• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-10 20:56
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een chinese android telefoon .

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer €300 uitgeven, maar hier ziet nog wel wat speling in.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu een Oneplus X en die beviel eigenlijk heel goed, echter was laatste tijd de batterij al wat aan het verslechteren en heb ik hem afgelopen zondag laten vallen wat resulteerde in een gebarsten scherm.

Ik ben niet van plan om de nieuwe telefoon voor games o.i.d. te gebruiken, maar wel af en toe een filmpje in de trein etc. Dus een goed scherm zou wel plezant zijn. Echter ben ik geen fan van grote telefoons en daarom wil ik eigenlijk een scherm van 5 - 5.2" houden.

De reden dat ik graag een Chinese telefoon wil is, omdat ik hem rechtstreeks uit China mee wil nemen. Dit is natuurlijk een stukje voordeliger. Echter ben ik er wel achter gekomen dat de meeste chinese telefoons geen B20 ondersteunen. Hierdooor wordt de keuze wel lastiger.

Wat heb je zelf al gevonden?
Tijdens mijn eigen zoektocht ben ik de Honor 8/9 tegen gekomen en de Xiaomi 4X Global.
De honor lijkt mij zelf een redelijke keus. De meizu 4x global kwam ik eigenlijk tegen toen ik andere(betere) meizus aan het bekijken was. Die hadden echter geen B20 LTE en deze wel.
Verder heb ik naar de oneplus 5 gekeken. Alleen heeft deze een 5.5" scherm. Dit heb ik liever niet, maar als deze er met kop en schouders boven uit steekt zou ik mijn keuze natuurlijk kunnen heroverwegen.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Probleem is dat de meeste Chinese telefoons zoals Xiaomi geen Nederlands ondersteunen, die zijn wel verkrijgbaar echter een stuk duurder of zonder garantie. Dit is een v.d. Redenen waarvoor ik voor Oneplus ben gegaan. Echter is de Oneplus 5 een stuk minder aantrekkelijk, wel een zeer goed toestel alleen een stuk minder voor de prijs dan bijv. Bij de Oneplus 3(t). Verder zit ik niet zo in de Chinese Smartphone markt, heb je al bij Xiaomi gekeken?

• Lubbers92
Ik bedoelde eigenlijk ook de Xiaomi Redmi 4x Global. Dit was de enige met een B20 band

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom niet bijvoorbeeld de Nokia 6?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Lubbers92
Omdat dat een 5.5" is en ik dat eigenlijk niet wil tenzij het heel veer beter zou zijn. Als ik de nokia 6 bekijk zie ik er niet heel veel bijzonders aan. Vind hem er ook niet echt mooi uitzien ofzo.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 14:40
en de xiaomi mi5s misschien, 5.15 inch scherm, top specs, 220 euro

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
De Redmi 4X is wel vrij goedkoop, je budget laat toe om een betere te kopen. Is de B20 heel belangrijk? Zo niet dan kan je inderdaad kijken naar een Mi5(s).

Op 5.5" heb je nog de Redmi Note 4 Global met B20. Ook kan je kijken naar en Leeco (LeTV) Le Pro 3 met 5.5", deze hebben ook de B20.

Voor 300 euro kan je overigens hier in NL ook wel een redelijke telefoon vinden.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• whelder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-11 13:04
Xiaomi Mi 5s kan ik je niet aanraden, gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Bootloader unlocken is pittig. Standaard ROM is niet Nederlands en custom Rom is niet geheel betrouwbaar.

Ik ben aan het kijken naar een andere telefoon, hoewel ik de Mi 5s een half jaar heb.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kunt ook nog even wachten op de Redmi 5 (A, X en plus?). Deze zitten er vermoedelijk aan te komen als de opvolgers van de versies van de Redmi 4. Als je googelt op "Redmi 5" en "Redmi 5 Plus" vind je hier voldoende over. Zelf heb ik de Xiaomi Mi A1 overwogen maar ik ga toch liever voor een scherm van 5".
Pagina: 1