fullsizeoutput_5b3.jpg

Afbeelding 5: nog een keer vanuit lockscreen naar notificaties, direct na de vorige afbeelding. Opeens een heel ander resultaat, maar nog steeds niet zoals het hoort.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/m8z32Q/fullsizeoutput_5b2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dKvXwk/fullsizeoutput_5b4.jpg

Beste antwoord (via Henry86 op 17-09-2017 12:40)

Verwijderd

Henry86 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:24:
Ja ik gebruik de ING widget inderdaad. Het is wel zo dat de widget nu nog steeds is geïnstalleerd, terwijl ik nu nog geen problemen ondervindt.
Bij mij na een reset had ik het probleem vaak niet direct weer terug. In ieder geval zonder de ING widget heb ik het probleem niet meer.
Ik heb het bij ING aangemeld en ze hebben mijn devices bekeken maar helaas daarna niks meer van ze gehoord.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Offtopic: leuke achtergrond op je lockscreen :P

Welke iOS heb je?

[ Voor 16% gewijzigd door ChristianBurger op 24-08-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
10.3.3
Maar met vorige versies had ik dus hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En heb je al eens een full backup gemaakt en daarna eens zonder backup terug te zetten hem opnieuw geïnstalleerd, kan best iets beschadigd zijn, een factory reset kan dat verhelpen? (Als nieuwe iPhone dus instellen)

Werkt dat wel, kan je daarna eens hem nogmaals resetten en de backup terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
Dat is een goede tip. Ik zal het eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kunt eerst proberen alleen je instellingen te resetten via het menu 'algemeen' zonder je data te wissen. Vaak lost dat ook wel probleempjes op.

Compleet herstellen kan daarna altijd nog.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde, het wordt tijdelijk opgelost door de telefoon even uit en aan te doen. Ik zou ook graag willen weten hoe ik er permanent van af kom. Het is heel erg irriterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BillSpaarbank schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:44:
Je kunt eerst proberen alleen je instellingen te resetten via het menu 'algemeen' zonder je data te wissen. Vaak lost dat ook wel probleempjes op.

Compleet herstellen kan daarna altijd nog.
idd, voor alles te herstellen en wissen;
instelingen>algemeen> stel opnieuw in > herstel alle instellingen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:21:
Ik heb het zelfde, het wordt tijdelijk opgelost door de telefoon even uit en aan te doen. Ik zou ook graag willen weten hoe ik er permanent van af kom. Het is heel erg irriterend.
Precies hetzelfde probleem als jij beschrijft had /heb ik. Ik heb zoals gesuggereerd de instellingen gereset, en het probleem lijkt verholpen. Nu ben ik een voor een de instellingen aan het terugzetten naar mijn eigen voorkeuren. Omdat de bug soms niet direct zichtbaar is, is er dus tijd nodig om te controleren bij welke instelling het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je toevallig de ING widget met saldo's? Dat zorgt bij mij voor deze problemen en die zijn ook niet in IOS 11 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
Ja ik gebruik de ING widget inderdaad. Het is wel zo dat de widget nu nog steeds is geïnstalleerd, terwijl ik nu nog geen problemen ondervindt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henry86 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:24:
Bij mij na een reset had ik het probleem vaak niet direct weer terug. In ieder geval zonder de ING widget heb ik het probleem niet meer.
Ik heb het bij ING aangemeld en ze hebben mijn devices bekeken maar helaas daarna niks meer van ze gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
Het deïnstalleren van de ING app bleek uiteindelijk de 'oplossing.

Na reset van instellingen kwamen de problemen na een paar dagen terug. (Bij aan/uit zetten normaalgesproken binnen een uur)

Nu ING app verwijderd en al zo'n twee weken geen problemen meer.

Jammer van ING, 'tis verder een prettige app.
Pagina: 1