Mijn 5 jaar oude Dell Vostro 3360 13" notebook die nog perfect werkte voor mijn gebruik, is jammer genoeg vorig weekend nat geworden in een hevige regenbui. Resultaat geen leven meer in te krijgen en voor mijn werk heb ik echt wel een laptop nodig. Daarom ben ik met spoed op zoek naar een nieuw toestel.
Ik zoek een basis tot mainstream laptop tussen de 600 en 1000 euro. Vooral mobiliteit is heel belangrijk voor mij daar ik mij veel met het OV en fiets verplaats. Formaat en gewicht zijn doorslaggevende factoren: liefst 13 tot max 14", met max gewicht van 1.8 kg. Behalve office, internet en af en toe een adobe programma zijn er geen echte zware behoeften zoals gaming of videobewerking.
In eerste plaats keek ik opnieuw naar een Dell Vostro daar ik wel tevreden was over de duurzaamheid en support van het toestel. Ik kan echter heel weinig terugvinden over het nieuwe model (Dell Vostro 14" 5468 - 70RW8). Wat ik echter wel zeer handig vond was dat ik er naast de SSD ook nog een 2.5" HDD kan in plaatsen. Verder leek mij de specs, formaat en gewicht ideaal.
1 Review sprak over een niet zo'n goed scherm in de 15" variant. Mijn oude Vostro had ook al niet zo'n goed scherm en dat is de reden waarom ik opnieuw twijfel. Zijn er goede alternatieven? Betere laptops die ik over het hoofd zie? De BBG laptops zijn al bijna niet meer te vinden of ik kan geen informatie terugvinden of ik er een 2.5" HDD kan bij plaatsen.
Laptop zoeken is moeilijker dan dat ik dacht met al die verschillende modellen per reeks. Keek reeds ook naar de Lenovo maar las daar dan weer slechte zaken over kwaliteit en service. Doordat ik voor mijn werk echt wel een laptop nodig heb, is mijn tijd beperkt en vraag ik daarom hier bijkomende hulp.
Alvast bedankt.
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral office programma's
Wat internetten
af en toe een adobe programma (grafisch)
Wat is je budget?
Zou graag rond de 800 euro uitgeven, maar laten we zeggen tussen de 600 en maximaal 1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks pendelen met OV en fiets. Ook op werk vaak verplaatsen met fiets.
13 tot max 14" is ideaal, gewicht maximaal 1.8 kg (minder graag).
Bouwkwaliteit is ook belangrijk, zal veel op verplaatsing zijn en dus afzien.
Accuduur is natuurlijk hierin ook belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell Vostro 13 5468 - 70RW8 (Daar ik tevreden was over mijn Dell Vostro 3360)
Keek ook naar enkele Lenovo's maar na lezen van comments over bouw en service kwaliteit afgehaakt)
Om een of andere reden zie ik een Medion niet zitten en HP heb ik slechte ervaringen mee kwa driver support.
8 GB geheugen lijkt me leuk (4 als het niet anders kan)
SSD + HDD lijkt mij ook leuk (HDD kan ik zelf bij steken indien nodig en als het kan)
Sta open voor alle alternatieven, daarom ben ik hier
Overwegingen:
Dell Vostro 13 5468 - 70RW8 --> Scherm kwaliteit onzeker / AZERTY
Asus Zenbook ux410ua-gv028t --> Geen Ethernet poort (maar bestaan oplossingen voor) / QWERTY
Asus Zenbook ux410ua-gv028t-be --> Geen Ethernet poort (maar bestaan oplossingen voor) / AZERTY
Asus ZenBook ux410ua-gv010t (-be) --> niet meer te vinden
Ik zoek een basis tot mainstream laptop tussen de 600 en 1000 euro. Vooral mobiliteit is heel belangrijk voor mij daar ik mij veel met het OV en fiets verplaats. Formaat en gewicht zijn doorslaggevende factoren: liefst 13 tot max 14", met max gewicht van 1.8 kg. Behalve office, internet en af en toe een adobe programma zijn er geen echte zware behoeften zoals gaming of videobewerking.
In eerste plaats keek ik opnieuw naar een Dell Vostro daar ik wel tevreden was over de duurzaamheid en support van het toestel. Ik kan echter heel weinig terugvinden over het nieuwe model (Dell Vostro 14" 5468 - 70RW8). Wat ik echter wel zeer handig vond was dat ik er naast de SSD ook nog een 2.5" HDD kan in plaatsen. Verder leek mij de specs, formaat en gewicht ideaal.
1 Review sprak over een niet zo'n goed scherm in de 15" variant. Mijn oude Vostro had ook al niet zo'n goed scherm en dat is de reden waarom ik opnieuw twijfel. Zijn er goede alternatieven? Betere laptops die ik over het hoofd zie? De BBG laptops zijn al bijna niet meer te vinden of ik kan geen informatie terugvinden of ik er een 2.5" HDD kan bij plaatsen.
Laptop zoeken is moeilijker dan dat ik dacht met al die verschillende modellen per reeks. Keek reeds ook naar de Lenovo maar las daar dan weer slechte zaken over kwaliteit en service. Doordat ik voor mijn werk echt wel een laptop nodig heb, is mijn tijd beperkt en vraag ik daarom hier bijkomende hulp.
Alvast bedankt.
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral office programma's
Wat internetten
af en toe een adobe programma (grafisch)
Wat is je budget?
Zou graag rond de 800 euro uitgeven, maar laten we zeggen tussen de 600 en maximaal 1000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks pendelen met OV en fiets. Ook op werk vaak verplaatsen met fiets.
13 tot max 14" is ideaal, gewicht maximaal 1.8 kg (minder graag).
Bouwkwaliteit is ook belangrijk, zal veel op verplaatsing zijn en dus afzien.
Accuduur is natuurlijk hierin ook belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell Vostro 13 5468 - 70RW8 (Daar ik tevreden was over mijn Dell Vostro 3360)
Keek ook naar enkele Lenovo's maar na lezen van comments over bouw en service kwaliteit afgehaakt)
Om een of andere reden zie ik een Medion niet zitten en HP heb ik slechte ervaringen mee kwa driver support.
8 GB geheugen lijkt me leuk (4 als het niet anders kan)
SSD + HDD lijkt mij ook leuk (HDD kan ik zelf bij steken indien nodig en als het kan)
Sta open voor alle alternatieven, daarom ben ik hier
Overwegingen:
Dell Vostro 13 5468 - 70RW8 --> Scherm kwaliteit onzeker / AZERTY
Asus Zenbook ux410ua-gv028t --> Geen Ethernet poort (maar bestaan oplossingen voor) / QWERTY
Asus Zenbook ux410ua-gv028t-be --> Geen Ethernet poort (maar bestaan oplossingen voor) / AZERTY
Asus ZenBook ux410ua-gv010t (-be) --> niet meer te vinden
[ Voor 7% gewijzigd door Marsmillo op 24-08-2017 04:23 ]