Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 961703

Topicstarter
Beste forumleden.

Ik heb een Synology NAS met DMS 6.1 besturing en 2 schijven van 3TB
Hij staat nu default geïnstalleerd als SHR ik heb mij laten vertellen dat hij dan alles spiegelt.
Dat wil ik eigenlijk niet, ik wil een aantal door mij te bepalen mappen spiegelen en andere mappen weer niet. Hoe doe ik dat. Kan iemand mij helpen, graag in eenvoudige taal want ik ben een leek.
Woeffie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:15
Je moet het volume degraderen*, daarna een nieuwe volume maken op je ongebruikte schijf.
Vervolgens kun je met de backup mogelijkheid regelmatig backups maken.

*disk eruit halen en de partities wissen op de pc. Want volgens mij kun je shr niet degraderen. Je blijft dan wel met een degraded shr zitten, dus wellicht moet je helemaal opnieuw beginnen.

[ Voor 38% gewijzigd door jeroen3 op 23-08-2017 21:22 ]

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-05 10:12
Ik verwacht inderdaad zoals Jeroen3 ook al zegt, dat je opnieuw zult moeten beginnen. Bepaalde mappen spiegelen is waarschijnlijk wel mogelijk, maar dit werkt dan door middel van synchronisatie en niet op dezelfde manier als SHR werkt (SHR is eigenlijk RAID-1 bij 2 schijven). Indien je voldoende back-ups maakt denk ik dat je best wel zonder SHR kunt werken, maar zelf gebruik ik altijd RAID-1 (of een andere raid setting, afhankelijk van de setup)