Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Samsung Galaxy J (2016)
Ik krijg mijn Play Store niet meer geopend.
Kan dus geen apps meer downloaden.
Playstore staat wel ingeschakeld.

Weet iemand de oplossing???

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg mijn Play Store niet meer geopend.
Start hij niet of geeft hij een foutmelding ?

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Werken apps als Play Books etc. wel?

Wat gebeurd er als je de play store uitschakelt en dan weer inschakelt?

Verwijderd

Herkenbaar! Waarschijnlijk krijg je (ook) de melding: “Google Play Store is gestopt.” Hier is niets aan te doen. Heb ik ook, sinds vrijdag, en ondanks een fabrieksherstel te hebben uitgevoerd.

Een troost, we zijn niet de enigen, verder naar beneden in de reacties.

Een, hopelijk, tijdelijke oplossing is om je vinger even op de Play Store icoon gedrukt te houden. Er verschijnt dan een menu met ‘Mijn apps’. Hiermee en door kan je (in ieder geval) in de Play Store en de apps bijwerken.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ongeveer hetzelfde eens gehad op een S4 mini. Een bepaalde update van google play services bleef crashen. Probleem is dat je dan ook geen updates meer kan doen van de play services.

Cache wissen en updates verwijderen werkte bij mij toen niet.

Destijds kon ik het fixen door handmatig de laatste apk te installeren van de google play services:
https://www.apkmirror.com...inc/google-play-services/

vermoedelijk is de update van 23 augustus niet helemaal lekker, je zou die van 19 augustus kunnen proberen

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 24-08-2017 10:23 ]

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:26

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Als je het nog niet hebt geprobeerd zal ik eerst even de app 'resetten' ?

Instellingen -> Applicatiebeheer (Apps) -> Play Store -> Gedwongen stoppen + Gegevens wissen

Dit zou je ook voor Google play-service moeten doen

[ Voor 14% gewijzigd door 0stone0 op 24-08-2017 10:23 . Reden: q ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

Verwijderd

Ook mijn dank! Al geprobeerd, ook via vele wegen, vrienden en andere opties. Zelf heb ik, via de hierboven door mij aangegeven optie, de Play Store in kunnen komen en via de Play Store instellingen (helemaal links via de instellingen, bij je account, inwisselen, verlanglijstje en instellingen) en daaronder ‘Help en feedback’ een e-mail verstuurd naar Google (bellen of chatten kan ook). Even later werd mijn Play Store ‘ineens’ bijgewerkt naar versie: 8.0.73.R-all, maar dit heeft niet mogen baten, helaas. Ik wacht het af, na vele pogingen. En hoop dat de topic-starter er ook uitkomt, en velen met mij getuige de link naar allestoringen.nl. Alle YouTube-filmpjes en uitlegpogingen, ook in het Engels, bracht mij (ook) niet verder, helaas.

Ook de Google account(s) verwijderen binnen de telefoon instellingen, een herstart en weer toevoegen, bracht niet de oplossing.

Overigens, zien sommigen van jullie, goedbedoeld, bijvoorbeeld oudere mensen en sommige gehandicapten ook klooien en experimenteren met APK-bestanden? Dit lijkt mij zeker hoe dan niet de bedoeling van zo’n groot en machtig bedrijf als Google, nietwaar!? Mensen zijn geen ‘proefkonijnen’, zodoende ook de telefoons die zij kopen (ongeacht de prijs) niet, tenzij ze het zelf (duidelijk) aangeven en willen uiteraard.

Iedereen ’n stralende dag, dank!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33
Welkom op dit forum :). Het is hier wel de bedoeling om eerst zelf wat te onderzoeken, voordat je hier de vraag stelt. We zijn namelijk geen helpdesk ;). Mocht je dit al hebben gedaan, geef dit dan ook aan, zodat we niet dingen gaan voorstellen die je allang hebt geprobeerd, dat scheelt voor iedereen tijd.

Graag je start post uitbreiden met wat je zelf al hebt gevonden, anders gaat dit topic dicht.

Lees ook dit nog even door:
Forum FAQ
Het algemeen beleid

Strava

Pagina: 1