Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem is voor een vriend bedoelt. Hij wilt de games van nu en die komen normaal kunnen spelen (hoeft dus niet 4K alles er op en er aan, kan ook niet met dit budget).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- is wel echt zijn maximale uitgave.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft geen componenten van een oude PC, beeldscherm, muis en toetsenbord heeft hij al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wel heb ik gekozen voor een 120GB SSD voor Windows, en een HDD voor zijn games.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij heeft geen voorkeur voor Intel of AMD, nVidia of AMD.
Alle merken mogen gebruikt worden mits hij maar kan gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb voor een full tower gekozen, de grootte maakt hem niet zoveel uit. Wel het liefst wat aan de stille kant. Ook heb ik naast de standaard twee geleverde fans bij de behuizing gekozen voor twee extra fans voor de airflow.
Ga je overklokken?
Hij gaat niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit momenteel op €900,- en zou dus wat terug moeten gaan in het budget. Hierbij ben ik eigenlijk al twee jaar niet echt meer up-to-date in dit wereldje. Dus ik heb deze set-up gemaakt aan de hand van best buy guides. Ook zou ik graag willen weten of bijvoorbeeld 16gb ram geen overkill is, of dat de processor juist overkill is. Of dat ik een betere videokaart zou moeten nemen. Ook vraag ik het me af of het de €50,- voor de Mugen waard is, of dat ik beter een goedkopere van €25 zou kunnen halen. Ook vraag ik mij af of een moederbord van €90,- noodzakelijk is. Ik hoop graag dat jullie mij (en hem) advies kunnen geven
!
Het nieuwe systeem is voor een vriend bedoelt. Hij wilt de games van nu en die komen normaal kunnen spelen (hoeft dus niet 4K alles er op en er aan, kan ook niet met dit budget).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- is wel echt zijn maximale uitgave.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft geen componenten van een oude PC, beeldscherm, muis en toetsenbord heeft hij al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wel heb ik gekozen voor een 120GB SSD voor Windows, en een HDD voor zijn games.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij heeft geen voorkeur voor Intel of AMD, nVidia of AMD.
Alle merken mogen gebruikt worden mits hij maar kan gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb voor een full tower gekozen, de grootte maakt hem niet zoveel uit. Wel het liefst wat aan de stille kant. Ook heb ik naast de standaard twee geleverde fans bij de behuizing gekozen voor twee extra fans voor de airflow.
Ga je overklokken?
Hij gaat niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit momenteel op €900,- en zou dus wat terug moeten gaan in het budget. Hierbij ben ik eigenlijk al twee jaar niet echt meer up-to-date in dit wereldje. Dus ik heb deze set-up gemaakt aan de hand van best buy guides. Ook zou ik graag willen weten of bijvoorbeeld 16gb ram geen overkill is, of dat de processor juist overkill is. Of dat ik een betere videokaart zou moeten nemen. Ook vraag ik het me af of het de €50,- voor de Mugen waard is, of dat ik beter een goedkopere van €25 zou kunnen halen. Ook vraag ik mij af of een moederbord van €90,- noodzakelijk is. Ik hoop graag dat jullie mij (en hem) advies kunnen geven
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler | € 180,- | € 180,- |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Asus ROG-STRIX-RX560-O4G-GAMING | € 153,50 | € 153,50 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Window Zwart | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 2 | Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM | € 8,73 | € 17,46 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 135,52 | € 135,52 |
| 1 | Corsair CX550M | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | WD Green SSD M.2 120GB | € 54,50 | € 54,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 906,72 | |