Toon posts:

Computers zien elkaar niet in netwerk omgeving.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Sinds ik win 2000 op de client heb geinstalleerd zien de computers elkaar niet bij netwerk omgeving. Op de server draait win 98. Als ik uitvoeren doe op de comp met win 98 en //(computernaam) intik vraagt die om een wachtwoord maar geen enkel wachtwoord is goed :( Ik heb op de client al de zelfde User toegevoegd die ook op de computer staat met win98. IK weet alleen niet het wachtwoord van de comp met win 98 |:(

Weet iemand een oplossing?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 19:23 schreef AA het volgende:
Weet iemand een oplossing?
Jazeker *D

Lees de FAQ en herformuleer je vraag zodanig dat we je misschien wél kunnen helpen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zondag 08 juli 2001 19:27 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Jazeker *D

Lees de FAQ en herformuleer je vraag zodanig dat we je misschien wél kunnen helpen.
*D

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
OKe de pc met win98 kan inloggen op de comp met win2000. Maar ik kan niet met win2000 inloggen op de computer van win98 en heb alles gedaan wat er stond in de FAQ

• Roelant
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 19:36 schreef GaMeOvEr het volgende:
*D
Grinzzzz en nu mag ik foei zeggen he?
Wat zijn onzin-replies ? Replies die los staan van het onderwerp waar het over gaat, of het meermaals roepen "hier ben ik het mee eens" of iets van dien aard. (Alleen maar een smilie posten, of een los woord)
Maarja, da's weer flamen dan zeker ;) om de mod op zijn plek te wijzen :D alhoewel het zo verleidelijk is >:)

• Roelant
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 20:05 schreef AA het volgende:
OKe de pc met win98 kan inloggen op de comp met win2000. Maar ik kan niet met win2000 inloggen op de computer van win98 en heb alles gedaan wat er stond in de FAQ
Bijna alles want je hebt nog steeds geen duidelijke vraag gesteld. Wat bedoel je met de pc kan niet inloggen op de andere?

En je hebt nog steeds niet verteld of de PC's elkaar bijvoorbeeld wel kunnen pingen?

Verwijderd

Topicstarter
opeens werkt het wel vaag.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Firewall uitgezet zeker?

Verwijderd

Hmm.

Gelet op UNC (universal naming convention) is het

\\computernaam
of
\\computernaan\sharenaam :7

Als het opeens WEL werkt dan heb je waarschijnlijk wel lopen puzzelen en veranderen. Misschien bestands- en printerdeling aangezet?

zelfde werkgroep of domeinnaam ?

Als we de vraag duidelijk hadden gekregen, dan hadden we dit voor kunnen stellen. Jammer dat je niet weet wat je gedaan hebt. Dan hebben al die mensen die *search* gebruiken er ook wat aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had de firewall uitgezet.

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 19:23 schreef AA het volgende:
hey,

Op de server draait win 98.
:?
Ikke niet snap, een server op een windows 98 machine????
Dan heb je een peer to peer netwerkje en dus geen server-based.
Of staat op die andere bak 2000 server???
Nou zoals de Neogater al verteld heeft formuleer je vraag beter!
Dan kunnen wij je helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry had het verkeerd gezegd. Is Peer to Peer
Pagina: 1