Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Oracle software in explorer werkt maar op 1 beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:27
Ik zit met een raar probleem op het werk, ik zal het proberen uit te leggen.

Ik werk op een bedrijfslaptop in een dockingsstation aangesloten op 2 beeldschermen met windows 7. Deze werken al maanden gewoon prima in deze ongewijzigde combinatie, maar sinds deze week een heel apart probleem waar de lokale IT'er ook niks mee kan.

Ik gebruik 2 programma's van Oracle via Windows Explorer, 1 gewone echte Oracle variant en een handgeschreven oud stukje software wat ook werkt via Oracle (krijg zo'n Oracle popupje te zien als ik het opstart). Sinds deze week werkt deze software alleen op het hoofdbeeldscherm (met Windows startbalk), zodra ik het window naar het 2e scherm schuif kan ik nergens meer op klikken of wordt het window grijs. Schuif ik hem weer terug naar het hoofdbeeldscherm dan werkt gewoon. Als ik softwarematig de beeldschermen omwissel, dan blijft het probleem, de software werkt dan nog steeds alleen op het hoofdbeeldscherm. Alle andere software werkt gewoon op het 2e scherm en gewoon browsen via Explorer gaat ook prima.

De lokale it'er kwam niet veel verder dan wat tempory folder leeggooien en googelen levert ook niet echt wat op. Naast de standaard Windowsupdates is er overigens niks veranderd aan de laptop of software.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Alle reacties

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:40
Oracle ken ik als database software welke op een server draait. Jij beschrijft hier problemen op je laptop (een client).
Welke 'programma's van Oracle' gebruik je precies? En was is 'zo'n Oracle popupje'?

• Malt007
joppybt schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:32:
Oracle ken ik als database software welke op een server draait. Jij beschrijft hier problemen op je laptop (een client).
Welke 'programma's van Oracle' gebruik je precies? En was is 'zo'n Oracle popupje'?
Het betreffende programma is een begin jaren 2000 handgeschreven software, gevalletje f10, f4, f12 zegmaar. Als ik het opstart opent er een explorer window zonder 'windows' taakbalk en tijdens het opstarten verschijnt er voor een paar seconde een oraclewindowtje. Betreffende software gebruikt denk ik de Oracle database.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oracle heeft ook vele andere applicaties in de catalogus. Inclusief JVM.
Naast de standaard Windowsupdates is er overigens niks veranderd aan de laptop of software
Een windowsupdate (incl drivers) kan dit prima veroorzaken. Je kunt van geluk spreken dat software die voor Windows 98 (of NT4) is geschreven het nog zo goed doet op een 64b (?) Win7. Tijd om een update van de software te laten maken?

Alternatieven: compat.mode, of een bijv. Vista virtuele machine. Let op dat het mettertijd een significant beveiligingsprobleem gaat worden.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 27-08-2017 18:39 . Reden: 'Is geschreven' toegevoegd ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet wel wat het is: oude meuk. Fyi: ik werk al sinds 2002 met Oracle software, en dan vnl de niet-DBMS software. Klinkt als een gevalletje Java danwel Flash. In ieder geval: wees blij dat het überhaupt nog werkt.

Maar zoals je het omschrijft zou ik eigenlijk eerder een issue verwachten met de displaydrivers dan met de Oracle software zelf.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Malt007
Het wordt ook uitgefaseerd en alle ouwe mannetjes die het geschreven hebben zijn al ontslagen.... Wel jammer want dit systeem was fool-proof, werkte altijd, flexibel, precies naar wens en snel en nu zo'n halfgare wereldwijd geinplementeerde plugin die voor geen meter werkt... Op papier zou het efficienter en goedkoper moeten zijn maar ondertussen al 2 jaar tientallen consultants a 100+ per uur, oude garde ontslagen en het werkt voor geen meter. Maar ander budget dus het maakt niet uit :-)

Bedankt voor de hulp, ik gebruik het voor de time-being gewoon op het hoofdscherm, meest pragmatisch.
Pagina: 1