Google Chrome crasht na overclock.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsTheSebbe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 22:49
Ik heb gisteravond geprobeerd om mijn i5-3570k voor de eerste keer te overclocken op een Asrock Z77 Extreme4 bord. Het lukte uiteindelijk om hem op 4.4Ghz te laten lopen op 1.280V. Hij is 4 uur Realbench en een uur prime95 doorgekomen zonder errors en zonder dat de temperaturen boven de 70 kwamen (meestal rond de 55-65).

Nu dacht ik dat de overclock wel redelijk stabiel was na die stresstests, maar nu bij gebruik merk ik dat chrome begint te haperen. Om de zoveel tijd geeft deze het welbekende 'Aw, snap' scherm en ook vallen sommige extensies opeens uit.

Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik las toevallig net iemand op Twitter die hetzelfde had na de update naar 60. Misschien ligt het aan Chrome dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het zou kunnen dat na je overclock je GPU wat minder stabiel geworden is (PCI-E bus OC gedaan?).
Chrome hangt ook wat aan je GPU, en is soms best gevoelig voor issues met de GPU.
Zou je kunnen testen door sowieso even je drivers up to date te brengen, en wat GPU stresstestjes te doen (Furmark ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsTheSebbe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 22:49
418O2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:26:
Ik las toevallig net iemand op Twitter die hetzelfde had na de update naar 60. Misschien ligt het aan Chrome dus.
Net de OC teruggezet en nu heb ik er geen last meer van, zal dus aan de OC liggen.
Madshark schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:29:
Het zou kunnen dat na je overclock je GPU wat minder stabiel geworden is (PCI-E bus OC gedaan?).
Chrome hangt ook wat aan je GPU, en is soms best gevoelig voor issues met de GPU.
Zou je kunnen testen door sowieso even je drivers up to date te brengen, en wat GPU stresstestjes te doen (Furmark ed.)
Goed idee, ga ik straks eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Gewoon een slecht geteste oc... 8u prime small fft v27.7..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'