Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Erhamyri
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 23:14
Heel internet staat vol met verschillende gegevens betreffende het type aardlekautomaat wat wordt gebruikt bij het aansluiten van een omvormer.

Mijn vraag is dan ook wat voor een aardlekautomaat is gebruikt bij jou installatie?

Ikzelf ben van plan om een omnik 3-fase omvormer te gaan gebruiken met AC current max 9,7A. Nu kan ik in de installatie handleiding niks vinden wat de voorkeur is van de fabrikant. Ik begreep dat SMA een 100ma automaat aanbeveelt maar in Nederland is 30ma of 300ma gebruikelijk.

Is er een algemene regel die men hanteert wat betreft de aardlekautomaat? B of C karakteristiek / 30 of 300ma?

Bedankt

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Waarom niet gewoon een 100 mA. Is veiliger dan een 300 mA en geen risico dat hij bij 30 mA eruit vliegt.
https://superflink.nl/isk...-100ma-b-type-a-10ka.html

En het is een SMA "dingetje". Geen idee hoe het bij andere omvormers zit...

En B karakteristiek is veiliger dan C. B is voldoende voor een omvormer.
C gebruik je bij hoge aanloopstromen van een motor bijvoorbeeld.

[ Voor 51% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-08-2017 10:20 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Erhamyri
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 23:14
Ok dus welke karakteristiek is dus duidelijk. Maar dan nog de vraag aan iedereen die een zonne installatie heeft met een 3-fase omvormer, welke type omvormer is in gebruik en wat voor een aardlekautomaat is geinstalleerd.

Ik ben zeer benieuwd.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:57
Solaredge 3 fase omvormer hier, met een eaton 3 fase alamat b kar 30 mA

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???