Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

asus vivobook of xiaomi notebook air 2

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Vraag

• Schumpie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 21:59
Ben op zoek naar een laptop die ik mee kan nemen tijdens het backpacken. Wil hier graag mijn foto's en video's op bewerken en eventueel opslaan.

zit te twijfelen tussen deze 2 opties:

pricewatch: Asus VivoBook R301UA-R4129T

http://www.xiaomidevice.c...book-air-2-8gb-256gb.html

Dit omdat ik altijd een liefhebber ben geweest van Asus ondanks dat de specs minder goed zijn dan die van Xiaomi. Daarnaast vraag ik me af hoe snel Xiaomi mij die laptop kan leveren aangezien ik over 4 weken vertrek. Ook zie ik dat Xiaomi chineese windows erop zet betekent dit dat ik dan de nederlandse windows er zelf op moet zetten en daar dus extra voor moet betalen? En tot slot Hoe betrouwbaar is Xiaomi en heeft het net zo`n lange levensduur als de asus?

Iemand toevallig ervaring met de xiaomi notebook air 2?

Hopelijk kunnen jullie mij nog wat advies geven.

Alvast bedankt!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Schumpie op 23-08-2017 18:44 ]

Alle reacties

• Heathcliff456
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-12-2020
Ik heb geen ervaring met deze notebooks maar met wat licht opzoekwerk en wat basiskennis denk ik dat je beter voor de duurdere Xiaomi gaat.

De Asus is perfect geschikt voor fotobewerking enzo maar omdat je spreekt over videobewerking zou ik toch voor de Xiaomi gaan. Voor videobewerking wordt aangeraden een CPU te gebruiken van minstens i7, de i5 werkt wel nog steeds maar dan krijg je wel wat haperingen en dat is soms echt niet leuk tijdens het bewerken.

Ook wordt aangeraden om een dedicated videocard te gebruiken bij het bewerken van video's. De Asus heeft een shared graphic memory wat ook voor storingen kan zorgen.

De keuze hangt vooral af van hoe intensief je het wil gebruiken, ben je van plan hoge kwaliteit video's te maken via belastende programma's op de laptop of ben je eerder van plan kleine video's die je met je gsm of videocamera gemaakt hebt in een kleine collage te zetten?

Over levertijden kan ik helaas niks zeggen en ik denk dat Windows altijd in een standaarpakket geleverd wordt en dat je dus de taal zelf in het begin nog gerust op Engels of Nederlands ofzo kan zetten.

Hopelijk heeft dit wat inzicht in de zaak geworpen :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica