• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 12:32
Mijn vraag:

In onze winkel gebruikten wij een Apple Cinema Display 24" A1267 op een Windows PC met daartussenin een Dr. Bott (deze: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uKUfFm6l.jpg) om het beeldscherm te kunnen gebruiken. De Dr Bott is waarschijnlijk stuk gegaan, want het beeldscherm was ineens niet meer bruikbaar. Later getest met mijn Macbook pro en het beeldscherm werkt nog wel gewoon. Inmiddels hebben wij een nieuw beeldscherm gekocht om nog wel te kunnen werken, maar de ACD staat nu bij mij thuis. Het liefst zou ik hem aan willen sluiten op mijn PC thuis, maar ik kan geen nieuwe Dr Bott bestellen (want, wordt niet meer gemaakt.). Weten jullie een alternatief voor Dr Bott, waarmee ik toch het beeldscherm nog kan gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

PC waarop ik het beeldscherm wil aansluiten
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Tray€ 324,50€ 324,50
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 162,95€ 162,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,90€ 499,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,90€ 47,90
1WD Caviar Green WD10EARX, 1TB€ 0,-€ 0,-
1NZXT S340 Elite Zwart€ 91,96€ 91,96
1BitFenix Whisper BWG450M€ 73,78€ 73,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.200,99

Beeldscherm
pricewatch: Apple Cinema Display LED 24" Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb dus al geprobeerd een nieuwe Dr Bott te krijgen, maar die worden helaas niet gemaakt. Daarnaast heb ik een mini-DP female female connector gekocht en een mini-DP -> DVI-D kabel om hem op die manier aan te sluiten, maar dat werkte ook niet. Ik ben voornemens om vanavond de Dr Bott open te maken om te kijken of er iets is doorgebrand o.i.d. maar mijn kennis is niet zo goed dat ik dat 1,2,3 ga vinden waarschijnlijk. Verder heb ik gisteravond gefrustreerd zitten googlen, maar op pagina's 1 tot 5 eigenlijk geen goede antwoorden kunnen vinden.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:44
De 24" ACD is toch gewoon mini display port?

Dus dan heb je volgens mij zoiets nodig:
https://tweakers.net/pric...dp-adapter/specificaties/

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 12:32
DenBeke schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:57:
De 24" ACD is toch gewoon mini display port?

Dus dan heb je volgens mij zoiets nodig:
https://tweakers.net/pric...dp-adapter/specificaties/
Holy moly, zou het echt zo simpel zijn? Net zo'n adapter besteld, morgen in huis. Weten we gelijk of het werkt. Vanavond alsnog de Dr Bott slopen en kijken wat er binnenin gebeurt. Alvast bedankt voor de tip!

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Sinds ADC dood is zijn alle schermen van Apple voorzien van reguliere standaarden zoals DVI, miniDP en Thunderbolt.

Je hebt inderdaad alleen een verloop nodig zodat je een miniDP kan aansluiten op je PC.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn0201
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-12-2020
Beste was het gelukt met het tussenstuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 17:40
Jammer dat er niet eens gereageerd wordt of de oplossing er is. Ik zit met hetzelfde probleem en ik weet nog niet of dit kabeltje de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Rel8mpago Even googlen is toch niet zo heel ingewikkeld?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Apple 24" Cinema Display With Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 17:40
Nee zeker niet, dit filmpje heb ik ook gezien. Maar ik wil niet mijn scherm helderder/donkerder maken, ik wil van dat flikkerend beeld af en van de sneeuw die ik constant zie in mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Rel8mpago Misschien is het dan handiger om zelf een topic te openen met het exacte probleem. Hier haak je alleen maar in op een out topic wat gaat over een verloopstukje/kabel. Dat staat los van sneeuw en flikkerend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 11:29
Ik heb hier al jaren een 24" MBP met een verloop van DP naar mini-DP. Dat werkt prima. Wil je ook brightness-control, dan moet je daarvoor even een app installeren. Werkt hier al 15 jaar lang :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@BugBoy Als je nou ook meteen de app even linkt scheelt dat anderen weer lang zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 11:29
Ik kon de tool niet meer vinden, dus nu moest ik lang zoeken :) Maar hier is die dan toch: https://www.holstschumacher.dk/p/brightness-controller.html. Je hebt de laatste beta versie nodig, anders heb je geen geluid bij de recente Windows versies.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1