Vraag

• stctr
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik ben opzoek naar een nieuwe smartphone ik vind het concept van UmiDigi telefoon erg leuk met 1 homeknop voor bediening. Nu heb ik 2 smartphones gevonden waar ik niet snap welke beter zal zijn voor mij.

Namelijk:

Umidigi Z Pro : https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-umidigi-z-pro

en

Umidigi Z1/Pro : https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-umidigi-z1

Ik heb een compare gedaan tussen 2 smartphones via:
https://www.kimovil.com/en/compare/umidigi-z-pro,umidigi-z1

Ik kom er niet uit welke beter is. Umidigi Z1/Pro is paar maanden nieuwer dan Umidigi Z Pro maar Umidigi Z Pro (MediaTek Helio X27 (MT6797X) vs MediaTek Helio P20 (MT6757) ) beschikt over een betere processor en slaagt veel betere scores in benchmarks.

Mijn vraag is voor welke toestel zal ik gaan en waarom. Ik waag om het oudere model Umidigi Z Pro te halen door zijn betere benchmarks maar misschien is Umidigi Z1/Pro veel beter door verbeteringen die ik niet weet.

Alle reacties

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-06 14:38
Wij weten ook niet voor welk toestel je wilt gaan en waarom. Wat vind jij belangrijk? Wij kunnen wel meedenken maar moeten we wel weten wat jij belangrijk vind.

• stctr
Ik vind performance, looks en stevigheid belangrijk. Scherm is wat minder belangrijk, camera en batterij maakt niet uit. Ze hebben een nieuwe model op markt gezet genaamd Z1 Pro kwa performance volgens benchmarks is hij slechter vergeleken met oudere model Z Pro. Ik weet dan niet of er een toevoeging is voor mij. Zal het nieuwe model beter ontworpen zijn? (stevigheid etc.) of is het enige toevoeging iets geupgrade batterij van het nieuwe model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 12:16
Blijf weg bij Umidigi, heel ver weg. Dat is de enige tip die ik je kan geven.
Alleen in 2017 hebben ze al 12 telefoons op de markt gebracht, om je even een compleet lijstje te geven:
Plus E, Z, Z Pro, C Note, G, Z1, Z1 Pro, C Note 2, S, C2, Crystal, S2 Pro (kan zijn dat ik er nog mis).

Nu denk je vast "oh prima, voor ieder wat wils", klopt. Maar je hoeft er geen enkele support te verwachten. Ik heb zelf even de Plus E gehad, qua performance, scherm en accu een prima apparaat. De camera gewoon ronduit waardeloos. Daarnaast kwam de telefoon in februari al uit met Android 6, Umi beloofde snel Android 7. Maar deze update is er nog altijd niet. Helaas zijn er ook weinig/geen actieve devs bezig met custom roms, dus daar kun je ook al niet op terugvallen.

Na veel op het forum gelezen te hebben, waren er veel mensen die telefoons hadden met heel veel gebreken (kapotte toetsen, kapotte schermen, slechte accu en ga zo maar door). Dat had ik met die van mij gelukkig niet. Had ik al gezegd dat de support vanuit Umi ronduit waardeloos is?

Geloof mij, staar je niet blind op allemaal high end specificaties, benchmarks en andere verkooppraatjes. Met de gemiddelde midrange telefoon kun je net zo veel als de overpriced telefoons met hoge specs. Stel eerst eens de vraag wat je allemaal met je telefoon wil gaan doen?

Oh en mocht ik het nog niet gezegd hebben, de support bij Umidigi is echt heel slecht.

• stctr
Audiowaste schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:33:
Blijf weg bij Umidigi, heel ver weg. Dat is de enige tip die ik je kan geven.
Alleen in 2017 hebben ze al 12 telefoons op de markt gebracht, om je even een compleet lijstje te geven:
Plus E, Z, Z Pro, C Note, G, Z1, Z1 Pro, C Note 2, S, C2, Crystal, S2 Pro (kan zijn dat ik er nog mis).

Nu denk je vast "oh prima, voor ieder wat wils", klopt. Maar je hoeft er geen enkele support te verwachten. Ik heb zelf even de Plus E gehad, qua performance, scherm en accu een prima apparaat. De camera gewoon ronduit waardeloos. Daarnaast kwam de telefoon in februari al uit met Android 6, Umi beloofde snel Android 7. Maar deze update is er nog altijd niet. Helaas zijn er ook weinig/geen actieve devs bezig met custom roms, dus daar kun je ook al niet op terugvallen.

Na veel op het forum gelezen te hebben, waren er veel mensen die telefoons hadden met heel veel gebreken (kapotte toetsen, kapotte schermen, slechte accu en ga zo maar door). Dat had ik met die van mij gelukkig niet. Had ik al gezegd dat de support vanuit Umi ronduit waardeloos is?

Geloof mij, staar je niet blind op allemaal high end specificaties, benchmarks en andere verkooppraatjes. Met de gemiddelde midrange telefoon kun je net zo veel als de overpriced telefoons met hoge specs. Stel eerst eens de vraag wat je allemaal met je telefoon wil gaan doen?

Oh en mocht ik het nog niet gezegd hebben, de support bij Umidigi is echt heel slecht.
toon volledige bericht
Mijn reden voor Chinese telefoons is meestal dat ze ietsje anders dan het markt zijn en vooral goedkoop maar om goedkoop niet duurkoop te maken is goeie onderzoek noodzakelijk. UmiDigi zag ik voor het eerst vond hun concept wel leuk maar na wat onderzoek blijkt UmiDigi Z/Pro groot kans te hebben voor een fault battery die kan exploderen. Ik heb eerder andere Chinese smartphones gehad waar ik erg blij mee was zoals LeEco/Xiaomi. Wou een ander merk een kans geven maar sommige zijn niets waard denk dat UmiDigi hier onder valt.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 12:16
stctr schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:50:
[...]

Mijn reden voor Chinese telefoons is meestal dat ze ietsje anders dan het markt zijn en vooral goedkoop maar om goedkoop niet duurkoop te maken is goeie onderzoek noodzakelijk. UmiDigi zag ik voor het eerst vond hun concept wel leuk maar na wat onderzoek blijkt UmiDigi Z/Pro groot kans te hebben voor een fault battery die kan exploderen. Ik heb eerder andere Chinese smartphones gehad waar ik erg blij mee was zoals LeEco/Xiaomi. Wou een ander merk een kans geven maar sommige zijn niets waard denk dat UmiDigi hier onder valt.
Lees vooral ook even het forum, mocht je dat niet gedaan hebben: http://community.umidigi.com/forum.php
Zelf ben ik ook wel van het uitproberen van Chinese merken, zo heb ik zelf een goede ervaring gehad met Jiayu. Over Umidigi ben ikk gewoon niet te spreken. Ik raad wel aan om bij ieder Chinees merk uit te zoeken hoe de ervaringen van anderen zijn. Vooral nooit een Chinees merk kopen via een pre-order, die dus nog niet op de markt is.

• stctr
Audiowaste schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Lees vooral ook even het forum, mocht je dat niet gedaan hebben: http://community.umidigi.com/forum.php
Zelf ben ik ook wel van het uitproberen van Chinese merken, zo heb ik zelf een goede ervaring gehad met Jiayu. Over Umidigi ben ikk gewoon niet te spreken. Ik raad wel aan om bij ieder Chinees merk uit te zoeken hoe de ervaringen van anderen zijn. Vooral nooit een Chinees merk kopen via een pre-order, die dus nog niet op de markt is.
Klopt zo ben ik achter gekomen dat er een grote battery fault is bij Umi Z/Pro. Nu ben ik opzoek naar iets anders als ik niets kan vinden wordt het toch weer Xiaomi want kwa kwaliteit zijn ze te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298500

Je hebt helemaal gelijk, Umidigi is een grap merk. De toestellen zien er goed uit, maar de bouwkwaliteit is beroerd en de software nog beroerder. Vorige week een Umidigi C2 besteld, kan er met geen mogelijkheid een andere launcher default op zetten en OS blijkt Trojans te bevatten. Umidigi weet hier van, maar doet er niets aan. Ik heb hem weer retour gestuurd. Van wegblijven is het beste advies.
stctr schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 19:45
Ik zie hier redelijk wat negatieve reacties, maar de Umi Z1 en Z1 pro vind ik toch veel terug met goede ratings en waarderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 995613

Umi Z -Heb ik van febr.2017-preorder-210 Euro/30 daagen/:chiping
Android 6,ende Mei via OTA -Android 7
Gekbeench 4:
Singelcore:1890
Multicore:4879

Voor vergl.:"One plus 5" -Multicore:5500/Prijs:500 Euro.Of Samsung 8+/Multicore:6400/Prijs:800 Euro.

Gebruk :voor CheesAnalize met "Stookfich 7"

Umi Z-op dit moment voor zijn 200 of 160 Euro neu is het Goedkoopie !

Alle UMI nieue mobile skooren lager ?

Elke mooment moet komen:Silwer Limitet Edition,300+Euro,Okta of Deca core !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:51
Anoniem: 995613 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:58:
Umi Z -Heb ik van febr.2017-preorder-210 Euro/30 daagen/:chiping
Android 6,ende Mei via OTA -Android 7
Gekbeench 4:
Singelcore:1890
Multicore:4879

Voor vergl.:"One plus 5" -Multicore:5500/Prijs:500 Euro.Of Samsung 8+/Multicore:6400/Prijs:800 Euro.

Gebruk :voor CheesAnalize met "Stookfich 7"

Umi Z-op dit moment voor zijn 200 of 160 Euro neu is het Goedkoopie !

Alle UMI nieue mobile skooren lager ?

Elke mooment moet komen:Silwer Limitet Edition,300+Euro,Okta of Deca core !
toon volledige bericht
Je kijkt hier puur naar Multi core terwijl single core peformance veel belangrijker is maar oké. Spaar lekker ietjes door en haal een toestel zoals de Xiaomi A1. Dan heb je gewoon enorm goede software op goede hardware. Daarnaast heb je niks aan goede hardware als de software zuigt. En dat doet het zeker op elk toestel van UMI. Verwacht geen garantie, support of andere vergelijkbare dingen.
Pagina: 1