Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Mede-auteur:
  • loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:56

loki504

Dauntless is een co-op, action RPG die in 2017 naar de pc komt. Ontdek een verbroken wereld, maak krachtige wapens en armor en jaag op de woeste "behemoths" die een bedreiging voor ons vormen.

De game wordt in principe free to play maar je kan verschillende packs kopen om bijvoorbeeld een Founder te worden en tevens om toegang te krijgen tot closed beta's.

De alpha is 18 augustus begonnen en daar krijg je direct toegang tot indien je de duurste pack koopt. De overige packs geven toegang tot de closed beta die 1 september begint.

Ik zag dat hier nog geen topic voor was terwijl het wel echt een game is wat veel gespeeld en besproken kan/gaat worden. Ik heb alleen nooit een topic start gemaakt en heb geen idee hoe het werkt of de creativiteit om dat mooi te doen dus als mensen mod willen zijn en een mooie TS willen maken graag.

Ik heb zelf het spel nu een x aantal uur gespeeld en vind het echt super tof en heeft naar mijn mening veel potentie en is zeker een topic waard.

Dus: Brand maar los :)

Lore
Op de Shattered Isles waar ontelbare drijvende eilanden de enige overblijfselen zijn van een oude en verwoeste wereld, woont een eeuwige strijd tussen de mensheid en de gigantische wezens genaamd Behemoths. De bron van dit conflict is Aether, een magische substantie die de eilanden doordringt en hen hun vermogen geeft om te vliegen. Behemoths hebben het nodig voor hun bestaan en in hun hebzucht vernietigen ze alles op hun pad, of het nu een menselijke vestiging of stad is. En zodra alle Aether op een eiland wordt verbruikt, valt het eiland in een eindeloze afgrond, de Hemel hieronder.

Om de altijd aanwezige bedreiging van de behemoths te bestrijden, hangt de mensheid van "Slayers" af. Jij bent een van die Slayers. Een krijger die de taak heeft om Ramsgate te beschermen, een stad die aan de rand van de beschaving staat en op de buitenwijken van hun grondgebied op behemoths jagen. In Ramsgate woont een grote verscheidenheid aan mensen - kooplieden, strijders, ontdekkingsreizigers, slayers en natuurlijk ervaren vaklieden die wapens en armour voor je kunnen maken en upgraden. Kunt jij het getij van de behemoth aanslag steken en je eigen legende smelten?

Wereld
Voordat ik in de details ga, wil ik praten over de meest fundamentele concepten en kenmerken. Dauntless is een Multiplayer Action RPG die wordt ontwikkeld door Phoenix Labs. Het heeft een soortgelijke gameplay als voor Monster Hunter; Je bereidt je voor om te jagen in een zogeheette Hub(stad), vind en sla de Behemoths in grote zones en maak en / of upgrade je uitrusting met de buit van je jacht. In tegenstelling tot Monster Hunter of andere soortgelijke spellen is Dauntless een altijd online ervaring, maakt gebruik van dedicated servers en heeft een grote multiplayer-hubwereld. De zones waar de jacht plaatsvindt zijn enorme naadloze (drijvende) eilanden en worden niet gesplitst in kleinere subsecties met het laden van schermen zoals in Monster Hunter.

Ramsgate
Ramsgate is Dauntless hub gebied, waar je met andere spelers kunt praten, Missies accepteren en uitvoeren die je door het verhaal van Dauntless leiden. Bevriend de fracties die er wonen (de Stormchasers, de Orrery en de Crimson Blades) en het belangrijkste.. ontmoet met de 4 ambachtslieden die u op uw reis helpen.

Moyra Heigsketter, de Armor Smith, maakt meerdere verschillende behemoth specifieke uitrusting.

Wily Bormen, de Weaponsmith, maakt alle behemoth specifieke versies van de 6 wapens(momenteel nog 4 in de alpha)

Arkan Drew, de Aethersmith, distilleert de Aethercores die je vindt bij het doden van behemoths in verschillende materialen die worden gebruikt voor het maken van gereedschap.

Gregario Flyn, Ramsgate's Stylist, verft en veranderd de looks van je uitrusting.

Character aanpassing
In Dauntless kun je je karakter creëren en aanpassen. Het zijn voonamelijk sliders voor lichaams-, haar- en gezichtsfuncties. In tegenstelling tot andere online RPG's zal Dauntless NIET beschikken over player Levels, classes of skills hebben. Je uitrusting bepaalt je speelstijl. De wapens hebben een unieke mechanica van combinaties en een soortgelijk "vaardigheidssysteem" aan Monster Hunter. (Wat dat precies betekent, zal ik uitleggen in het gedeelte "Armor and Weapons" van deze opschrift).

Als het gaat om het aanpassen van je uiterlijk, is Gregario Flynn de persoon waar bij je moet zijn. Hij kan je uitrusting verven met een groot aantal verschillende kleuren en hun varianten (glanzend, matte, enz.), Evenals in een normale of cosmetische armor. Anders dan je uitrusting kun je ook een persoonlijke banner aanpassen. Een banner is een symbool van je prestaties en ook heb je een flare-pistool waarbij je vuurwerk explosie aangepast kan worden, een belangrijk instrument om andere slayers te signaleren dat je een Behemoth hebt gespot en je mede slayers kunnen zien waar je staat Veel van de banner- en flare-aanpassingen worden ontgrendeld door quests en prestaties te voltooien. Daarnaast kunnen alle verschillende cosmetic items worden verworven door de zogenaamde Chroma Cores te openen, die u in de in-game winkel kunt kopen. (tevens 1 van de wenige verdienmodellen van de game)

Guilds
Guilds in Dauntless zullen cosmetische items bevatten om je guildstatus te tonen. Ook om perks die een guild kan ontgrendelen en een heftige hoeveelheid "Notes", Ramsgate's currceny, te bemachtigen. Zodra ze ontgrendeld zijn, kun je ze activeren (bijvoorbeeld een buff) door reputatie punten te betalen die je verdient hebt door te spelen met je guild members. Dus spelers zullen niet in staat zijn om gelijk alles te gebruiken wat een guild te bieden heeft als je pas net gejoined zijn of een tijd inactief waren.

Behemoths
Laten we nu een van de belangrijkste aspecten van Dauntless (de behemoths) bespreken. Je kunt ze solo of met maximaal 3 andere spelers jagen. Er zullen geen grotere groupbattles of raids zijn. Om succesvol te zijn in je jacht moet je een aanvalspatroon van een behemoth bestuderen om te zien wanneer het veilig is om aan te vallen. Specifieke delen van het lichaam aanvallen geven je niet alleen materialen om je uitrusting te verbeteren, maar kan ook het aanvalspatroon van een behemoth veranderen en / of zwakke punten blootstellen. Als je de behemoth genoeg beschadigt zal het woedend worden, waardoor de schade en de aanvalsnelheid worden verhoogd. Hij kan zelfs nieuwe en krachtigere vaardigheden gebruiken. En als de situatie erg is, zal de behemoth vluchten om zijn gezondheid terug te genereren en moet je de behemoth opnieuw vinden en het af te maken.

Terwijl je op jacht bent, moet je aandacht besteden aan je "Danger Meter". Het begint bij 0 en zal toenemen wanneer de Behemoth je overweldigt en zal afnemen als je het goed doet. Als de Danger Meter 100% bereikt, komt de volgende keer dat jij of een van je teamgenoten al je leven verliest en de "Bleeding-out" status in gaat (in deze staat kun je niets doen maar hoop dat een teamgenoot je opslaat), de jacht te mislukken en wordt je gedwongen je terug te trekken.

Elke Behemoth heeft een bèta, normal en alpha vorm die hun kracht aangeeft. Beta zijn de zwakste en Alpha natuurlijk de sterkste. Sommige van de behemoths zullen ook elementaire aanvallen gebruiken en zullen zwakke punten hebben, afhankelijk van hun element. Op dit moment weten we 4 verschillende elementen - Blaze, Frost, Shock and Umbral -. Blaze zal sterk zijn tegen Frost, Frost tegen Shok en Shok tegen Blaze. We hebben geen info over Umbral behalve dat die bestaat.

De volgende 7 Behemoths zijn onthuld:

Embermane
Shrike
Drask
Pangar
Skraev
Gnasher
Quillshot

Armour and Weapons
Armour en Weapons kunnen niet worden gekocht van een verkoper of geplunderd van een vijand. Ze kunnen alleen worden gemaakt en ge-upgrade worden met behulp van de materialen die je krijgt van behemoths en diverse flora en fauna die aanwezig is op de eilanden. Materialen van specifieke behemoths kunnen je wapens en uitrusting voorzien van extra elementaire krachten. Of het nu elementaire schade is voor wapens of weerstanden voor pantser.

Er zijn 4 slots voor armor: helm, body, handschoenen en laarzen. En zoals eerder vermeld zal het "vaardigheden" bevatten vergelijkbaar zoals met Monster Hunter, waar elk pantser een waarde heeft voor een vaardigheid (of meerdere vaardigheden) en als je de speicifieke vaardigheid tot een bepaald niveau krijgt, zal het effect hebben op dat item maar niet eerder. Een Monster Hunter voorbeeld: Je hebt +10 bescherming nodig om de beschermingsvaardigheid 'Divine Protection' te behalen (25% kans om 30% minder schade te krijgen wanneer je het slaat). Als je alleen +9 bescherming op al uw uitrusting hebt, krijgt je niets van deze bonussen. Armor stukken kunnen ook negatieve waarden voor vaardigheden hebben en je kan negatieve effecten krijgen wanneer je een specifieke drempel bereikt. Als je uitrusting -10 bescherming heeft, ontvang je de beveiligingskwalificatie 'Demonic Protection' (25% kans om 30% meer schade te ontvangen wanneer je wordt geraakt). Natuurlijk zijn dat allemaal alleen voorbeelden van Monster Hunter en het is lichtelijk anders in Dauntless. Ik wilde het systeem gewoon uitleggen om je een overzicht te geven over hoe het er uit zou kunnen zien.

Op het wapenfront kunt je kiezen tussen 6 verschillende wapens; 4 zijn al momenteel beschikbaar: De Hammer, The Sword, The Axe en The Chainblades- de overige 2 zijn nog niet aangekondigd. Een van hen is vermoedelijk een hybride gevarieerd / melee-wapen dat zich meer richt op range combat en de andere is een totaal mysterie.

Naast Armour and Weapons kun je jezelf ook met een lantaarn uitrusten. Lantaarns komen met verschillende activeerbare abilites zoals gezondheids- of uithoudings regeneration of een schild. Anders dan dat hebben ze verder geen mechanics.

Combat
Dauntless heeft een best diep gevechtssysteem met veel combo's, verschillende wapenmechanica en uithoudingsmanagament. Zoals eerder vermeld, zijn Combos uniek voor een wapen en kunnen ze worden uitgevoerd met een reeks toetseninvoer, die voornamelijk bestaat uit links en rechts klikken, maar ook extra bewegingen en pauzes tussen weapon swings. Stamina mangament zal ook een zeer belangrijk onderdeel van het gevecht zijn. Het wordt geconsumeerd door sommige aanvallen, defensieve abilites zoals het ontwijken en de bewegingen zoals sprinten, dus je moet constant over je stamina-gebruik denken en waar je op moet richten.

(Een breed scala aan verschillende verbruiksartikelen, namelijk potions, vallen of "air ship drops", zullen je ook helpen bij je strijd tegen de behemoths.)

Betaalmodel
Dauntless is gratis om te spelen bij zijn release. Zoals ik al zei, kun je Chroma stenen kopen die Dyes, Transmogstones, flares, banners en andere cosmetische artikelen bevatten. Daarnaast bevat de in-game winkel 2 verschillende boosts -Champion and Patron status-. Champion status verbetert de hoeveelheid loot die van een behemoth afkomt. Het zal de zeldzaamheid NIET beïnvloeden of je een 2e kans geven op een zeldzame item; Het zal alleen de hoeveelheid materialen verhogen die zouden zijn gedropt, ongeacht de boosts. De status van de patron doet hetzelfde maar verbetert ook de hoeveelheid loot voor iedereen in je party, die met patron buffs van andere spelers wordt gestackt en voegt een kleine kans om cosmetische drops te krijgen bij het doden van behemoths. Boosts moeten nooit de moeilijkheid beinvloeden die nodig is om een ​​krachtige behemoth dood te maken en Phoenix Labs heeft gezegd dat ze heel erg tegen elke vorm van pay2win of pay4power zijn.

De gemeenschap was een beetje bezorgd over patron status, omdat het mogelijk zou leiden tot wat minder dan ideale situaties. patrons zouden alleen willen samenwerken met andere klanten om de beste kwantiteit mogelijk te maken. Gelukkig hebben de jongens van Phoenix Labs al deze bezorgdheid aangepakt en zeiden dat ze het gedrag van de speler zwaar bewaken zodra het systeem op zijn plaats is en dat zal daardoor veranderen. Ze hebben ook duidelijk gemaakt dat de boosts niet alleen stapelen, maar ook afnemende rendementen zullen hebben.

Om Chroma stones en Boosts te kopen in de in-game winkel, moet je Dauntless premium valuta, Platinum, kopen met echt geld.

Alpha, Beta, Servers en de Toekomst
Dauntless is nu in closed Alpha sinds 18 augustus wat op uitnodiging is en voor iedereen die de Founders Pack van de game hebben gekocht. De Closed Beta begint 1 September en is op uitnodiging plus voor iedereen die een pack heeft gekocht (ongeacht welke). Open Beta begint enige tijd in Q4 2017. De enige karakter reset die er zal zijn is de wipe tussen de gesloten en open beta. (Hoewel er misschien meer zijn, tussen Closed alpha en Closed beta bijvoorbeeld, maar de devs willen dat vermijden)

Founder's Alpha bevat servers voor de regio's van de VS, EU en AUS..

Volgens Phoenix Labs wordt Dauntless voortdurend bijgewerkt wanneer het vrijkomt. Nieuwe cosmetica (flares, banners, cosmetische pantser) en zelfs nieuwe behemoths en wapens zijn gepland.

Ik denk dat dat alles in principe is wat ik nu weet. Kan zijn dat ik wat vergeet als je nog opmerkingen of aanpassingen weet stuur gewoon een berichtje!

[Voor 98% gewijzigd door Ricmaniac op 04-06-2019 17:05]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Er is vandaag een update geweest van 8GB, de combat lijkt me sommige heavy weapons een stuk smoother te gaan nu. vind het nog steeds een toffe game. Ben af en toe wel nog een beetje aan het zoeken welke armor ik nou het beste vind om te gebruiken enzo maar wil het zelf uit vinden en niet googelen :P

[Voor 152% gewijzigd door Ricmaniac op 25-08-2017 22:10]

• loki504
Beste Medetweakers,

Ik kreeg vandaag een mailtje dat ik was uitgenodigd voor de Closed Beta van Dauntless
Ik heb alleen geen tijd om Dauntless er bij te Testen. Dus ga ik iemand anders blij maken met de key.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Code kan je redeemen op http://link.dauntless.email/u.d?H4GrexPVfLy2ig9qcYE=11

En uiteraard wel netjes testen he:P
En geef even aan als je hem gebruikt. Dan weten andere dat ze het niet hoeven te proberen.

• MetalPool
  • Laatst online: 11-08 09:08
loki504 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:26:
Beste Medetweakers,

Ik kreeg vandaag een mailtje dat ik was uitgenodigd voor de Closed Beta van Dauntless
Ik heb alleen geen tijd om Dauntless er bij te Testen. Dus ga ik iemand anders blij maken met de key.

***members only***

Code kan je redeemen op http://link.dauntless.email/u.d?H4GrexPVfLy2ig9qcYE=11

En uiteraard wel netjes testen he:P
En geef even aan als je hem gebruikt. Dan weten andere dat ze het niet hoeven te proberen.
Code is gebruikt of werkt niet. Heb het net geprobeerd.
Fijn dat een dergelijke snijboon ook inderdaad even meld dat de code is gebruikt 8)7

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• loki504
Ja niet bepaalt aardig van die persoon. Krijg je nog iets van een fout code?

• MetalPool
  • Laatst online: 11-08 09:08
loki504 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:31:
Ja niet bepaalt aardig van die persoon. Krijg je nog iets van een fout code?
Nee gewoon dat de code niet bestaat. Dus dan ga ik er vanuit dat de code is gebruikt ;)
Toch tof dat je de code dan weggeeft _/-\o_

[Voor 7% gewijzigd door MetalPool op 11-10-2017 13:34]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• loki504
MetalPool schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Nee gewoon dat de code niet bestaat. Dus dan ga ik er vanuit dat de code is gebruikt ;)
Toch tof dat je de code dan weggeeft _/-\o_
Heb het net zelf geprobeerd. En kreeg de melding dat hij al; redeemed was. Helaas dus.

Als ik het niet gebruik zie ik geen reden om het te laten liggen. Is gewoon zonden van de key. Misschien dat ik de release wel ga spelen.

[Voor 17% gewijzigd door loki504 op 11-10-2017 13:53]

• 8GUS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-07 20:24

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Ga deze binnenkort proberen. Heb mn key geactiveerd dus dat moet lukken.

Ik geloof dat hij in Mei in open beta gaat dus dan zal er wel een wipe komen. Maar wat ik recent op youtube heb gezien gaan ze de goede kant op. Hopelijk komen ze met een goed verdienmodel aangezien deze game F2P gaat worden.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Er is 3 dagen geleden een wipe geweest en een vrije grote update. nu komt 24 mei de open beta en op 22 mei idd weer een wipe.

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 22-07 12:03
Morgen komt Dauntless in Open beta! Ben benieuwd.

• -GeeX
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-06-2019
overdoseh schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:57:
Morgen komt Dauntless in Open beta! Ben benieuwd.
Gameplay videos zien er zeer gelikt uit! Sodeju. Morgen maar even proberen :D :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Iemand enig idee hoe laat de open beta online komt?

Ik kan het nergens vinden op de forums.

Edit: 19:00 vanavond dus. Nog even wachten. :)

[Voor 21% gewijzigd door Blaat op 24-05-2018 11:42]

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• -GeeX
Blaat schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:15:
Iemand enig idee hoe laat de open beta online komt?

Ik kan het nergens vinden op de forums.

Edit: 19:00 vanavond dus. Nog even wachten. :)
Hmm sta al meer dan 40 minuten in de qeueu te wachten :'(

• Blaat
  • Nu online

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

-GeeX schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:45:
[...]

Hmm sta al meer dan 40 minuten in de qeueu te wachten :'(
Ja ik anderhalf uur en heb het daarna maar opgegeven. :P

Denk dat het spel populairder is dan de makers dachten.

• -GeeX
Blaat schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:19:
[...]

Ja ik anderhalf uur en heb het daarna maar opgegeven. :P

Denk dat het spel populairder is dan de makers dachten.
Haha ja inderdaad, ik wacht nog tot 23.00 uur anders maar weer morgenochtend proberen hehe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaat
  • Nu online

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Ook vanochtend is het onmogelijk om er in te komen. Drama dit.

Slechte start dit imo…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10-08 08:50
Best vermakelijk. Kan nu niet wachten tot Monster Hunter World op pc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:19
Ze zijn er in ieder geval mee bezig en is er al eea gepatched. Het is alsnog om te huilen, daar niet van..

https://www.reddit.com/r/...r_statusupdates_may_26th/

Ben zeker benieuwd naar alle mogelijkheden ingame. Sowieso is het lekker grinden en speelt het prima weg!

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution | twitch.tv/nlrev0lution

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-03 09:30
Open beta is uit, gisteren even gespeeld maar goddomme wat is de matchmaking en het party systeem broken zeg.. na elke match moet ik het volledige spel afsluit inclusief launcher omdat ik dan stuck zit in een game zonder audio en input, niets kun je daar aan doen...

Vervolgens willen we met 3 man een party vormen, niet te doen.. de 1 kan de ander wel joinen, maar de ander de 1 weer niet.. zo zit je dus met 3 man die elkaar niet tot nauwelijks kunnen joinen.
Een vriend is bij mij offline terwijl ik bij hem online sta, invites komen niet over etc etc.

Ik weet dat deze game in BETA is, maar om nou in je beta al zon kut matchmaking systeem te hebben.. ik vraag me niet af of ze het niet beter ALPHA hadden kunnen noemen.. je kunt nou niet spreken van een content rijke game..

Soundcloud!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:19
Luukwa schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:56:
Open beta is uit, gisteren even gespeeld maar goddomme wat is de matchmaking en het party systeem broken zeg.. na elke match moet ik het volledige spel afsluit inclusief launcher omdat ik dan stuck zit in een game zonder audio en input, niets kun je daar aan doen...

Vervolgens willen we met 3 man een party vormen, niet te doen.. de 1 kan de ander wel joinen, maar de ander de 1 weer niet.. zo zit je dus met 3 man die elkaar niet tot nauwelijks kunnen joinen.
Een vriend is bij mij offline terwijl ik bij hem online sta, invites komen niet over etc etc.

Ik weet dat deze game in BETA is, maar om nou in je beta al zon kut matchmaking systeem te hebben.. ik vraag me niet af of ze het niet beter ALPHA hadden kunnen noemen.. je kunt nou niet spreken van een content rijke game..
Kwestie van geduld.. afhankelijk van de drukte wordt je of meteen of iig vrij snel (binnen een minuut of 2, is ook niet acceptabel i know..) teruggestuurd.

Issues omtrent het party systeem en het inviten van friends weet ik niet maar allicht is er iets over geroepen op Twitter of is er over gepost door de devs op Reddit

Vwb de hoeveelheid van de content, je hebt het gisteren "even" gespeeld zeg je, niet wat een voorbarige conclusie?

[Voor 4% gewijzigd door NLRev0lution op 29-05-2018 09:41]

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution | twitch.tv/nlrev0lution

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luukwa
NLRev0lution schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:39:
[...]

Kwestie van geduld.. afhankelijk van de drukte wordt je of meteen of iig vrij snel (binnen een minuut of 2, is ook niet acceptabel i know..) teruggestuurd.

Issues omtrent het party systeem en het inviten van friends weet ik niet maar allicht is er iets over geroepen op Twitter of is er over gepost door de devs op Reddit

Vwb de hoeveelheid van de content, je hebt het gisteren "even" gespeeld zeg je, niet wat een voorbarige conclusie?
Ik heb gisteren 3 uurtjes gespeeld, na elke match werd ik terug in de match gegooid zonder input en geluid, na 2 minuten gebeurde er niets, na 10 minuten niet, na 15 minuten niet.. ja dan doe je ALT F4..

Op reddit regent het hierover ook klachten.

De core-gameplay is goed, de wereld voelt alleen ontzettend leeg aan en er is vrij weinig te doen.
Weinig abilitys, weinig upgrade mogelijkheden.

Ik vind het allemaal maar zo-zo, houd het wel in de gaten, wellicht dat ik het over een tijdje weer probeer.

Dit is mijn mening, jullie mening kan afwijken

Soundcloud!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:18

Kadardar

Energy starving

Deze game ook geprobeerd en heel eerlijk gezegd, not amused.

Het voelt leeg in de hunts. Het enige wat je doet is het monster zoeken en omleggen. Alhoewel dat concept natuurlijk super cool is en tevens totaal niet nieuw dus er zijn wel wat games waar ze een en ander van af kunnen kijken en bedenken wat die game nou zo boeiend maakt in dit genre slaan ze echt totaal de plank mis met deze versie.

Daarbij wie heeft bedacht dat controller support een goed idee was zonder lock on? Met een muis en tobo was het perfect te doen maar doe er dan gewoon geen controller support in. Maak je iedereen veel blijer mee.

Main hub is ook niet veel boeiends naar mij mening ter zijde van je alchemy, upgrades en cores.

Nee ik ben zover niet overtuigd over deze game en ik laat de tijd die ik in de beta wou steken ook even lekker voorbij gaan. Bij release wil ik ze nog wel een kans geven en hopelijk hebben ze de wereld dan wat levendiger gemaakt. Gemis aan een lock on kan ik opvangen met een muis + tobo maar ook dat zou ik wel heel erg graag willen terug zien op de controller en eventueel keyboard.

[PSN - Uchihaice] [XBL - Kadardar] [Systeem: Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K5 | Ryzen 7 1700X | 16GB G.Skill 3000MHZ RAM | Gigabyte GTX 980]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luukwa
Kadardar schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:36:
Deze game ook geprobeerd en heel eerlijk gezegd, not amused.

Het voelt leeg in de hunts. Het enige wat je doet is het monster zoeken en omleggen. Alhoewel dat concept natuurlijk super cool is en tevens totaal niet nieuw dus er zijn wel wat games waar ze een en ander van af kunnen kijken en bedenken wat die game nou zo boeiend maakt in dit genre slaan ze echt totaal de plank mis met deze versie.

Daarbij wie heeft bedacht dat controller support een goed idee was zonder lock on? Met een muis en tobo was het perfect te doen maar doe er dan gewoon geen controller support in. Maak je iedereen veel blijer mee.

Main hub is ook niet veel boeiends naar mij mening ter zijde van je alchemy, upgrades en cores.

Nee ik ben zover niet overtuigd over deze game en ik laat de tijd die ik in de beta wou steken ook even lekker voorbij gaan. Bij release wil ik ze nog wel een kans geven en hopelijk hebben ze de wereld dan wat levendiger gemaakt. Gemis aan een lock on kan ik opvangen met een muis + tobo maar ook dat zou ik wel heel erg graag willen terug zien op de controller en eventueel keyboard.
Helemaal met je eens.
Als de developers niet snel het roer omgooien en nieuwe content toevoegen ben ik ban dat dit een doa wordt zodra Monster hunter world wordt gereleased.
Ook het feit dat de matchmaking problemen en server problemen nog steeds niet opgelost zijn, dat terwijl het spel al sinds 24 mei in open beta verkeerd.

Soundcloud!

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 03-08 16:12
Enkele dagen fun mee gehad maar dan tot het besef gekomen dat het eigenlijk toch maar een povere game is...

Steeds dodge dodge dodge en dan dezelfde combo's rammen... Ik had gedacht dat de gameplay anders zou zijn als je betere wapens maakte maar dat blijkt voor mij althans toch niet zo te zijn, tenzij ik iets gemist heb. Zowiezo krijg je nergens uitleg ingame... hoe doe je best die combo's, welke armour/weapons craften, ...

Alle loadscreens zijn echt belachelijk traag, ik heb een snelle PC (zeker voor deze 2010 graphics) en het spel staat op de SSD... Waarom moet het laden van Ramsgate zo lang duren? Er is toch niks speciaals aan die hub... Zet ook gewoon het craften in een menu ofzo, waarom moet ik rondlopen als er toch helemaal niks dynamisch aan is. Dat is zo'n oud concept, pfff.

Dan de spelwereld, er valt echt NIKS te beleven. Ze kunnen gewoon beter de Behemoth in een arena droppen. Het "zoeken" ervan is gewoon een debiele timesink. En wat plantjes plukken, tja dat deed ik in UA al in 1998 denk ik... daar hadden ze ook wel eens iets vernieuwend kunnen verzinnen...

Ja het is slechts een beta versie, maar ik ben toch heel blij dat ik geen pack gekocht heb. Er zit zoveel mis in deze game en er is zo weinig inhoud... , dit wordt een flop.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Denk ook dat het uieindelijk niet veel groter word. maar als iemand die al vanaf vroege alpha toegang had is het spel al erg verbeterd en veel bijgekomen. Hoe dieper je gaat hoe meer je unlockt en het gevoel van grinden zit er bij mij wel in. Vooral als je wat hoger slayer level bereikt.

Maar ben het met je eens dat de game waarschijnlijk niet veel bijzonders word nu ook Monster Hunter world (waar ik erg naar uit kijk) deze zomer naar PC komt. wat nu al een stuk uitgebreider is.

ondanks dat vind ik niet dat ze het slecht doen met Dauntless. De launch problemen die er met open beta waren was inderdaad wat jammer maar al die dingen waren er niet met de alpha. Dat zijn dingen die krijgen ze sowieso nog wel gefixt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-08 06:45

4play

-Nintendo- fan

Een prachtig spel voor mij, ik ben erg fan van Monster Hunter maar haak af bij al de grind die erbij hoort. En dit spel heeft de monsters maar de sleur eromheen maakt het net allemaal wat vloeiender. Ik speel het nu 2 dagen en ik ben erg positief over deze game.

【ツ】Samsung Galaxy tab A (2016), Nokia 2720 Flip, Skagen Hybrid SmartWatch. 【ツ】

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:18
Heb het vandaag ook voor het eerst gespeeld en vond het erg leuk tot nu toe, ik speel alleen op de PS4 maar zie dat er momenteel alleen nog maar een pc topic is. Aangezien het nu toch op alle platformen is is het misschien logisch om dit topic te wijzigen naar [Multi] ?

https://twitch.tv/rubensaurus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w00tstok
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09-07 03:06
Gisteren zelf begonnen aan de game nadat een vriend van me het aanraadde. Erg vermakelijk so far, enige minpunt wat ik vervelend vind als beginner is dat de uitleg van de diverse quests, HUD en mogelijkheden in de game erg mager tot niet is. Voor de rest kijk ik weer uit naar het volgende potje Behemoth hunting!

Misschien toevoeging aan de TS: https://gamewith.net/dauntless/article/show/9304

Beginner Tips en Guide voor nieuwe Slayers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
DigitalError schreef op zondag 2 juni 2019 @ 02:41:
Aangezien het nu toch op alle platformen is is het misschien logisch om dit topic te wijzigen naar [Multi] ?
Geen idee hoe dat werkt haha :P

Was uberhaupt vergeten dat ik dit topic gemaakt had zo'n tijd geleden.
De game is nu wel in een hele goeie plek nu die echt uit is enzo. En ook op meedere platformen idd.

Als iemand het roer wil overnemen heel graag ;p stuur me dan maar even een bericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
@Ricmaniac ik wil het stokje wel overnemen/mede auther worden. Heb al een TR gemaak voor de verandering van Titel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vorige week voor het eerst geprobeerd. Het is niet slecht, maar Monster Hunter doet het toch net allemaal iets beter naar mijn mening.

Vooral het effectieve jagen op monsters is heel lackluster. In monster hunter kom je in je jachtgebied terecht en moet je allerlei sporen gaan zoeken om jouw monster te vinden. Ieder gebied heeft zijn eigen monsters/fauna en die lopen daar dan ook allemaal effectief rond, waarbij ze hun eigen ding doen, inclusief het eten van kleinere dieren of het aanvallen van zwakkere monsters. Je moet dan ook goed je timing kiezen om aan te vallen of je vecht ook tegen andere monsters. Alsook maak je van het terrein gebruik om monsters te trappen/veel dmg te doen. Als je het monster genoeg beschadigd hebt kan je deze gaan achtervolgen terwijl hij probeert weg te manken. Je kan hem doorheen het woud achtervolgen terwijl je hem probeert te doden, of je legt traps klaar waardoor hij niet kan vluchten. De vluchtfase is een spannend onderdeel van het gevecht.

Niets van dat in Dauntless. Je wordt in een relatief lege map gezet waarin het monster van de dag spawnt, en die moet je dan gaan zoeken. Dit zoeken is meer een vervelende hindernis dan een uitdaging. Voorbereiding van het gevecht is er niet echt: Je potions hebben een heel korte werktijd en het terrein draagt niets bij aan het gevecht: Niet dat het veel uitmaakt, want het monster zal niet rondroamen.
De vluchtfase is ronduit frustrerend, want het is een grote pauze in je gevecht: Wanneer je genoeg schade gedaan hebt vlucht het monster tegen lichtsnelheid weg en het enige dat je kan doen is de nieuwe vastgelegde locatie zoeken om het gevecht af te maken.

Pro is dat het gratis en cross-platform is. Nadeel is het aantal kinderen dat je op mic tegenkomt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
edit: oh nvm

[Voor 88% gewijzigd door Ricmaniac op 04-06-2019 17:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

@boe2 Ik neem aan dat je later in de game ook wel meer kan met de verzamelde planten en paddenstoelen etc.

Het is inderdaad gewoon een zoek monster beuk het dood spel. En niet zo verfijnt als monster hunter. Maar als je niet heel veel tijd hebt kun je dit spel makkelijker voor drie kwartier spelen en dan drie redelijk grote monsters dood batsen. Dat lukt je bij monster hunter nooit in drie kwartier daar ben je eerst super lang bezig met vlees koken, messen slijpen en verfbommen maken daarna nog een maaltijd eten bij de poeskok en dan met frisse moed te velden in. Bij Dauntless is het gewoon monster zoeken wapens aanpassen extra dingen erin klikken en klaar party zoeken maar.

In mijn ogen is monster hunter het betere spel van de twee, maar ik heb per dag ongeveer een uurtje aan gametijd dus ik kies dan liever voor Dauntless.

Ik heb voicecommunicatie uit staan denk ik. Ik heb mijzelf in iedergeval op Mute staan maar ik hoor nooit anderen dus ik vermoed dat die ook op mute staan dan.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

@4play dat is een goed punt: dauntless is inderdaad veel geschikter voor korte sessies vanwege het gebrek aan al die extra voorbereiding en spoorzoeken.
Alleen doet dat voor mij afbraak aan immersie. In MH voel ik me echt een monster hunter op onderzoek in een levend woud, terwijl dauntless voelt alsof je op een artificieel speelveld gedropt wordt waar het monster naar keuze staat.

Nuja, ik betrap me er wel op dat ik regelmatig wel dauntless nog eens opstart om toch nog wat quests te progressen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RubenSaurus
Ik kreeg gisteravond op Twitch de melding dat er een prime paket was voor Dauntless, die je via de code kon claimen. Dus voor iedereen die prime heeft.
Weet niet meer precies wat er in zat :P

• AfcaMark1990
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 26-05 14:04
DigitalError schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:24:
Ik kreeg gisteravond op Twitch de melding dat er een prime paket was voor Dauntless, die je via de code kon claimen. Dus voor iedereen die prime heeft.
Weet niet meer precies wat er in zat :P
https://playdauntless.com/news/dauntless-twitch-prime

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-06 22:41
Is er al een Tweakers guild? Ik lees er in ieder geval niets over in de Topicstart.
Het mooie van dit spel is dat het goed cross-platform werkt en er 100 mensen in 1 guild kunnen. Ik heb gisteren voor de gein een guild gemaakt genaamd "TweakersNL" met clantag "0GoT0".
Ik ben zelf level 22 geworden in ong. 2 weken tijd, vooral zwaarden en warpike gebruiker. (Huntpass level 30.) Heb meeste gear +7 nu. Daarnaast zitten er 3 andere leden in de guild van level 26, 22 en 21. We gebruiken meestal allemaal headset, maar gewoon typen kan uiteraard ook.
Dus nog plek voor 96 andere zou ik zeggen. ;-). Ik speel op de PS4-Pro btw.
PSN: LightTwi, en ook EpicAccount: LightTwi.
Dus stuur me een berichtje als je er bij wilt, lijkt me leuk. Het heeft volgens mij ook geen verdere voordelen om in een guild te zitten naast wat hunt-party maatjes zoeken. Zou wel leuk zijn als de guild kon sparen voor extra cores voor cells o.i.d.
Ik heb geleerd van het Division 2 topic (voor de evt. meelezende mods) waar soms wel eens onvrede was over een eventueel kick-beleid bij een tijdje niet online zijn, maar daar ben ik niet van, dus daar hoeft men zich geen zorgen over te maken. Een guild voor alle Tweakers, geen lvl eisen of andere kapsones. We helpen er elkaar wel door die behemoths heen. Vol is vol maar zo'n vaart zal het niet lopen verwacht ik. Hopelijk tot snel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Had deze game echt heeel lang niet gespeeld. gewoon sinds het officieel uit is sowieso nog niet. alleen in alpha en beta phases.

Wat is deze game veranderd zeg O_O vind het echt tof om te zien hoe het nu uitgewerkt is.
Jammer vind ik weer de season pass. Zag dat het nu seizoen 5 was. Hoe lang lopen die seizoenen door?

Voor zover ik weet is er geen tweakers guild. Dus prima, ik join wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Er staat bij de hunt pass ergens hoe lang het seizoen nog doorgaat. Deze loopt nog 33 dagen.

Ik heb er gewoon 5 euro tegenaan gezet om meer zooi te krijgen :) maar het is alleen maar cosmetisch.

Helaas kan ik nog niets met guilds dat zal wel unlocken als ik wat hoger level speel ofzo.

[Voor 62% gewijzigd door 4play op 07-06-2019 10:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AfcaMark1990
volgens mij zijn ze meestal 60 tot 50 dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rampie
  • Laatst online: 10-08 21:04
Ik kom er ook wel bij, kan alleen nog geen guild joinen volgens mij. Nog even door levelen. Ingame ben ik Rampie en speel via de computer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubenSaurus
Ik wist niet eens dat er guilds waren tot ik dat bericht hier zag, is dat gebonden aan een level? (Dat ik het daarom misschien niet gezien heb)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-06 22:41
Gisteren was een ene Ruben gejoined. Als jullie ook joinen hebben we al meteen een leuk clubje van 10 mensen. :*) Ik ben vrijwel elke avond online. Om antwoord te geven op de vragen. Dit seizoen duurt nog iets van 32-34 dagen ofzo. En voor zover ik weet zijn guilds joinen/createn niet gebonden aan levels en als het dat al is, is dat vrij snel dat je over die mogelijkheid beschikt.

• RubenSaurus
LightTwi schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:54:
Gisteren was een ene Ruben gejoined. Als jullie ook joinen hebben we al meteen een leuk clubje van 10 mensen. :*) Ik ben vrijwel elke avond online. Om antwoord te geven op de vragen. Dit seizoen duurt nog iets van 32-34 dagen ofzo. En voor zover ik weet zijn guilds joinen/createn niet gebonden aan levels en als het dat al is, is dat vrij snel dat je over die mogelijkheid beschikt.
Dat ben ik :+

• Rampie
  • Laatst online: 10-08 21:04
LightTwi schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:54:
Heb wel een invite gehad maar zie nergens waar ik kan accepten haha.

*edit* met O kan je guild maken en accepten !

[Voor 4% gewijzigd door Rampie op 08-06-2019 13:23]

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Zit er weer een beetje in na de alpha en speelt fijn hoor :) speelt ook gewoon lekker weg door eventjes als je weinig tijd hebt 1 a 2 huntjes te doen.

• w00tstok
Heb inmiddels er inmiddels veel verslavende uurtjes inzitten. Nu heb ik zelf geen ervaring met Monster Hunter, maar ik vermaak me zeer kostelijk met deze game. Gisteren een Umbral Behemoth neergehaald met een party, wat een rot beest was dat zeg. Desondanks, veel lol voor weinig geld!

• AfcaMark1990
w00tstok schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:00:
Heb inmiddels er inmiddels veel verslavende uurtjes inzitten. Nu heb ik zelf geen ervaring met Monster Hunter, maar ik vermaak me zeer kostelijk met deze game. Gisteren een Umbral Behemoth neergehaald met een party, wat een rot beest was dat zeg. Desondanks, veel lol voor weinig geld!
riftstalker? dat is inderdaad een k*t beest.

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik heb wat vriend request uitgezet :) zodat ik ook kan joinen bij de tweakers guild :) Berend Jan ben ik.

• w00tstok
Ruim een week verder, veel geleerd en opgezocht. Begon met de Sword, vrij snel geswitcht naar de Chain Blades omdat ik van mobiliteit houd en toch damage wilde doen. Toch weer geswitcht omdat ik stamina te kort kwam met de combo's van de CB's. Gebruik nu de Repeaters en bevalt me erg goed, mis nog wel wat toebehorende Cell's maar speelt veel lekkerder weg in mijn geval. Zodra ik eenmaal de repeaters gemaxed heb, kijk ik naar de andere wapens. Inmiddels vrijwel alle Heroic Threats vrirjgespeeld, dus upgraden gaat ook lekker door :9

• Kieft91
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 05-08 23:10
Zojuist begonnen en vindt dat er maar weinig uitgelegd wordt? Lijkt me wel een gaaf spel dus heb wat gecraft etc en ben nu lvl 3 denk ik 😁

Heb je een vriendschapsverzoek gestuurd @LightTwi !

Alle hulp/uitleg is welkom, ga vandaag wel even wat proberen in te lezen.

• w00tstok
Kieft91 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:54:
Zojuist begonnen en vindt dat er maar weinig uitgelegd wordt? Lijkt me wel een gaaf spel dus heb wat gecraft etc en ben nu lvl 3 denk ik 😁

Heb je een vriendschapsverzoek gestuurd @LightTwi !

Alle hulp/uitleg is welkom, ga vandaag wel even wat proberen in te lezen.
Wat ik je kan aanraden is aantal YouTube video's kijken van OhDough. Goeie guides, hoewel je wel wat terug moet gaan in de tijd voor wat basis guides. Belangrijkste wat ik je kan aanraden is probeer je te focussen op een wapen wat je bevalt, zodat je die kan levelen en zo beter moeilijkere trials aankan. Zelf de fout gemaakt om van alles wat te doen in het begin. Begon met Sword, toen Chain Blades en inmiddels alleen de Repeaters. Repeaters heb ik inmiddels bijna gemaxed en bevallen erg goed. Eventuele vragen kan je natuurlijk ook hier gooien :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 05-08 23:10
Ik heb inderdaad ook alles uitgeprobeerd, maar heb me de laatste tijd iets gefoccused op repeaters, chain blades en warpike! Maar blijft lastig spel, ga die guides is bekijken! Thnx @w00tstok

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:56
Sinds gister is deze game ook voor de switch te downloaden.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• Cergorach
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07-08 19:19
Ben gister begonnen met Dauntless en het is heel grappig dat ik als PC speler in teams zit met PS4 en Switch spelers... Maar als ik geen zin heb in spelen met anderen, kan ik ook alleen spelen. Wat ik ook erg fijn vind is dat ik makkelijk kan switchen naar een ander type speel stijl, complexer of simpeler. Erg fijn om even in de avond een paar potjes te spelen zonder een al te complexe verhaal lijn te hoeven volgen.

Ik vraag mij af hoe dit verhoud tot bv Monster Hunter? En zijn er andere PC games in dit genre/speelstijl?

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Tegenover monsterhunter houd het zich best goed. Denk vooral omdat het free to play is dat dat natuurlijk erg veel helpt. Ook komt er genoeg content elke keer bij wat ook weer gratis is. Natuurlijk verdienen ze het wel met battle passes enzo. En juist dat het cross platform heeft maakt het denk ik een stuk toegankelijker en sowieso de drukte op de servers als je met mensen samen wil spelen.

De art style vind ik ook echt iets hebben.

Ken persoonlijk niet veel andere games van dit Genre maar vraag me ook af of de markt daar wel naar is.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True