Verwissel buttons vorig en volgend nieuwsartikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Het is standaard in zowat elke UI om navigatie naar "rechts" gelijk te stellen met "onder", en "links" met "boven". Als je bijvoorbeeld een lange lijst met items opsplitst in meerdere pagina's, dan navigeer je met de knop "Volgende", geplaatst aan de rechterkant, om de items te laden die, moest de lijst 1 pagina geweest zijn, verder naar onder zouden staan.

Bijvoorbeeld, als ik een lijst van nieuwsartikelen heb en de volgende serie wil bekijken, dan klik ik op de rechterknop. Let op, dit staat los van nieuwer of ouder. Als je van boven naar onder leest, en van links naar rechts, dan navigeert de knop aan de rechterkant naar het volgende item in de lijst. Hoe die lijst gerangschikt is maakt niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kUbkabh.png

Om een of andere reden is echter omgekeerd voor individuele artikelen. Naar rechts navigeren staat hier gelijk aan naar boven navigeren. En links gaat naar onder. Dit is compleet het tegenovergestelde van wat mensen gewoon zijn en voelt niet natuurlijk aan. Ik lees de nieuwsartikelen vaak van nieuw naar oud, en heb al tientallen keren de fout gemaakt om op de rechterknop te drukken met het idee dat rechts naar onder gaat, en niet naar boven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nEScZfd.png

Kunnen deze twee knoppen gewisseld worden?

Verwijderd

De nieuwe knoppen voelen voor mij ook niet echt natuurlijk en zijn verwarrend, misschien vanwege de redenen die hier worden aangehaald. Over de hele site wordt er verticaal gesorteerd en dan wordt je ineens geconfronteerd met een systeem wat horizontaal werkt, dat is verwarrend.

Wat ik het liefst zie zijn de oude titels weer terug met volgende artikel bovenste link en vorige artikel onderste link. Ik vond het systeem met meerdere linkjes (wat jaren geleden werd gebruikt) echt handiger trouwens, maar goed dat is mijn mening.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Klopt, de vorige layout plaatste beide knoppen verticaal en dat werkte perfect. Ik zou ook liefst terug naar dat design gaan.