Ik ben bezig op kantoor met een bepaald project waar we willen instellen dat als een medewerker een e-mail krijgt dat deze op zijn persoonlijke adres een e-mail ontvangt met een simpele "You've got mail".
Voorbeeld:
Random@email.com stuurt e-mail naar Medewerker1@bedrijf.nl.
E-mail server ziet een nieuwe mail binnenkomen en stuurt een e-mail naar Medewerker1@gmail.com (zijn eigen persoonlijke adres) dat die eeen nieuwe e-mail heeft.
Software die gebruikt is:
Outlook 2016
Exchange Server 2010
Wij hebben het volgende opgezet via outlook rules:

De mail template is als volgt:

Wat er nu echter gebeurd is dat degene in het aanveld de e-mail ontvangt (Mits deze is opgenomen in je contact lijst), en ook de sender. Dit is geen vreemde reactie aangezien de rule is dat er een server reply komt.
Ik heb hierna geprobeerd om op de exchange server te werken met transport rules via een manual die ik online vond (Ik weet niet zeker of ik er naartoe mag linken) die aangeeft dat je de volgende optie moet gebruiken:
Is er iemand die weer of hier omheen te werken is? Let op: De content van de mail mag NIET meegestuurd worden, dus een simpele foward bereikt niet wat te willen. We willen een simpel bericht dat er een nieuwe mail is.
Voorbeeld:
Random@email.com stuurt e-mail naar Medewerker1@bedrijf.nl.
E-mail server ziet een nieuwe mail binnenkomen en stuurt een e-mail naar Medewerker1@gmail.com (zijn eigen persoonlijke adres) dat die eeen nieuwe e-mail heeft.
Software die gebruikt is:
Outlook 2016
Exchange Server 2010
Wij hebben het volgende opgezet via outlook rules:

De mail template is als volgt:

Wat er nu echter gebeurd is dat degene in het aanveld de e-mail ontvangt (Mits deze is opgenomen in je contact lijst), en ook de sender. Dit is geen vreemde reactie aangezien de rule is dat er een server reply komt.
Ik heb hierna geprobeerd om op de exchange server te werken met transport rules via een manual die ik online vond (Ik weet niet zeker of ik er naartoe mag linken) die aangeeft dat je de volgende optie moet gebruiken:
Deze optie is niet beschikbaar bij ons op de Exchange server.On the Actions screen in the top box select log an event with message then in the bottom screen click the message link and enter the message you will have created in the detail screen of the event viewer.
Is er iemand die weer of hier omheen te werken is? Let op: De content van de mail mag NIET meegestuurd worden, dus een simpele foward bereikt niet wat te willen. We willen een simpel bericht dat er een nieuwe mail is.