Toon posts:

Ja hoor het is zover, IBM DTLA307030 gecrashed!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt steeds enthousiaster over dat IBM, heb ik pas een 60GXP 40G gekocht die irritante resonantiegeluiden maakt, daarvoor had ik al eens mijn geld teruggekregen voor een 75GXP 45G schijf die al meteen rare geluiden produceerde, gekraak, gepiep, upspinnen en downpinnen etc...
En nu is de 30G 75GXP dan na ongeveer een jaar dus gecrashed! Ik weet dat ik niet de enige ben en ik ben er nu over uit, voor mij geen IBM meer.

GODVERDEGODVER AL MIJN DATA DIE IK IN MIJN HELE LEVEN BIJ ELKAAR HEB GEZOCHT WEG! PLEITTE...

ok rustig blijven... ik weet het... misschien is er nog een mogelijkheid, de schijf wordt nog wel herkend alleen de boel hangt direct als ik hem benader.. begint ie te kraken "kggg kggg kggg kggg.......kggg kggg kggg kggg...... enzovoorts)
Bij de geluidjes op de IBM site staat ie er niet tussen amar deze http://www-1.ibm.com/support/support_doc/hdd/s0001/file/4B1A62A50F405D0D86256756006E340C-bad+head+1.wav komt er nog het meest in de buurt. Maar als ik het moet omschrijven is het zoals ik hierboven al deed, 4 tamelijk korte snel opeenvolgende kggg-geluidjes, een pauze van 1 of 1,5 seconde en weer 4 korte kggg-geluidjes...enzovoorts.

Zijn er hier mensen met tips over hoe ik misschien mijn data nog terug kan krijgen? En hoe zit het met de garantie bij IBM schijven? 1 of 3 jaar?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Als je schijf nog draait, en hij word herkend door je bios, dan is er als het goed is nog een programma van Powerquest wat je data kan redden, ben alleen ff de naam kwijt!

wie helpt me ff met die naam :?)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Powerquest Lost & Found

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58

Wallie

Herr

En daarom is een back-up belangrijk, heb je nu niks aan nee, maar goeie les is ut wel.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat is je email adrs, misschien kan ik je helpen...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 20:15 schreef CrashOne het volgende:
Powerquest Lost & Found
You the MAN :)

Verwijderd

Topicstarter
OK mannen, dat is dan het programmatje die ik moet gaan proberen. Hoop dat ik er aan kan komen, maar dat moet lukken.

Mijn emailadres is: j.jjansen@wanadoo.nl

Hardstikke bedankt voor de snelle replies!

Verwijderd

[b]Op zondag 08 juli 2001 20:06 En nu is de 30G 75GXP dan na ongeveer een jaar dus gecrashed! Ik weet dat ik niet de enige ben en ik ben er nu over uit, voor mij geen IBM meer.
Zo dan weet je meteen wat je gaat kopen als je van de zomer bij de boer hebt gewerkt..
Yep een mooie knappe DDS2 streamer.
Ik vind het heel lullig voor je begrijp me niet verkeerd maar backuppen is gewoon heel belangrijk.

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb dus dezelfde HD en is nu ook bijna een jaar oud...
Mag ik vragen wat je allemaal met je HD gedaan hebt in die periode?

Die van mij staat vaak 3 dagen achter elkaar data door te voeren en ben dus wat huiverig na dit verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik joh, maar ik had eerlijk gezegd eerder verwacht dat die 40G 60GXP die van die resonantiegeluiden maakt het eerder zou begeven dan die 30G 75GXP die het toch nog een jaar uitgehouden heeft!

Tapestreamers vind ik helemaal nix, ik had misschien wel wat dingetjes op CD kunnen zetten, heb ik ooit wel eens gedaan met een paar programmatjes maargoed, dat is allemaal alweer achterhaald, ik moet nu dat Powerquest Lost en Found amar als de sodemieter gaan proberen en hard duimen.

Verwijderd

wat heeft iedereen toch altijd een problemen met IBM alles wt ik van IBM heb is super goed!!!! :)

Verwijderd

[b]Op zondag 08 juli 2001 20:36 Tapestreamers vind ik helemaal nix, ik had misschien wel wat dingetjes op CD kunnen
Ik hoop allemaal voor je dat het gaat lukken, ik heb dit soort gezeik al eens eerder meegemaakt in het verleden (toen het nog fataal was als je de ide connector verkeerd om aanslot (Kalok hdd's)).
Maar toch een DAT streamer (DDS2) is toch een heel bedrijfszeker backup systeem, vraag hier maar eens rond.
Je wilt alleen niet weten wat het kost.
Pagina: 1