Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Powerline vertraagd gehele netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-11 23:57
Mijn ISP is telenet en ik heb nominaal 200 Mpbs down en 20 Mpbs up.

Ik heb boven op mijn kamer een AP geïnstalleerd deze zend een draadloos signaal uit voor mijn mobiele apparaten en mijn computer en dergelijke zijn daar met de kabel op aangesloten.

Een tijdje geleden heb ik voor mijn broer een PC gebouwd en deze heeft natuurlijk ook internet nodig en aangezien draadloos niet echt een oplossing was heb ik daar een powerline geinstalleerd aangezien er geen LAN aansluiting in zijn kamer toekomt.

Het probleem is nu sinds kort dat als mijn broer zijn powerline aangesloten is het internet erg zakt in snelheid en ik een hoge ping krijg. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt? Je zou verwachtten dat de powerline enige vertraging kent qua snelheid maar toch niet het gehele netwerk.

Voorbeeld met powerline op het netwerk: 200 ms ping, 8mpbs down
Voorbeeld zonder powerline op het netwerk: 11ms ping, 92 mpbs down (AP is gelimiteerd op 100mpbs)

Beste antwoord (via GianniDPC op 24-08-2017 12:56)

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kan het niet zijn dat je powerline gekoppeld is met die van de buren? Zie je het netwerk lampje niet snel knipperen op het moment dat je de powerline insteekt? Anders moet je eens alleen de poweline wat bij je modem zit insteken. En kijken of dit verschil maakt.

Je powerline ethernet staat niet toevallig ingesteld op 10 Mbps?

[ Voor 11% gewijzigd door Racer89 op 24-08-2017 12:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Racer89
  • Niet online
Kan het niet zijn dat je powerline gekoppeld is met die van de buren? Zie je het netwerk lampje niet snel knipperen op het moment dat je de powerline insteekt? Anders moet je eens alleen de poweline wat bij je modem zit insteken. En kijken of dit verschil maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Racer89 op 24-08-2017 12:01 ]

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-11 23:57
Racer89 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:58:

Denk zelfs niet dat ik dat kan instellen die snelheid. Ik heb eens de kabeltjes verstoken de powerlines voor de 3de keer gereset en nu lijkt het toch momenteel opgelost te zijn.. hopelijk blijft het nu zo.

• Racer89
  • Niet online
Op een of andere reden koppelen die powerlines soms met de buren. Ik weet niet of jij devolo's hebt? Anders kun je ook het cockpit downloaden via hun site. Dan kun je de snelheid onderling controleren. En ook kijken of je meerdere adapters in je netwerk ziet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit kan van alles zijn, aangezien zowel de situatie als de gebruikte apparaten nog niet duidelijk zijn.

@GianniDPC , kun jij eens aangeven:
- exact welke powerline adapters gebruikt worden
- welk AP je gebruikt (typenrs, niet alleen een merk of snelheid)
- hoe meet je de snelheid?
- hoe is alles op elkaar aangesloten (een plaatje zegt in dit geval meer dan woorden)

Oslik blyat! Oslik!