• oxzhor
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 17:17
Beste mede Tweakers,

Wij hebben sinds kort een huis gekocht en lopen tegen het volgende aan.
Nu wil ik boven op de slaapkamers tv en internet hebben zonder lelijke kabels door ons huis te gaan trekken.
Onze provider is Ziggo.

Voor het internet heb ik al een oplossing Devolo DLAN 1200+ WIFI, echter voor de tv's niet.
Wat zouden jullie in dit geval adviseren?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Mvg remco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ziggo biedt de Horizon mediabox aan met extra boxjes voor andere ruimtes in je huis. Die kan je aansluiten via de reeds aanwezige COAX of eventueel UTP (wat de voorkeur zou hebben).

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxzhor
Hi Tallguy,

Dan ga ik even informeren bij Ziggo.
Bedankt voor je reply.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@oxzhor https://www.ziggo.nl/alles-in-1/complete/ Als je dat packet al mocht hebben, betaal je niks voor die Horizonbox, maar uiteraard wel voor de extra boxen.Maar dat is per maand maar €5.

Maar check het idd vooral even met Ziggo.

specs | 3360wP met SE3000

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 11:02

KDL

Tallguy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:46:
Ziggo biedt de Horizon mediabox aan met extra boxjes voor andere ruimtes in je huis. Die kan je aansluiten via de reeds aanwezige COAX of eventueel UTP (wat de voorkeur zou hebben).
Eerst checken of er coax al is boven uit de muur.
UTP, dacht dat TS dit uitsloot met 'lelijke kabels'.

• oxzhor
Tallguy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:52:
@oxzhor https://www.ziggo.nl/alles-in-1/complete/ Als je dat packet al mocht hebben, betaal je niks voor die Horizonbox, maar uiteraard wel voor de extra boxen.Maar dat is per maand maar €5.

Maar check het idd vooral even met Ziggo.
Even gebeld met Ziggo en het klopt helemaal wat je zei, de Horizon mediabox is 5€ p/m en elke extra media box ook 5€ p/m. Het signaal gaat middels wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je kan eventueel ook gebruik maken van de Ziggo Go app op een daarvoor geschikte Android-box. Via de Windows 10-app is ook nog een optie als je misschien een NUC of iets dergelijks als mediaspeler gebruikt. Als je een Apple-TV hebt staan kun je het ook nog via een iPhone/iPad op het scherm krijgen. In alle gevallen gratis, als je toevallig iets van dergelijke apparatuur in huis hebt.

• oxzhor
S1NN3D schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:20:
Je kan eventueel ook gebruik maken van de Ziggo Go app op een daarvoor geschikte Android-box. Via de Windows 10-app is ook nog een optie als je misschien een NUC of iets dergelijks als mediaspeler gebruikt. Als je een Apple-TV hebt staan kun je het ook nog via een iPhone/iPad op het scherm krijgen. In alle gevallen gratis, als je toevallig iets van dergelijke apparatuur in huis hebt.
Bedankt voor je reply.

Dat is ook een goed idee, ik zal eens zoeken na een leuke Android stick die de Ziggo go app kan draaien.
Dit lijkt mij een goedkopere oplossing.

Als heeft iemand nog aanbevelingen laat het gerust weten.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 22:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt ook kiezen voor een COAX <-> ETHERNET adapter met als verlenging een Powerline Adapter (zoals de DLAN die jij al hebt).. dan kan je gewoon de tv's op COAX aansluiten. Geen idee hoe stabiel zoiets is btw ;)

http://www.hdbtconnect.nl/muxlab-kabeltv-over-utp-2-pak.html

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 24-08-2017 15:00 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:35
Als je wifi goed genoeg is, is een chromecast voldoende om tv te kunnen kijken. Je kan met de ziggo app (bijna) alles streamen naar de chromecast, werkt perfect.

• oxzhor
Marber schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:39:
Als je wifi goed genoeg is, is een chromecast voldoende om tv te kunnen kijken. Je kan met de ziggo app (bijna) alles streamen naar de chromecast, werkt perfect.
Hoe zit deze constructie precies in elkaar? Ben niet bekend met de chromecast.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10
Falcon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:37:
Je kunt ook kiezen voor een COAX <-> ETHERNET adapter met als verlenging een Powerline Adapter (zoals de DLAN die jij al hebt).. dan kan je gewoon de tv's op COAX aansluiten. Geen idee hoe stabiel zoiets is btw ;)

http://www.hdbtconnect.nl/muxlab-kabeltv-over-utp-2-pak.html
Dat gaat absoluut niet werken.

Ip verkeer en verk eer over een coaxkabel werkt technisch compleet anders. Die "verloopjes" die je laat zien is niets meer dan een utp kabel direct op een coaxkabel aansluiten. Ofwel het signaal van de coaxkabel zet je direct op de utp kabel. Dat is als benzine in een diesel auto gooien. Het werkt maar niet goed. Een UTP kabel is geen Coaxkabel en andersom. Ga dus ook niet het signaal dat niet op het medium thuis hoort over het medium sturen. Daarnaast zijn powerline adapters slechts geschikt voor doorgifte van ip verkeer en niet voor het doorgeven van HF radioverkeer. Dat gaat dus niet werken.

Coaxsignaal draadloos doorsturen kan simpelweg niet. Je kunt wel zoals eerder aangegeven met een Extra Mediabox XL werken die je draadloos met de Mediabox XL verbind. Daarnaast is er de Chromecast optie of draadloze HDMI systemen. Maar het is en blijft draadloos en daarmee minder stabiel dan een vaste verbinding.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 22:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

MediaZoo schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

Dat gaat absoluut niet werken.

Ip verkeer en verk eer over een coaxkabel werkt technisch compleet anders. Die "verloopjes" die je laat zien is niets meer dan een utp kabel direct op een coaxkabel aansluiten. Ofwel het signaal van de coaxkabel zet je direct op de utp kabel. Dat is als benzine in een diesel auto gooien. Het werkt maar niet goed. Een UTP kabel is geen Coaxkabel en andersom. Ga dus ook niet het signaal dat niet op het medium thuis hoort over het medium sturen. Daarnaast zijn powerline adapters slechts geschikt voor doorgifte van ip verkeer en niet voor het doorgeven van HF radioverkeer. Dat gaat dus niet werken.

Coaxsignaal draadloos doorsturen kan simpelweg niet. Je kunt wel zoals eerder aangegeven met een Extra Mediabox XL werken die je draadloos met de Mediabox XL verbind. Daarnaast is er de Chromecast optie of draadloze HDMI systemen. Maar het is en blijft draadloos en daarmee minder stabiel dan een vaste verbinding.
Check.. logisch |:(

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:35
oxzhor schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Hoe zit deze constructie precies in elkaar? Ben niet bekend met de chromecast.
De chromecast is een HDMI dongle die je laat connecten met je wifi. Daarna kan je via je smartphone/laptop/tablet je beeld 'streamen' naar de chromecast.

De chromecast is slim genoeg, om bij bepaalde bronnen zelf de stream op te zetten (zoals bij Youtube, Ziggo Go app, NPO gemist, etc) zodat je je Phone/tablet uit kan zetten.

Een chromecast kost je drie tientjes en installatie is zeer eenvoudig. Thuis kijk ik op de bovenverdiepingen op deze manier tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Na het topic even doorgelezen te hebben kan ik eigenlijk maar tot 1 conclusie komen, en dat is dat als je met zo min mogelijk storingen in maximale kwaliteit willen kunnen kijken je gewoon kabels moet trekken. Het is effe een klus, maar het geeft wel met afstand het beste resultaat met de meeste mogelijkheden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:06

FreakNL

Well do ya punk?

Afhankelijk hoe vaak je het gebruikt kun je kabels trekken... maar voor een half uurtje per dag?

Wij hebben op de slaapkamer alleen een oude Apple TV op WiFi. Gaat prima. Plex en uitzending gemist via plexconnect en de weinige keren dat we " live" tv kijken gaat dat prima via Ziggo go en Airplay.

Ik heb naar zolder wel coax getrokken (ging in 1 moeite door met UTP), maar ik gebruik het daar ook weinig.

Als het makkelijk kan zou ik coax trekken, maar als je veelt moet boren enzo zou ik lekker met een Apple tv / chromecast werken...

http://www.totaaltv.nl/ni...draadloos-tv-alternatief/

/edit
Draadloos tv via een Ziggo box?. Dat ken ik niet..

[ Voor 46% gewijzigd door FreakNL op 25-08-2017 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:55
Ik kan je nu al wel vertellen dat die draadloze verbinding tussen de Mediabox XL en de extra Mediabox XL niet gaat werken, of je ervaart veel storing.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Is de coaxkabel gekeurd?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:46
Nu weet ik niet of dit bij ziggo ook werkt, maar bij mijn KPN kastje gebruik ik gewoon een powerline adapter. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 11:35
Dracoz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 02:51:
Ik kan je nu al wel vertellen dat die draadloze verbinding tussen de Mediabox XL en de extra Mediabox XL niet gaat werken, of je ervaart veel storing.
En ik kan je nu al vertellen dat ik er al een half jaar geen probleem mee heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-05 13:58
Marber schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:39:
De hierboven genoemde oplossing gebruik ik inmiddels ruim een jaar en werkt prima. Enige nadelen die ik ervaar zijn:

- Laden (3 secondes) bij het verspringen tussen programma's op dezelfde zender
- Een hele enkele keer stopt de stream en moet je deze opnieuw casten
- Je kan geen gebruik maken van replay tv

Houdt er rekening mee dat mensen op hetzelfde netwerk ook jouw chromecast kunnen bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 11:35
Sander-dvh schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:26:
[...]

De hierboven genoemde oplossing gebruik ik inmiddels ruim een jaar en werkt prima. Enige nadelen die ik ervaar zijn:

- Laden (3 secondes) bij het verspringen tussen programma's op dezelfde zender
- Een hele enkele keer stopt de stream en moet je deze opnieuw casten
- Je kan geen gebruik maken van replay tv

Houdt er rekening mee dat mensen op hetzelfde netwerk kunnen ook jouw chromecast kunnen bedienen...
En de app een vertraging heeft van nog een minuut...bij live wedstrijden kun je dan ook beter je isoleren van sociale media zoals gister de 1-2 bij Ajax :)
Pagina: 1