lan driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06 09:01
Mijn vraag
Ik heb een probleem, heb nieuwe pc gemaakt, windows geïnstalleerd en daarna de drivers.
Alles gaat goed tot aan de lan driver, die wil hij niet installeren, ik krijg telkens de volgende foutmelding:
"Cannot install drivers. No Intel(R) Adapters are present in this computer."
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe.

Relevante software en hardware die ik gebruik
B250M HDV moederbord - Asrock
Windows 10 pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nieuwste drivers geprobeerd,
compabiliteitsmode op windows 8 gezet
uitgevoerd als admin
Gekeken in de bios als lan aan stond.
Als ik een lan kabel in de poort steekt brandt het lichtje dus deze is volgens mij ok. Is nieuw moederbord dus zou moeten ok zijn. ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jjaann3 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:37:
Mijn vraag
Ik heb een probleem, heb nieuwe pc gemaakt, windows geïnstalleerd en daarna de drivers.
Alles gaat goed tot aan de lan driver, die wil hij niet installeren, ik krijg telkens de volgende foutmelding:
"Cannot install drivers. No Intel(R) Adapters are present in this computer."
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe.

Relevante software en hardware die ik gebruik
B250M HDV moederbord - Asrock
Windows 10 pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nieuwste drivers geprobeerd,
compabiliteitsmode op windows 8 gezet
uitgevoerd als admin
Gekeken in de bios als lan aan stond.
Als ik een lan kabel in de poort steekt brandt het lichtje dus deze is volgens mij ok. Is nieuw moederbord dus zou moeten ok zijn. ;)
Heb je de nieuwste Iso gepakt voor de installatie?

Kan mij haast niet voorstellen dat Win 10 de drivers niet al standaard meepakt tijdens install.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:54
Klik eens of Windows de Intel Lan zie in de hardware lijst?
Wintoets+X, dan apparaatbeheer.

[ Voor 21% gewijzigd door apollo13 op 23-08-2017 19:41 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
apollo13 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:40:
Klik eens of Windows de Intel Lan zie in de hardware lijst?
Wintoets+X, dan apparaatbeheer.
Staat er niet tussen.
Wel staat er nog 1 onbekend apparaat tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat voor apparaat is dat onbekende apparaat? (PCI ID uit de hardware details pagina halen)

Waarschijnlijk heb je niet de juiste volgorde aangehouden waar door Windows niet weet wat er moet gebeuren:

- Eerst chipset
- Daarna Management Engine
- Daarna Netwerkkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
johnkeates schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:05:
Wat voor apparaat is dat onbekende apparaat? (PCI ID uit de hardware details pagina halen)

Waarschijnlijk heb je niet de juiste volgorde aangehouden waar door Windows niet weet wat er moet gebeuren:

- Eerst chipset
- Daarna Management Engine
- Daarna Netwerkkaart
Deze is inderdaad de Lan poort
Weet je hoe ik dit alsnog kan oplossen? Gewoon stuurprogramma installeren of zal dit niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jjaann3 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:09:
[...]

Deze is inderdaad de Lan poort
Weet je hoe ik dit alsnog kan oplossen? Gewoon stuurprogramma installeren of zal dit niet lukken?
driver = stuurprogramma

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
Inderdaad, heb nog eens windows opnieuw geïnstalleerd en drivers in de juiste volgorde maar zelfde probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jjaann3 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:25:
[...]

Inderdaad, heb nog eens windows opnieuw geïnstalleerd en drivers in de juiste volgorde maar zelfde probleem...
Heb je mijn eerdere advies gevolgd en de nieuwste iso gepakt?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Win 10 is langer op de markt dan jouw mobo. Als jij oude builds installeert hebben deze logischerwijs nog geen drivers omdat het betreffende mobo destijds simpelweg nog niet op de markt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dus deze : https://downloadcenter.in...Windows-10-?product=82186 heb je gedownload en proberen te installeren?

Heel stom misschien maar staat hij wel aan in je BIOS?

[ Voor 15% gewijzigd door Frostbite op 23-08-2017 22:29 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vtsalf
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 11:11
Even zeer omslachtig, maar deze stappen gaan je waarschijnlijk wel helpen. Zoals je zelf al riep, de drivers van Intel zeggen dat er geen Intel NIC in je machine zit. Zit er daadwerkelijk een Intel NIC in je systeem? Ga weer naar Device Manager, open de properties van het Unknown Device en zoek even de hardware ID's op. Er zal zoiets staan als VEN_ID=xxxx&DEV_ID=xxxx. Als het inderdaad een Intel device is, dan is het VEN_ID (Vendor ID) 8086. Als hier iets anders staat, is het waarschijnlijk een andere NIC. Vul de VEN_ID even in op de volgende site: http://pcidatabase.com/. Vaak is het Vendor ID al voldoende om te weten waar je je drivers vandaan moet halen. Wil je het zeker weten welke kaart je hebt, kun je in de lijst die je hebt gekregen ook nog even zoeken op het DEV_ID. Daar staat (vaak) precies welke kaart je hebt en soms ook nog een link naar de drivers. Maar als je de leverancier weet, dan kun je al snel een generieke driver downloaden die je kunt installeren.

In de tussentijd heb ik wel even de specs van je mobo opgezocht en er zou een Intel NIC op moeten zitten. Windows detecteert in ieder geval het device (lijkt het iig). AsRock geeft voor Win10 iig deze link naar de drivers: ftp://europe.asrock.com/D.../LAN/Intel_Lan(v21.1).zip Het is wel een 300+MB download, wat ik nogal groot vind voor een NIC driver, maar alas. Download daar trouwens ook gelijk even de courante INF drivers voor je chipset. Die doen ook wonderen met valideren en herkennen van Unknown Devies etc.

Bronsite: http://www.asrock.com/mb/Intel/B250M-HDV/index.asp#osW1064

[ Voor 23% gewijzigd door vtsalf op 23-08-2017 23:49 ]

• jjaann3
merci voor jullie antwoorden, zal strax eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jjaann3 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:23:
merci voor jullie antwoorden, zal strax eens proberen!
En... Wat zijn de resultaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjaann3
Switchie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:54:
[...]

En... Wat zijn de resultaten?
Met de nieuwste iso is het inderdaad gelukt. Wou eerst niet installeren maar na het loskoppelen van de dvd driver is alles gelukt. Bedankt voor uw hulp!
Pagina: 1