Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor men pc build een Scythe Mugen 5 PCGH-Edition, hieraan hangen 2 ventilators. Tijdens het bouwens van mijn pc zag ik dat mijn pc case ook nog een ventilator heeft. Is het de bedoeling dat ik die er gewoon in laat zitten of is het geen probleem dat er zoveel ventilators zo dicht op een zitten?

zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6bef32d56d4f13b05a0788e53e092c3c.jpg

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Vermits de fan rechts in beeld blaast richting de casefan is dit geen probleem. Het is misschien wel wijs om te zorgen dat de casefan nooit trager draait dan de cpu fan. Het liefst de casefan wat sneller laten draaien eigenlijk door bijvoorbeeld een profiel aan te maken. Ik weet niet of je de cpu nog gaat overclocken? Zo niet zou ik me er niet al te druk om maken.

Edit;; zie nu pas dat het hele moederbord nog naar links moet. Hoeveel ruimte zit er tussen die fans in de final spot? Als ze echt tegen elkaar zitten (<1cm) is het wel beter om de fan op de cpu koeler weg te laten. Er zit er aan de andere kant van de cpu koeler nog 1 lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door Jim423 op 23-08-2017 20:26 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:29

TommieW

Numa numa.

Zelf zou ik de fan aan de achterkant van de case naar de voorkant verplaatsen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn nog wat verduidelijkende afbeeldingen. er is zo'n 1,5-2 cm tussen denk ik. Ik kan de case fan ook aan de bovenkant steken zie ik. waar steek ik ze dan het beste, vanvoor of vanachter?

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/55f9e7658bd2b89cbc6fbb790132e668.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/61aacdb49b1f17077f4d656b95faacfe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7308467c39120884282b09db86960e2a.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8e9749ce1f4b72eae016ed67807d7288.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:22:
Vermits de fan rechts in beeld blaast richting de casefan is dit geen probleem. Het is misschien wel wijs om te zorgen dat de casefan nooit trager draait dan de cpu fan. Het liefst de casefan wat sneller laten draaien eigenlijk door bijvoorbeeld een profiel aan te maken. Ik weet niet of je de cpu nog gaat overclocken? Zo niet zou ik me er niet al te druk om maken.

Edit;; zie nu pas dat het hele moederbord nog naar links moet. Hoeveel ruimte zit er tussen die fans in de final spot? Als ze echt tegen elkaar zitten (<1cm) is het wel beter om de fan op de cpu koeler weg te laten. Er zit er aan de andere kant van de cpu koeler nog 1 lijkt me.
Kan je de snelheden van de fans zelf instellen dan? overclocken ga ik niet doen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Ik zou het zo laten lijkt me prima. Snelheid van de casefan kun je vaak aanpassen in het BIOS/UEFI echter heb je waarschijnlijk ook wel een programma van Gigabyte om het dynamisch te doen. Moeten de fans uiteraard wel met 3pin op het moederbord worden aangesloten en niet direct op de PSU. Aangezien je toch niet gaat OCen is deze koeler fors bemeten en ga je toch niet snel last krijgen van te hoge temperaturen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Move naar PMG, cpu koelers zijn geen chips :)

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb dezelfde opstelling en ik heb de casefan er gewoon uitgehaald, die standaard Fractal Design fan maakt veel meer lawaai dan die Scythe fans. Overigens heb ik er dan wel 2x140mm aan de voorkant in gezet. Als je geen extra geld wil uitgeven lijkt me het het meest efficiënt om die achterste fan te verplaatsen naar de voorkant zodat je 2x120mm intake hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door mstx op 24-08-2017 08:16 ]

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 22:49

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Ik zou de fan op de cooler aan de andere kant plaatsen, dan krijg je een beetje push pull ;)
Nevermind, had niet alle foto's gezien :P

[ Voor 21% gewijzigd door evilweed op 24-08-2017 19:00 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 17:19
Heb dezelfde koeler in mijn kast hangen. Alleen de fan aan de voorkant aangebracht. Aan de achterkant van de kast zit ook een goede 14 mm fan die naar buiten blaast. 2 fans op een paar cm van elkaar vind ik overdreven en heb niet het idee dat mijn Ryzen 1700X echt warm wordt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jij hebt met nog minder ruimte dan dat ik heb tussen case fan achter en heatsink. Ik heb, vanwege m'n twee case fans (bovenin ook een die er redelijk dicht op zit), de CPU fan zelf eraf gehaald en de case fans koelen mijn FX-8150. Pas als ik wat zwaardere dingen doe, moet ik zorgen dat de case fans sneller draaien.

Om een idee te geven, dit is hoe 't in m'n kast zit, nu dus zonder fan aan de heatsink (klik voor groter):
Case met 2 actieve case fans

Als je case fan en CPU fan even groot zijn en je hebt ook boven ruimte voor een ventilator, zou je ervoor kunnen kiezen om de CPU fans zo te monteren dat ze als case fans dienst doen. Houd wel je CPU temperatuur goed in de gaten uiteraard. Ik was een keer vergeten mijn case fans sneller te laten draaien en zorgde ervoor dat de hitte bescherming m'n PC uitschakelde. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1