App om eigen flacs te downloaden en native spelen op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Net overgestapt van Android op een iPhone. Ben er tevreden over, alles werkt erg soepel. Alleen kan ik maar geen app vinden waarmee ik makkelijk mijn eigen muziekcollectie kan afspelen. Die is tamelijk groot, en bestaat uit zowel flac als mp3. Lang niet alles is te vinden op spotify bovendien.

Met m'n Android telefoon was het simpel. Ik bedacht welke albums ik die dag zou willen horen, downloadde die via DS File (Synology app) naar de muziekmap van Poweramp en spelen maar. Als ik weer toe was aan iets anders deleette ik wat mappen en haalde nieuwe binnen. Zo makkelijk lijkt Apple het me niet te willen maken.

Wat moet de app kunnen?

Op z'n minst mp3 en flac native afspelen
Muziekbestanden van m'n nas (Synology) direct op de iPhone zetten, zonder tussenkomst van een apart programma of laptop
Gespeelde muziek scrobbelen naar last.fm

Wat wil ik niet?

Bestanden moeten converteren voordat ik ze op de telefoon zet
Itunes installeren op m'n laptop

Ik heb al wat applicaties overwogen en sommige gekocht en geprobeerd, maar alle hebben ze te grote nukken:

MusicStremaer - Doet alles wat ik wil, maar de muziek gaat stotteren zodra het scherm uit gaat. Is een known error en de maker adviseert als workaround het scherm aan te laten. Dat vind ik niet acceptabel.

CloudBeats - Heeft ook alle functies, maar blijft hangen bij het scannen van de collectie en is buggy bij het offline beschikbaar maken van tracks. Het is maar afwachten wat je wel en niet kunt afspelen als je offline bent / geen connectie met je NAS hebt.

DS Audio - Scrobbelt niet.

DS File - Kan ik bestanden mee downloaden, maar die lijken niet te worden gezien door een muziekapp (getest met FLAC Player+)

Vox lijkt ook een mooi appje, maar om iets offline beschikbaar te maken op je telefoon heb je een abo op Vox Loop nodig, hun cloud oplossing á 15 dollar per maand. Dat is me iets te duur. Via Itunes kan ook, maar daar wil ik niet aan.

Kent iemand een leuk app of heb je misschien een suggestie voor een compleet andere aanvliegroute?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
VLC kan t geloof ik, en anders misschien waltr.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
WhatsappHack schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:06:
VLC kan t geloof ik, en anders misschien waltr.
VLC heb ik geïnstalleerd, maar die kan niet scrobbelen naar last.fm (zelfde geldt voor Foobar). Waltr heb ik ook overwogen, maar die installeer je op je pc én converteert muziek naar indelingen die Apple wel lust. Dat is een tussenstap die ik liever niet gebruik, en je betaalt er nog extra voor bovendien. Moet simpeler kunnen dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:42
Even wachten tot iOS 11 uit is (of de beta installeren). De nieuwe Files app ondersteunt namelijk FLAC. En wellicht de Music app later ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Klopt, Aplle gebruikt ALAC en daarom is conversie nodig. Hier zit overigens nul komma nul kwaliteitverschil in, dus t is een keer conversiestap door en klaar is kees. Dan synct ie via iTunes ook gewoon met de Muziek app en volgens mij kan je t zelfs synchroniseren naar je Spotify.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:52
VLC zal het formaat waarschijnlijk wel aankunnen, maar ik gok dat je wel iTunes nodig hebt om de bestanden bij VLC terecht te laten komen.

Voel mij nu een ouwe l*l (en ben ik misschien ook wel), maar 'scrobbelen naar last.fm'? Komt het neer op heel de wereld laten weten wat je geluisterd hebt? Wat is daar de lol van en waarom is het zo belangrijk dat het een harde eis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik gebruik voor mijn flac files (Al is de vraag wat het nut daarvan is op mobile) op iOS juist wel Foobar2000. Werkt eigenlijk prima.

@Hierboven. Ik ben ook wie benieuwd wat scrabbelen precies is en waarvoor het nuttig is eigenlijk :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
vanaalten schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:39:Voel mij nu een ouwe l*l (en ben ik misschien ook wel), maar 'scrobbelen naar last.fm'? Komt het neer op heel de wereld laten weten wat je geluisterd hebt? Wat is daar de lol van en waarom is het zo belangrijk dat het een harde eis is?
Het zal de wereld worst wezen wat ik luister, volgens mij kijkt er niemand ooit op mijn profiel. Het is puur voor eigengebruik / zelfgeilerij. Erg leuk om te zien wat ik wanneer door de jaren heen luister, ze hebben er de gekste statistieken op staan. Overigens kennen alleen ouwe lullen zoals ik last.fm nog, de rest deelt vast alles via Facebook of Spotify.

Voor de luie internetter hier wat uitleg over last.fm.

Maar VLC en Foobar scrobbelen dus niet. Ik geloof dat ik moet gaan wachten tot Apple in ios 11 flac ondersteunt en dan fingers crossed dat ik wel een app kan krijgen die doet wat ik wil. Tot die tijd behelp ik me maar met Spotify (die wel kan scrobbelen).

En ja, flac op een mobieltje is overkill. Maar ik heb nu eenmaal niet standaard van alles een mp3 én een flac :)

[ Voor 4% gewijzigd door zoemtoeter op 23-08-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
zoemtoeter schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:44:
[...]

Het zal de wereld worst wezen wat ik luister, volgens mij kijkt er niemand ooit op mijn profiel. Het is puur voor eigengebruik / zelfgeilerij. Erg leuk om te zien wat ik wanneer door de jaren heen luister, ze hebben er de gekste statistieken op staan. Overigens kennen alleen ouwe lullen zoals ik last.fm nog, de rest deelt vast alles via Facebook of Spotify.

Voor de luie internetter hier wat uitleg over last.fm.

Maar VLC en Foobar scrobbelen dus niet. Ik geloof dat ik moet gaan wachten tot Apple in ios 11 flac ondersteunt en dan fingers crossed dat ik wel een app kan krijgen die doet wat ik wil. Tot die tijd behelp ik me maar met Spotify (die wel kan scrobbelen).

En ja, flac op een mobieltje is overkill. Maar ik heb nu eenmaal niet standaard van alles een mp3 én een flac :)
Ooh dat doet last.fm. Nooit in verdiept maar misschien best leuk.

Zo vind ik het bv ook erg leuk om met trakt bij te houden wat ik gekeken heb.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1