Vraag

• Rick1998
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-03 22:03
Ik heb een dell latitude E5540 laptop, maar die deed het sinds kort alleen nog maar als de laptop aan het netstroom lag. Ik ging ervan uit dat de batterij (model: N5YH9) kapot was. Dus kocht ik een nieuwe batterij (model : BC09 van het merk BLU-BASIC) , niet precies dezelfde maar er stond aangegeven dat deze batterij compatible zou zijn met mijn laptop.

De batterij doet het als die vol is (gaat wel snel leeg). Todat ik hem wil opladen, het batterij pictogram op het bureaublad geeft dan aan bijvoorbeeld "14% (wel netstroom, wordt niet opgeladen)". En als ik dan mijn oplader er weer uit doe tijdens gebruik terwijl er nog genoeg % in zit valt de laptop bijna altijd uit.

Als ik me laptop weer afsluit vervolgens mijn laptop accu er weer uit haal en opniew er in doet daarna weer mijn laptop opstart. Laadt die wel weer op maar valt de laptop vaak tijdens het opladen ineens weer uit, en wilt dan voor een tijdje niet meer aan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat het probleem is?

Alvast bedankt

Alle reacties

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Het kan helpen om de accu helemaal leeg te trekken en daarna weer helemaal op te laden. Als Windows afsluit omdat de accu leeg raakt, nog niet opladen maar opnieuw starten en in het BIOS scherm laten staan tot de accu helemaal leeg is. Dan weer opladen. Hiermee kalibreer je de accu en weet je laptop weer waar de minimale en maximale laadniveaus van je accu liggen. Dit zou het probleem van 14%, not charging moeten oplossen.

Als dit niets uithaalt: Neem contact op met de verkoper voor een oplossing of vraag je geld terug.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs