• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Topicstarter
Ik heb recent mijn laptop naar Asus opgestuurd ter herstelling omdat het scherm het had begeven. Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik de reparatie moest bevestigen vermits het niet meer binnen de garantieperiode viel (2 maand te laat :( Maar dat ter zijde)
Ik kreeg ook te lezen dat ik een overschrijving ging toegestuurd krijgen met de te betalen som en dat ze aan de reparatie pas zouden beginnen als ze het bedrag hebben ontvangen.

Dit lijkt mij een vreemde manier van handelen, dat ik eerst moet betalen voordat ze beginnen werken en vooral voor dat ik het resultaat kan controleren. Ik heb er alle vertrouwen in dat Asus de reparatie ook effectief zal uitvoeren, maar ik vroeg me af of dit wel de correcte gang van zaken is.

Is dit gebruikelijk in Nederland? De reparatie gebeurd namelijk daar en ik woon in België.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Helaas zijn er bedrijven die dat normaal vinden. Met name GSM-herstellers zoals de Dynafix.

Neemt niet weg dat ik het wel kan begrijpen maar niet altijd even netjes vindt: als je namelijk een offerte in de mail krijgt met het verzoek deze te accorderen, is er ook een schriftelijke en wettelijk bindende overeenkomst.

Lastig is dat 99% van de klanten natuurlijk (logisch) eerst wil zien dat de reparatie naar behoren is uitgevoerd. Dat terwijl de hersteller dan weer risico neemt door het produkt onbetaald retour te sturen.

Geven en nemen, denk ik dan maar :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

rdejongjr

Gnome

Helaas genoeg droeftoeters dat het niet meer mogelijk is om in goed vertrouwen je dienst/product op te sturen met een factuur om binnen x dagen te betalen.

Het is mij trouwens totaal niet vreemd om te betalen om het uitgevoerde in handen te krijgen.
Er zit garantie op je reparatie en je hebt gelukkig foto's genomen voordat je hem opstuurde dus aanspreken op slechte reparatie of beschadiging is prima te doen toch.....?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Topicstarter
Neen, geen foto's getrokken vermits ik zelf wel in vertrouwen het heb opgestuurd. En in de originele verpakken, zoals Asus zelf gevraagd heeft. Dat zal ik de volgende keer dan maar wel doen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Goed, de wet stelt in ieder geval dat je niet verplicht kunt worden meer dan 50% vooruit te betalen indien het een consumentenkoop betreft.
Daarnaast kan je discussiëren over de levensduur van de laptop en wat je mag verwachten.

Wanneer is de laptop gekocht? Je kunt wellicht stellen dat de schade er eerder was en je dit binnen 2 maanden hebt gemeld. Alhoewel je dit dan eerder al direct had moeten aangeven. In de NL wet staat namelijk dat je binnen 2 maanden na ontdekking moet klagen bij een gebrek.

En waarom via Asus, niet via een webshop gekocht?