Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Beste leden,

Ik heb een halfjaar geleden de LENOVO Ideapad 310-15ISK gekocht.
De laptop heeft een grafische module in huis die het mogelijk maakt om mainstream games te spelen, echter blijkt dit toch minder toereikend te zijn dan ik dacht en mij werd voorgespiegeld bij de aankoop.
Zelfs CS:GO kan enkel op "low" worden gespeeld en genereert dan nog maar rond de 100FPS.

Meer productinfo: https://www.mediamarkt.be...u-80sm00pvmb-1578325.html

Daarom vraag ik me nu af op welke manier ik ervoor kan zorgen dat het toestel meer grafisch vermogen genereert. Kan ik een andere grafische module installeren in deze laptop? Is het uberhaupt mogelijk iets te ondernemen?
Zoja, welk aankoopadvies geven jullie mij?

Alvast bedankt voor de moeite!
Dreifarben

[ Voor 7% gewijzigd door Tricolores op 23-08-2017 11:59 ]

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heathcliff456
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-12-2020
In mijn ervaring hangt dat af van laptop tot laptop. Wanneer een firma een laptop maakt kiezen ze er soms voor om onderdelen aan elkaar vast te solderen en soms zitten ze gelijk in een desktop los in elkaar bevestigd. Indien alles gesoldeerd is vrees ik dat je het niet kunt veranderen, laat staan dat dit makkelijk zou zijn of dat er in de laptop voldoende plaats is voor de nieuwe GPU die je in gedachte hebt. Laptops worden immers gebouwd rond een centraal idee: compactheid. Dit betekent dat in veel laptops de onderdelen dicht opeen gepakt zitten en dat er niet veel plaats is voor uitbreiding of vervanging.

Ik zou zeggen dat je er eens een expert naar laat kijken of als je er zelf voldoende van weet dat je je laptop zelf eens openvijst en ziet of je hem kan vervangen met een beter alternatief. Kijk zeker eerst na welke videokaarten allemaal compatibel zijn en zoek er dan eentje die aan de eisen voldoet. Bedenk wel dat zodra je een onderdeel vervangt (soms zelfs als je de laptop nog maar openvijst) vervalt automatisch je garantie.

En over je vraag welke videokaart: Een 4GB zou denk ik voldoende zijn als upgrade voor een 2GB, maar als je voldoende budget ervoor hebt kun je gerust voor een 6GB gaan. Ikzelf werk met de GTX 1070 (8GB) en hij werkt als een ware droom, nooit overbelast enzo (alleen jammer dat er iets aan min laptop is dat hem toch doet crashen op elk spel boven medium graphics)

PS: de meeste laptop monitoren werken maar aan 60Hz dus een beeld van 100Hz zou zeker voldoende moeten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:20

Praetextatus

the dutch_paki

Je kunt er eigenlijk niets aan doen helaas. Je videokaart, als hij al up te graden is, van je laptop heeft een bepaalde hoeveelheid stroom nodig alsmede koeling en heeft een bepaalde warmte afgifte.
Je laptop is daar gewoon niet voor gebouwd. Ook extern zal niet lukken gezien je niet de juiste aansluitingen hebt.

Wil je echt kunnen gamen zul je toch verder moeten kijken naar een andere laptop/pc

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica