Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Vraag
Alle reacties
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Maar ligt het aan mij of is dit helemaal niet zo'n gekke vraag?
[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 24-08-2017 16:24 ]
Met cel("breedte",range) kun je wel opvragen of een cel verborgen is (breedte =0 dan) maar die krijg ik niet correct in een matrixformule opgevraagd. Je zou dan met een hulprij moeten werken en een matrixformule / aantallen.als. Bv in rij 1: = cel("breedte";A1 etc) en dan het aantal niet verborgen cellen in rij 3 met een punt in de vorm van:
1
| =AANTALLEN.ALS(A1:H1;">0";A3:H3;".") |
Het nadeel is dan cel"() niet automatisch wordt bijgewerkt na tonen van de kolom. Het alternatief is een UDF in VBA code.
[ Voor 20% gewijzigd door Lustucru op 25-08-2017 10:01 ]
Maar die functie krijg ik juist niet werkend op bovenstaand voorbeeld. Ik zal wel iets geks verkeerd doen maar ik zie het niet.Icephase schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:02:
Even SUBTOTAAL gebruiken met het juiste functienummer. Staat wel in de help van Excel, volgens mij is functie 103 voor aantallen. Die functie telt alleen zichtbare cellen.
Deel je formule even, misschien zien wij het 'gekke'Moby schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:20:
[...]
Maar die functie krijg ik juist niet werkend op bovenstaand voorbeeld. Ik zal wel iets geks verkeerd doen maar ik zie het niet.
Een hulprij lijkt me nog steeds de meest elegante oplossing.
[ Voor 24% gewijzigd door Lustucru op 28-08-2017 17:33 ]