Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schroeven voor HDD bracket (oude antec kast)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:13
Hallo,

Vandaag heb ik van iemand die ik ken goedkoop een lege oude antec kast kunnen kopen. Wil hier wat oude hardware instoppen om mee te knutselen (core2duo e6750 o.a.) Er zaten geen schroeven meer bij helaas.. Er staat geen type op maar na enig googlen lijkt het op de Antec NSK6000. Het ding is, ik wil de HDD's in de brackets schroeven maar ik kom er achter dat de schroefjes die ik thuis heb liggen niet passen. Er zit een rubbertje op de hdd brackets.. Wat kan ik nu het beste doen? De rubbertjes eraf halen (minder koeling daardoor wel) of lange schroeven vinden ergens? Maar waar? De kast is dermate oud dat de kans dat je deze schroeven ergens vind niet zo groot zijn lijkt mij.

Zo'n soort bracket is het, zoals je ziet zie je hier de rubbertjes. http://www.thequietrevolu...uter/nsk6500/IMG_6426.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door dennis_rsb op 23-08-2017 21:25 ]

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die rubbertjes zijn niet voor koeling, maar tegen vibraties. Stom idee, maar zoek eens een computerwinkel op en vraag of ze schroefjes over hebben die daar doorheen zouden passen. Neem dan wel de bracket mee. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dennis_rsb
Hero of Time schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:47:
Die rubbertjes zijn niet voor koeling, maar tegen vibraties. Stom idee, maar zoek eens een computerwinkel op en vraag of ze schroefjes over hebben die daar doorheen zouden passen. Neem dan wel de bracket mee. ;)
Thanks voor de tip, kan dat inderdaad doen. Ik heb nog wel op de site van CDROMLAND gekeken maar kon daar niet echt iets over vinden. Maar inderdaad, in de winkel zelf kan dat wel. Hier in de buurt zitten qua grotere winkel CDROMLAND en Mycom. Ik denk dat het als het ff kan wel slim is dan om die rubbertjes er op te laten aangezien minder vibratie betekend minder geluid.

Edit: Ik ga vanmiddag dan langs cdromland en/of mycom, maar mochten hun die schroefjes niet hebben, en ik haal die rubbers eraf, is de koeling van de hdd's dan nog wel voldoende? Want het bracket heeft in het midden geen openingen voor koeling? En ik zat ook al te kijken, mocht ik een SSD er in willen proppen, dan zou ik misschien gewoon de ssd aan een helft kunnen vastschroeven aangezien die SSD's normaal 2,5 inch zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door dennis_rsb op 24-08-2017 08:20 ]

• dennis_rsb
Even nog een terugkoppeling. Ik ben naar CDROMLAND geweest en het bracket laten zien. De verkoper heeft wat schroefjes gegeven. Maar ze zijn net te kort merk ik om hem fatsoenlijk vast te zetten. Hij zei ook nog ''als de schroefjes toch te kort zijn kun je de rubbertjes wat korter op maat snijden" nja dat valt ook niet mee merktte ik. Ik heb nu maar gewoon de rubbers verwijderd en de schijven gewoon zo vastgeschroefd. Ff revetjes er tussen zodat de schroefkopjes goed in de bracket klemmen.

Qua vibratie lijkt het ook mee te vallen, maar de casefan staat nogal hard (morgen ff schakelaartje op middel zetten) Wel merk ik dat de hdd brackets niet echt lekker meer klikken in de kast dus bij wat aanraken van de brackets verschuiven ze makkelijk. Maar da's geen ramp hij staat toch gewoon op een bureau stabiel. Enkel bij verplaatsen wellicht ff de brackets er uit halen.

Temps ga ik nog checken, maar dat zal wel meevallen denk ik.

Dank voor je hulp in elk geval!