Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TL_Design
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11-2021
Hoi allen,

Ik heb in Excel opgebouwd met alle dagen van het jaar met een week resultaat, dit ziet er zo uit:

http://prntscr.com/gc21g0

Nu wil ik graag de de resultaten van alleen de weekkolom op een weekoverzicht in een ander tabblad plaatsen. Ik gebruik daarvoor =(verwijzing naar weekcel) maar kan dit niet lekker doortrekken en moet het dan per week gaan aanklikken. Kan vast sneller!

Zou je iets kunnen doen als =Blad1!A7 plus 7 cellen naar rechts ...en dat dan wel kunnen doortrekken?

Ik gebruik Microsoft Office 365 (v1707)

[ Voor 3% gewijzigd door TL_Design op 23-08-2017 14:45 ]

"What we play is life" - Louis Armstrong

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

TL_Design schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:44:
Hoi allen,

Ik heb in Excel opgebouwd met alle dagen van het jaar met een week resultaat, dit ziet er zo uit:

http://prntscr.com/gc21g0

Nu wil ik graag de de resultaten van alleen de weekkolom op een weekoverzicht in een ander tabblad plaatsen. Ik gebruik daarvoor =(verwijzing naar weekcel) maar kan dit niet lekker doortrekken en moet het dan per week gaan aanklikken. Kan vast sneller!

Zou je iets kunnen doen als =Blad1!A7 plus 7 cellen naar rechts ...en dat dan wel kunnen doortrekken?

Ik gebruik Microsoft Office 365 (v1707)
Wees creatief....
Als elke 7e cel een weeknummer betreft knal je b.v. de tafel van 7 in je formule

Maak een rijtje 1 / 52 in a1 / 52 en ga verticaal/horizontaal zoeken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TL_Design
Klinkt goed!
Hoe zou die formule er dan uitzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:26

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Excel heeft meer mogelijkheden dan je zal denken :)

Je zou bijvoorbeeld met een IF statement kunnen kijken of het een week column is.

Met een '$' kan je ook veel waardes vastzetten zodat je deze makkelijk kan herbruiken. (info)

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TL_Design
Super, dank voor de snelle reacties!
Ik ga aan de slag en laat even weten of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gewoon op je tweede tabblad de lijst weeknummers aanmaken (exact dezelfde celinhoud als op je andere tabblad) en daarna middels horizontale lookup de waardes erbij zoeken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mooi? Nee! Netjes? Nee! Werkt het? Ja :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v1kIW3P4AkZvgzgSvtOcianE/full.png

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:11:
Mooi? Nee! Netjes? Nee! Werkt het? Ja :p

[afbeelding]
Waarom zo ingewikkeld, met hetzelfde gemak maak je in de tweede tab (jouw kolom A) toch gewoon een lijstje "week 1" "week2" etc. aan, zodat je een simpele h-lookup kan doen, zonder trucen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Orion84 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Waarom zo ingewikkeld, met hetzelfde gemak maak je in de tweede tab (jouw kolom A) toch gewoon een lijstje "week 1" "week2" etc. aan, zodat je een simpele h-lookup kan doen, zonder trucen?
Ik gun @TL_Design de eer en voldoening om hier zelf achter te komen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Klinkt alsof een OFFSET handig is
[code]
=OFFSET(Blad1!$A$7,7,0)
[code]
Eerste argument is de startpositie, tweede argument geeft aan hoeveel cellen je naar rechts wil, derde argument geeft aan hoeveel je naar beneden wil.

When life gives you lemons, start a battery factory

Pagina: 1