Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Keystones of krimpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Wegens slecht wifi bereik boven heb ik ethernet kabels gekocht. Nu passen de rj45 connectoren niet door de leidingen. Ik kan dus alleen de kabel zelf trekken. Is het beter om met keystones te werken aangezien ik geen krimptang heb, of toch een krimptang aanschaffen? Ik wil natuurlijk snelheidsverlies voorkomen.

Zodra ik meer tijd heb zal ik natuurlijk wat rj45 wandcontactdoosjes en een patch paneeltje installeren maar voor nu ben ik op zoek naar een tijdelijke simpele oplossing.

Alvast dank!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:58

g0tanks

Moderator CSA
In wandcontactdoosjes zitten ook gewoon keystones en ik kan me niet voorstellen dat ze significant snelheidsverlies veroorzaken, tenzij ze echt heel slecht gemaakt zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

soepel (stranded) of stug?

Soepele kabels kunnen slecht tegen trekkrachten; die moet je dus niet door een buis gaan trekken, want dan gaan ze kapot. Door een buis trek je stugge kabel

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• tozzke
  • Laatst online: 04:41

tozzke

aka tozzert

Brahiewahiewa schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:17:
[...]

soepel (stranded) of stug?

Soepele kabels kunnen slecht tegen trekkrachten; die moet je dus niet door een buis gaan trekken, want dan gaan ze kapot. Door een buis trek je stugge kabel
^^ en op stugge kabels krimp/knijp je doorgaans weer geen RJ45 connectoren... dus je hebt je antwoord ;)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Ga gelijk voor wand-contactdoosjes en een patch paneeltje. Het zijn de (extra) kosten niet en dan heb je de spullen maar 1x in je handen. Neem stugge kabel voor door de muur (wel koper, geen CCA!) en bestel er een LSA-punch-tool bij mocht je deze niet hebben.

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
tozzke schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:35:
[...]

^^ en op stugge kabels krimp/knijp je doorgaans weer geen RJ45 connectoren... dus je hebt je antwoord ;)
Bedoe je met stugge kabel simpelweg een kabel met solide kernen?

Daar kun je prima een RJ45 op knippen hoor... gebeurd zo veel. Sterker nog, het is veel makkelijker dan een kabel met samengestelde kernen.

@Verwijderd
Ik zou keystones nemen. Als je later toch een patchpaneel en wcd's gaat gebruiken.... Ook zonde om voor een tijdelijke oplossing een krimptang te kopen(goedkoop=duurkoop, dus meteen een flinke investering) is ook een beetje onzin. Hoewel, een goede krimptang is voor een tweaker geen overbodige luxe...

• tozzke
  • Laatst online: 04:41

tozzke

aka tozzert

Qlimaxxx schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:48:
[...]

Bedoe je met stugge kabel simpelweg een kabel met solide kernen?

Daar kun je prima een RJ45 op knippen hoor... gebeurd zo veel. Sterker nog, het is veel makkelijker dan een kabel met samengestelde kernen.

[...]
Dat bedoel ik idd met stugge kabel en ja, ik weet dat er verschil is tussen connectoren voor massieve en voor soepele kern :)
Dus ja, het kan en het zal ook werken maar het is officieel niet de manier ;)
Met kabels die je rechtstreeks in apparaten steekt, ben je over het algemeen beter af met soepele kern (patchkabels zijn niet voor niets soepel). De connectoren voor massieve kern (en de kabel for that matter) vinden veel beweging vaak niet zo fijn.

zie ook mijn 'doorgaans' ;)
Pagina: 1