[Outlook 2016] Wachtwoord tweede account kwijt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Hi Allen,

Wij hebben het probleem dat Outlook het wachtwoord 'kwijt' raakt van een tweede mail account wanneer de gebruiker zijn wachtwoord gewijzigd heeft van het primaire account.

Het tweede mailaccount is vaak een info adres dat bij meerdere gebruikers in Outlook geconfigureerd is. Dit zijn gewone windows/exchange accounts waarbij het wachtwoord op nooit vervallen staat.

Nadat het wachtwoord van de primaire mailbox gewijzigd is vraagt Outlook dus eenmalig bij het starten om het wachtwoord van het tweede mail account. Nadat dit is ingevuld is het probleem opgelost. Dit is alleen lastig omdat gebruikers deze wachtwoorden niet hebben en dus bij de helpdesk terecht komen.

Is dit een bug in Outlook of is dit op te lossen? Kan hier niets over vinden.

Alle reacties

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:16
Je maakt, neem ik aan, gebruik van Office 365? Dan kan je het makkelijkste dat info adres een 'shared mailbox' maken en alle gebruikers die daarbij mogen, die rechten geven. Dan loopt de verificatie gewoon via hun primaire mailaccount en staat altijd de mailbox goed.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• tel2
Geen Office 365 maar Exchange 2016.
Shared mailboxen zijn geen optie omdat dit nadelen t.o.v. een gewone mailbox heeft. Bijvoorbeeld dat verzonden berichten niet in de verzonden items van de shared mailbox terecht komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:38
tel2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:03:
Shared mailboxen zijn geen optie omdat dit nadelen t.o.v. een gewone mailbox heeft. Bijvoorbeeld dat verzonden berichten niet in de verzonden items van de shared mailbox terecht komen.
Ook daar is een oplossing voor:

https://www.slipstick.com...x-exchange-server-cmdlet/

Werkt vast ook in Exchange 2016. (was in office365 eerst nog niet toegevoegd, inmiddels wel)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tel2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:03:
Nee, maar de manier waarop de topicstart is opgebouwd, heeft men 1 Outlook-profile met 2 gekoppelde mailboxen. Of heeft men 2 Outlook-profiles waarbij men moet wisselen om box1 of box2 te mogen raadplegen?

Ik denk toch dat je ergens dependencies hebt in Active Directory waardoor je (waarschijnlijke) credential vault van je werkstations iets raars doet. Want 2 Outlook profielen hebben 2 wachtwoorden in je credential vault en zou dus niet het gedrag van de topicstart verklaren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• tel2
MrTre schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Ook daar is een oplossing voor:

https://www.slipstick.com...x-exchange-server-cmdlet/

Werkt vast ook in Exchange 2016. (was in office365 eerst nog niet toegevoegd, inmiddels wel)
Dan heb je een kopie van hetzelfde bericht in twee mailboxen. Ook willen we de mailboxen gebruiken op een mobiele telefoon. Er zitten gewoon nadelen aan een shared mailbox.

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:38
Dan heb je een kopie van hetzelfde bericht in twee mailboxen.
Klopt. Echter weet je dan wel wie het mailtje verstuurd heeft, nu is het gokken (gezien vanuit de exchange server)
Ook willen we de mailboxen gebruiken op een mobiele telefoon. Er zitten gewoon nadelen aan een shared mailbox.
Daar is het inderdaad niet voor gemaakt, maar waarom zou je dat willen?
Welke nadelen vind je dat er nog meer aan zitten?

• tel2
MrTre schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Klopt. Echter weet je dan wel wie het mailtje verstuurd heeft, nu is het gokken (gezien vanuit de exchange server)

[...]

Daar is het inderdaad niet voor gemaakt, maar waarom zou je dat willen?
Welke nadelen vind je dat er nog meer aan zitten?
Deze discussie wil ik eigenlijk niet voeren, heb twee nadelen opgenoemd en heb een probleem waar ik een oplossing voor zoek.

• tel2
MAX3400 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Nee, maar de manier waarop de topicstart is opgebouwd, heeft men 1 Outlook-profile met 2 gekoppelde mailboxen. Of heeft men 2 Outlook-profiles waarbij men moet wisselen om box1 of box2 te mogen raadplegen?

Ik denk toch dat je ergens dependencies hebt in Active Directory waardoor je (waarschijnlijke) credential vault van je werkstations iets raars doet. Want 2 Outlook profielen hebben 2 wachtwoorden in je credential vault en zou dus niet het gedrag van de topicstart verklaren.
Het gaat om 2 mailboxen in één Outlook profiel. We hebben dit problemen bij verschillende gebruikers met verschillende tweede mailboxen.

• MAX3400

MAX3400

tel2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

Het gaat om 2 mailboxen in één Outlook profiel. We hebben dit problemen bij verschillende gebruikers met verschillende tweede mailboxen.
Dan zit er technisch iets niet goed in je endpoints.

Sorry, ik zit hier in exact dezelfde situatie: 6 mensen, allen 2 primair mail-accounts, 4 "info-accounts" non expiring" en jouw probleem hebben we nog nooit gehad.

Als ik van primair1 het wachtwoord verander, kan ik zonder problemen inloggen op primair1, primair2 en 4x info. Verander ik van primair 2 het password, kan ik vlekkeloos inloggen op de overige accounts. Niks pop-ups, passwords veranderen/invoeren, whatever.

Maar, je zegt in de startpost dat als het gebeurt, dat men de helpdesk moet bellen. Gezien de vraagstelling ben jij niet de helpdesk / system administrator? Moet het hele euvel dan niet als problem (ITIL-technisch) worden belegd op de afdeling ICT?

• tel2
MAX3400 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Dan zit er technisch iets niet goed in je endpoints.

Sorry, ik zit hier in exact dezelfde situatie: 6 mensen, allen 2 primair mail-accounts, 4 "info-accounts" non expiring" en jouw probleem hebben we nog nooit gehad.

Als ik van primair1 het wachtwoord verander, kan ik zonder problemen inloggen op primair1, primair2 en 4x info. Verander ik van primair 2 het password, kan ik vlekkeloos inloggen op de overige accounts. Niks pop-ups, passwords veranderen/invoeren, whatever.

Maar, je zegt in de startpost dat als het gebeurt, dat men de helpdesk moet bellen. Gezien de vraagstelling ben jij niet de helpdesk / system administrator? Moet het hele euvel dan niet als problem (ITIL-technisch) worden belegd op de afdeling ICT?
Ik ben de helpdesk / system administrator. Gek, ik kan ook helemaal niemand anders vinden met dit probleem :(

Verwijderd

(Misschien dat ik er overheen lees...) maar hoe is het 2e account toegevoegd? Is het via automapping geregeld, of echt als apart account?

Voeg het account toe via automapping i.p.v. apart account, ben benieuwd of je dan nog steeds die problemen ervaart.

• tel2
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:57:
(Misschien dat ik er overheen lees...) maar hoe is het 2e account toegevoegd? Is het via automapping geregeld, of echt als apart account?

Voeg het account toe via automapping i.p.v. apart account, ben benieuwd of je dan nog steeds die problemen ervaart.
Apart account, automapping is geen optie.

• MAX3400

MAX3400

tel2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

automapping is geen optie.
Want? Voor AutoMapping is Full Permission nodig op mailboxen en aangenomen dat de mailboxen binnen hetzelfde forest zitten, wil je nu iets niet wat automatisch al kan. Want als je Full Permission uitdeelt voor AutoMapping, hoef je het account niet apart te definieren in je Outlook Profiles.

Als je dan toch al Full Permission hebt, kan je echt wel beter met Delegates gaan werken en de oplossing van MrTre in "[Outlook 2016] Wachtwoord tweede account kwijt"

Verwijderd

tel2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Apart account, automapping is geen optie.
Ik ben wel benieuwd waarom, omdat het erop lijkt dat je nu een oplossing doorvoert die niet geadviseerd wordt. Vroeger ook wel eens zo'n soort issue gehad omdat iemand bij tientallen mensen handmatig mailboxen had zitten toevoegen.

• tel2
MAX3400 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Want? Voor AutoMapping is Full Permission nodig op mailboxen en aangenomen dat de mailboxen binnen hetzelfde forest zitten, wil je nu iets niet wat automatisch al kan. Want als je Full Permission uitdeelt voor AutoMapping, hoef je het account niet apart te definieren in je Outlook Profiles.

Als je dan toch al Full Permission hebt, kan je echt wel beter met Delegates gaan werken en de oplossing van MrTre in "[Outlook 2016] Wachtwoord tweede account kwijt"
Ok, als dit de enige oplossing is dan moeten we dit gaan gebruiken of akkoord gaan met het feit dat we bij een wachtwoord wijziging eenmalig het wachtwoord nog een keer moeten opgeven.
Pagina: 1