Toon posts:

Verstandig

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het verstandig om een Matrox G400 in dit systeem te doen(p2 350 64 mb sdram),of toch gewoon een TNT 2 (ultra).
Ik twijfel nog een beetje tussen deze twee.
Wat is de beste keuze?
Peter.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ze hebben allebei veel cpu kracht nodig. Je kan beter gewoon een tnt 1 kaartje nemen, de prestaties zullen niet al te veel toenemen. Hoewel dat ook ligt aan op welke res. je draait.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tja...wat is wijsheid in dit geval. Dat het bij een relatief trage processor geen zin zou hebben om een snelle videokaart (TNT2/G400) te plaatsen is gelul. Het heeft wel degelijk zin, omdat je op hoge resoluties met hoge kwaliteit kunt spelen zonder lagere framerates (640x480x16 net zo snel als 1280x1024x32 ofzo)

Ik zou een TNT2 OEM aanschaffen. Die kun je vinden voor rond de 260 gulden, en daarmee haal je de maximale performance uit je PII (overklokken die handel trouwens :))
G400 is betere beeldkwaliteit, maar nog behoorlijk duur.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je twee monitoren wilt gaan gebruiken, zou ik zeker voor de G400 DualHead gaan. Deze tweede monitoruitgang kun je ook als TV-out gebruiken.

Zo niet, zou ik voor de TNT2 gaan. De drivers daarvan zijn nou eenmaal verder doorontwikkeld.

Verwijderd

Kun je inderdaad net zo goed een TNT installeren. Als je echt een nieuwe videokaart wil dan zou ik de TNT2 nemen. De G400 is nog meer afhankelijk van je processor als de TNT2.

Verwijderd

met een g400 moet je toch wel een 400Mhz of meer hebben om er wat uit te halen...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Daniel: ik zei niet dat het geen zin zou hebben, maar dat het wel afhangt van de res. die je draait. Bij 640 is de cpu de limiet, bij 1024 en hoger de fillrate.

Verwijderd

Die TNT2 vraagt teveel van je systeem (uit zich in lage framerates). Valt te verhelpen met min. 64 MB bijprikken en eventueel de p2 een beetje OCen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens.ik weet even voldoende.
Ik zou de p2 graag willen tweaken maar daar ben ik niet zo in thuis.
Maar ik zou het wel graag willen leren en heb al het een en ander uitgevonden.
Er blijkt een Cpu lock op te zitten ik kan niet hoger of lager dan 100 mhz en heb een moeder van Vtech waar ik de ballen niet van snap.
Is er een manier om dit te omzeilen(Cpu lock).
Als het zou kunnen zou ik het tweaken graag willen leren?.Dus als jullie me zouden kunnen helpen dan graag!!!.
Daniel ik zag dat je in Nijkerk woont ik woon in Amersfoort,misschien kunnen we eens wat mailen ofzo.
Als je dit wilt reply dan hier even dan geef ik je mijn email.
Thankx Peter
Pagina: 1