Vraag

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 17:34
Hallo,

Graag wil ik voor iemand de opnamens op zijn Humax (iHDR 5050c) overzetten naar een USB schijf.
Hiervoor heb ik een Seagate expansion Desktop 3Tb gekocht.

Maar krijg telkens de melding dat het formaat van de schijf niet wordt ondersteund.
Heb de schijf al geprobeerd in ext3, ext2 en fat32..... maar hij blijft de foutmelding geven.

Heb thuis de schijf gecheckt met SeaTools. Schijf werkt prima.

Ergens op een forum heb ik wel gelezen dat er ooit een lijst zou zijn geweest met compatibel schijven, maar die kan ik nergens terugvinden.

ftp zou uiteindelijk ook een optie zijn, maar wil het graag doen zonder tussenkomst van een pc.

Al vast bedankt voor de reacties.

Michiel

Beste antwoord (via P.C_N00B op 04-09-2017 20:15)

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
1 tb max

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ben niet heel erg thuis in die decoders maar zijn die dingen niet dichtgetimmerd om het kopiëren van opnamen juist te voorkomen?!? Dat zou dan een plausibele verklaring zijn waarom het niet lukt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
http://www.avdweb.nl/div/.../externe-harddisk-nl.html

Kun je misschien van iemand een (oudere) externe schijf lenen om te testen, misschien dat bv de Humax moeite heeft met 4k clustergrootes die veel moderne usb-sata bridgechips gebruiken om eenvoudig om te kunnen gaan met grotere (dan 2TB) schijven.

[ Voor 65% gewijzigd door Nielson op 24-08-2017 14:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
1 tb max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:29

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Overzetten van opnames naar een externe schijf kan je sowieso vergeten, dat kan niet zomaar. Je kan de externe schijf alleen gebruiken om foto's, muziek en video's af te spelen via de Humax.

Wil je opnames eraf halen, dan moet je de Humax in een netwerk hangen, de FTP-server op de Humax activeren en via bijv. Filezilla het naar een PC kopiëren.

Check deze site voor meer info.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
't is alweer een paar jaar terug, maar voordat ik de Humax aan het netwerk had gebruikte ik ook een externe schijf om opnames over te zetten naar mijn PC. Het kan dus wel.
Dit was de schijf die ik gebruikte: pricewatch: Freecom Mobile Drive XXS (Retail) 500GB Zwart

Als ik het me goed herinner moest de schijf wel met ext2 geformatteerd zijn, en had ik dus in Windows weer een speciale driver nodig om hem te kunnen lezen.

FTP is een stuk handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24
deepbass909 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:07:
Overzetten van opnames naar een externe schijf kan je sowieso vergeten, dat kan niet zomaar. Je kan de externe schijf alleen gebruiken om foto's, muziek en video's af te spelen via de Humax.
Eenmaal opgenomen, mogelijk. Je kunt echter probleemloos een USB-schijf gebruiken voor pauzeren en opnemen; heb dat jaren gedaan met een Humax waar geen interne schijf in zat. Na het overstappen naar de versie met harddisk (men was online initieel even vergeten te melden dat de versie -met- schijf ook een 2e tuner had) en na de overstap verder gegaan met opnemen op de externe schijf toen de interne schijf vol zat.

De officiële manier om opgenomen programma's ergens anders naartoe te halen is inderdaad over het netwerk

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Voor de volledigheid: hier heb ik in een ver verleden beschreven hoe je opnames kopieert van de interne schijf naar de usb schijf: https://ziggoforum.nl/topics/65853/#post-943660

Dan moet je de usb schijf wel eerst aan de praat hebben, natuurlijk, en dat lijkt hier juist het probleem. Ik vermoed dat plexter22 en/of Nielson het bij het rechte eind hebben wat dat betreft, dus een kleinere/oudere externe schijf zou de moeite van het proberen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 17:34
Inmiddels ben ik er weer mee aan de slag gegaan, en met een kleinere schijf (500GB ext3) wil het inderdaad wel. Probleemloos zelfs!
Bedankt voor de reacties, ik ben uit de brand!!

Groet,
Michiel
Pagina: 1