Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp bij afronden bestelling PC! Geen idee of alles klopt..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen, graag wil ik jullie advies over dit systeem wat ik wil gaan bestellen. Ik heb mij denk ik redelijk tot goed ingelezen en hierdoor ben ik tot deze build gekomen. Weet iemand of Azerty bij de assemblage ook de DDR4 ram naar 3200 zet i.p.v. de standaard 2133?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen, gamen en gamen :) Het komt bij mij wel redelijk specifiek als het gaat om het type games waarvoor ik dit systeem aanschaf. Warhammer total war 2 en Middle earth Shadow of War zijn voor mij hele belangrijke titels en dan voornamelijk de 1e omdat ik van heel veel units op mijn scherm hou! 1440p wordt voor mij de resolutie om in te spelen omdat ik 4k gewoonweg nog te demanding vindt.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?

Inclusief Assemblage en windows 10 is het uiterste maximum 2250 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik wil een heel nieuw systeem. Belangrijkste voor de games die ik noem zijn denk ik de processor de videokaart en het werkgeheugen. Ik twijfel enorm tussen de 1080 ti en de 1080 GTX i.c.m. een ryzen 1600 maar in dat geval moet ik overklokken maar daar kom ik later op.... en een ryzen 1600X (= duurder ivm extra koeler kosten en zelfs zonder koeler zo'n 30 euro duurder als de ryzen 1600) Ook heb ik nog gedacht aan de 1700(X) voor de toekomst i.v.m. meer cores dus mogelijk over 1 a 2 jaar betere prestaties in games dan de 1600? Helaas is VEGA niet wat ik ervan verwacht had vandaar dat ik nu voor een 1080 of 1080 ti wil gaan.

Laatste belangrijke onderwerp is het beeldscherm. Ik heb maanden lopen zoeken en ik denk dat het de Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 gaat worden. Hoe zit het echter met Freesync en NVIDIA? ik heb iets gelezen over adaptive sync in nvidia videokaarten? Heb ik dan geen freesync meer nodig? ik snap het niet lol |:(

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Niet echt al ga ik liever wel voor merken die een zo goed mogelijke prijs/kwaliteit verhouding hebben zeker op apparatuur zoals voeding, ram geheugen, ssd, en hdd al heb ik geen idee of mijn lijst dan klopt met deze statement 8)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)

1440P gamen voor minimaal de aankomende 3,5 - 4 jaar waarna ik graag alleen mijn videokaart vervang en dan weer 2,5 - 3 jaar mee kan. Dat is zo'n beetje het doel :*) Aangezien ik voor een IPS scherm wil gaan vraag ik mij ook af in hoeverre ik dit ga merken i.v.m lag/screentearig. De Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 heeft 5 ms reactietijd. Ga ik dit merken bij games als Rocket League en battlefield?

Ga je overklokken?

Dit is een moeilijke vraag. Mijn gamers hart zegt ja ik wil overklokken en zoveel mogelijk uit mijn pc halen terwijl dat ding niet in de fik vliegt... Daar zit mijn angst dan ook. Ik zou erg graag mijn ryzen 1600 willen overklokken naar bijvoorbeeld 3.8 ipv de standaard 3.2 echter weet ik niet hoe lastig dit is. Ik wil dit direct doen zodra ik de pc heb echter met mijn noobskills wil ik risico's vermijden. Tips en tricks zijn erg welkom.. Zou qua mijn budget wel het verschil kunnen zijn tussen een 1080 en een 1080 ti..

Wat verwacht je van ons?

Ja lekker cliché maar uiteraard verwacht ik goede feedback. Graag hoor ik ook of de setup die ik nu heb allemaal klopt en naar verhouding het beste is wat ik voor een dergelijk bedrag kan samenstellen. De PC laat ik assembleren omdat ik simpelweg niet het geduld en de zin heb om dit zelf te doen. Net als met overklokken zou ik dit nog enger vinden om te doen.

Ik ben altijd tevreden geweest met mijn geassembleerde pc's en ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is hier op de forums dus hopelijk vergeven jullie mij dat _/-\o_ alvast erg bedankt voor de moeite en tijd. Groetjes en afwachtend op jullie input

Hieronder mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 236,95€ 236,95
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 120,95€ 120,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 595,-€ 595,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 65,-€ 65,-
1Fractal Design Define C TG€ 85,99€ 85,99
1Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart€ 384,50€ 384,50
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Air Series SP140 LED Red High Static Pressure 140mm Fan Twin Pack€ 23,95€ 23,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1Corsair RM550x Zwart€ 88,95€ 88,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.949,80

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 14:35 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je Handleiding Pricewatch even naloopt en in je startpost mikt, denk ik dat je aardig compleet bent qua correcte manier van een topic openen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 11:47
Of het past kan je even controleren bij https://pcpartpicker.com/. Eventjes alles invoeren je weet of het wel of niet gaat lukken. Ik verwacht ook dat Azerty dat doet.. want je huidige configuratie zal niet passen ;). Combinatie kast / moederbord.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:09:
Of het past kan je even controleren bij https://pcpartpicker.com/. Eventjes alles invoeren je weet of het wel of niet gaat lukken. Ik verwacht ook dat Azerty dat doet.. want je huidige configuratie zal niet passen ;). Combinatie kast / moederbord.
Oei... Kast te klein in dit geval dus? Ik zal even kijken naar een andere kast dan!

• Nat-Water
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Oei... Kast te klein in dit geval dus? Ik zal even kijken naar een andere kast dan!
Of je moederbord te groot :>

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:07:
Als je Handleiding Pricewatch even naloopt en in je startpost mikt, denk ik dat je aardig compleet bent qua correcte manier van een topic openen ;)
Gelukt! _/-\o_

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Wijzig direct even je ram-latjes:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Switchie! Ik leer graag dus kun je mij uitleggen waarom 3000 t.o.v. 3200? toch de prijs/prestatieverhouding?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

Hoi Switchie! Ik leer graag dus kun je mij uitleggen waarom 3000 t.o.v. 3200? toch de prijs/prestatieverhouding?
Je geeft inderdaad zelf het antwoord al :)

@Nat-Water dank... ben vandaag zelf te lui denk ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 23-08-2017 14:22 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Nat-Water
En om het punt van Switchie even kracht bij te zetten:
Techpowerup: Ram snelheden bij Ryzen vergelijking

@Switchie Er zijn van die links die terug blijven komen bij DAA's, ik heb 'm in mijn bladwijzers O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 23-08-2017 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:20:
En om het punt van Switchie even kracht bij te zetten:
Techpowerup: Ram snelheden bij Ryzen vergelijking

@Switchie Er zijn van die links die terug blijven komen bij DAA's, ik heb 'm in mijn bladwijzers O-)
Ik heb het lijstje aangepast ik ben gegaan voor de Fractal Design Define C TG waar de moederbord in zou moeten passen als ik het goed heb gezien. Zien jullie nog meerwaarde in een 1080 ti nu t.o.v. een gtx 1080 in 1440P met de genoemde games in mijn lijstje? Als alle onderdelen zo bij elkaar passen en werken dan ga ik deze morgen nog bestelllen :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:37:
Zien jullie nog meerwaarde in een 1080 ti nu t.o.v. een gtx 1080 in 1440P met de genoemde games in mijn lijstje?
Een 1070 zal ook prima volstaan.
Als je dan toch wilt investeren in een "toekomstbestendig" systeem zou ik persoonlijk liever die 100e bij de CPU leggen voor een 1700x

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:44:
[...]

Een 1070 zal ook prima volstaan.
Als je dan toch wilt investeren in een "toekomstbestendig" systeem zou ik persoonlijk liever die 100e bij de CPU leggen voor een 1700x
Ik dacht dat de 1600x momenteel een beetje de sweetspot was voor gaming. Mocht ik echt een betere performance uit een 1700x kunnen halen dan doe ik dat graag.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Ik dacht dat de 1600x momenteel een beetje de sweetspot was voor gaming. Mocht ik echt een betere performance uit een 1700x kunnen halen dan doe ik dat graag.
Is het ook. De 1600x is een erg mooie chip voor dat geld.
Een gtx 1080 daarentegen is voor jouw wensen een tikkeltje overkill en kan best wat minder.

Daarnaast is de "levensduur" van cpu, mobo etc. over het algemeen langer dan die van een gpu.
Ook de dikste gtx 1080 is over 3 jaar achterhaalt terwijl een luxe processor dan nog wel even mee kan.

gebasseerd op ervaringen uit het verleden en bieden geen garantie voor de toekomst. Tevens, zoals het een Switchie betaamt, lichtelijk overdreven 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Switchie op 23-08-2017 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

Is het ook. De 1600x is een erg mooie chip voor dat geld.
Een gtx 1080 daarentegen is voor jouw wensen een tikkeltje overkill en kan best wat minder.

Daarnaast is de "levensduur" van cpu, mobo etc. over het algemeen langer dan die van een gpu.
Ook de dikste gtx 1080 is over 3 jaar achterhaalt terwijl een luxe processor dan nog wel even mee kan.

gebasseerd op ervaringen uit het verleden en bieden geen garantie voor de toekomst. Tevens, zoals het een Switchie betaamt, lichtelijk overdreven 8)
Lastige keuzes..Ik snap wat je bedoelt en het is ook de bedoeling dat ik minimaal 5 jaar op deze pc game met over 2,5 jaar/3 jaar een upgrade van mijn GPU. De aankomende 5 jaar zal ik echter niet upgraden van 1440p naar 4k dat doe ik daarna wel een keer :) Een ryzen 1600x vs 1700x of een 1080 gtx vs een 1080 ti.. keuzes...

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Voor vrijwel dezelfde prijs heb je exact dezeldfe GPU echter net een tikje sneller :):

pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G

Verwijderd

Topicstarter
Nipje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:29:
Voor vrijwel dezelfde prijs heb je exact dezeldfe GPU echter net een tikje sneller :):

pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G
Top zal ik even switchen! Weet iemand nog een Ram geheugen met rode RGB die ryzen support? Ik wil graag ongeveer hetzelfde als wat ik nu heb alleen dan in het rood aangezien de rest van mijn onderdelen ook rood zijn en ik graag een window in mijn behuizing wil...

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij bevestigen of dit hetzelfde geheugen als in mijn lijstje is met als enige verschil dat deze rood ipv geel? https://azerty.nl/product...ce-led-red-geheugen-16-gb
Pagina: 1