Geachte Tweakers!
Al een tijd zit ik te denken om mijn PC te upgraden. Inmiddels is my systeem redelijk verouderd en ik wil bij blijven. Mijn Video Kaart is het meest recente stuk hardware vandaar dat ik die nu NIET direct wil mee upgraden mede door spreiding van kosten. (maybe)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik speel Vooral Gamen: PUBG, Leauge of Legends, BF1, alle nieuwe torrents
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is erg afhankelijk van het advies en de efficiëntie van de investering gezien duurzaamheid.
Tussen: tussen 500/800 de 800 is inclusief GPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja mijn SSD, HDD, Case, (Voeding?) Mijn Huidige specs komen later.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval:
Proccesor: i5 / i7
Moederboord
Ram 16G,
Eventueel GPU,
Voeding ( indien deze vervangen moet worden)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb jaren AMD gehad, maar wil nu toch echt de overstap gaan maken naar Intel, het is iets duurder maar wel betere prestaties vooral met early acces games etc.
Video kaart liefst ook Nvidea, tenzij je zegt NEE voor dat geld MOET je echt deze kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil wel klaar zijn, en niet over 2 jaar alweer zodanig achterlopen dat ik weer moet upgraden, maar dat zal met dit budget niet nodig zijn.
Ga je overklokken?
Niet van plan
[b]Mijn eigen specs[b]
*CPU - AMD Phenom(tm) II X6 1100T Processor @ 3306.3 MHz
*GPU - AMD Radeon MSI R9 270X
*Mobo - AsRock 870 Extreme 3
*Ram - 8GB DDR3 - 2003.8Mhz
*Power - Cooler Master 600W Silent Pro
*Memory - Samsung 500GB SSD / Seagate Baracuda Black 1,5 TB
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn eerste grote twijfel is het volgende, ik ben niet van plan te overclocken
maar de i7 7700K komt toch met redelijk meer clock snelheid dan de i7 7700 en het eerste is maar een paar 10tjes duurder. Is het dan alsnog niet de moeite waard, of toch beter de 7700 kopen?
Daarnaast ik wil eigenlijk wel een GPU erbij een GTX 1060 tussen 280/300 leek mij een goede middenweg.
Daarnaast de prijzen van de 1060 verschillen erg zelfs waarin zit het verschil? (afgezien van het geheugen ofc) want de kloksnelheden lijken ook overeen te komen.
Om dit te realiseren dacht ik neem ik een i5 in plaats van i7. is dit een realistische concessie of is dat sonde op lange termijn? dan toch beter een maand alter de GPU kopen?
Wat is een geschikt moederboord voor de geadviseerde processor? ik ga NIET overlokken.
Tot slot, kan mijn voeding nog. Of moet deze ook vervangen worden, zo ja welke?
Ben ik een extra koeler nodig, of kan ook deze stock zijn gezien ik niet overclock.
Ik hoop op een spoedige reactie, ik verwacht binnen 5 dagen alles te bestellen, afhankelijk van de prijs daling/stijging.
Hartelijk dank voor het nemen van de tijd dit te lezen.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Groetjes
Max Niewold.
Al een tijd zit ik te denken om mijn PC te upgraden. Inmiddels is my systeem redelijk verouderd en ik wil bij blijven. Mijn Video Kaart is het meest recente stuk hardware vandaar dat ik die nu NIET direct wil mee upgraden mede door spreiding van kosten. (maybe)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik speel Vooral Gamen: PUBG, Leauge of Legends, BF1, alle nieuwe torrents
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is erg afhankelijk van het advies en de efficiëntie van de investering gezien duurzaamheid.
Tussen: tussen 500/800 de 800 is inclusief GPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja mijn SSD, HDD, Case, (Voeding?) Mijn Huidige specs komen later.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval:
Proccesor: i5 / i7
Moederboord
Ram 16G,
Eventueel GPU,
Voeding ( indien deze vervangen moet worden)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb jaren AMD gehad, maar wil nu toch echt de overstap gaan maken naar Intel, het is iets duurder maar wel betere prestaties vooral met early acces games etc.
Video kaart liefst ook Nvidea, tenzij je zegt NEE voor dat geld MOET je echt deze kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil wel klaar zijn, en niet over 2 jaar alweer zodanig achterlopen dat ik weer moet upgraden, maar dat zal met dit budget niet nodig zijn.
Ga je overklokken?
Niet van plan
[b]Mijn eigen specs[b]
*CPU - AMD Phenom(tm) II X6 1100T Processor @ 3306.3 MHz
*GPU - AMD Radeon MSI R9 270X
*Mobo - AsRock 870 Extreme 3
*Ram - 8GB DDR3 - 2003.8Mhz
*Power - Cooler Master 600W Silent Pro
*Memory - Samsung 500GB SSD / Seagate Baracuda Black 1,5 TB
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn eerste grote twijfel is het volgende, ik ben niet van plan te overclocken
maar de i7 7700K komt toch met redelijk meer clock snelheid dan de i7 7700 en het eerste is maar een paar 10tjes duurder. Is het dan alsnog niet de moeite waard, of toch beter de 7700 kopen?
Daarnaast ik wil eigenlijk wel een GPU erbij een GTX 1060 tussen 280/300 leek mij een goede middenweg.
Daarnaast de prijzen van de 1060 verschillen erg zelfs waarin zit het verschil? (afgezien van het geheugen ofc) want de kloksnelheden lijken ook overeen te komen.
Om dit te realiseren dacht ik neem ik een i5 in plaats van i7. is dit een realistische concessie of is dat sonde op lange termijn? dan toch beter een maand alter de GPU kopen?
Wat is een geschikt moederboord voor de geadviseerde processor? ik ga NIET overlokken.
Tot slot, kan mijn voeding nog. Of moet deze ook vervangen worden, zo ja welke?
Ben ik een extra koeler nodig, of kan ook deze stock zijn gezien ik niet overclock.
Ik hoop op een spoedige reactie, ik verwacht binnen 5 dagen alles te bestellen, afhankelijk van de prijs daling/stijging.
Hartelijk dank voor het nemen van de tijd dit te lezen.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Groetjes
Max Niewold.